قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

۱۲ خرداد ماه کنفرانس خبری هوآوی در نیویورک

هوآوی برای مراسمی که قرار است ماه آینده در تاریخ ۱۲ خردادماه در نیویورک برگزار شود، دعوتنامه هایی را ارسال کرده است. در این دعوتنامه ها عبارت  See what we’re unlocking next به چشم می خورد که می تواند اشاره به گوشی آنلاک کردن خانه های درون این دعوتنامه باشد.

 

 

در این دعوتنامه همچینین قطعات کوچکی از یک گوشی هوشمند دیده می شود که می توان حدس زد مربوط به گوشی هوآوی P8 باشد، گوشی که به احتمال زیاد در این مراسم برای عرضه در آمریکا معرفی می شود. هوآوی در ماه آپریل از این گوشی به صورت رسمی رونمایی کرده بود اما احتمالا مراسم پیش رو برای معرفی آن به بازار آمریکا تدارک دیده شده است.

این گوشی ۵.۲ اینچی نمایشگر Full HD داشته، از سه گیگابایت حافظه رم، پردازنده هشت هسته ای و یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می کند. همچنین ممکن است در این مراسم گوشی هوآوی P8 max نیز معرفی شود اما احتمال معرفی مدل هوآوی P8 Lite کم است.

گفته می شود هوآوی، تولید کننده چینی گوشی های همراه که این روزها با عرضه گوشی های نسبتا خوب، دارای ویژگی های مناسب و قیمت به مراتب کمتر از گوشی های دیگر شرکت ها، شهرت زیادی برای خود به ارمغان آورده است و بخش قابل توجهی از بازار کشورها از جمله کشورمان، ایران را نیز در دست گرفته است، به احتمال زیاد شریک آینده گوگل در تولید گوشی جدید سری نکسوس این شرکت خواهد بود.

به هرحال باید تا روز ۱۲ خرداد صبر کرد و دید این شرکت چینی با خود چه چیزی برای بازار آمریکا آورده است.

هوآوی از MediaPad M2

کمپانی Huawei از تبلت MediaPad M2 خود پرده برداری کرد. در حال حاضر این دستگاه را می توان پرچمدار شرکت در رده تبلت دانست که یک سال پس از عرضه MediaPad M1 پا به عرصه گذاشته است. این تبلت تازه وارد که ۳۹۱ دلار آمریکا قیمت گذاری شده است پیش از عرضه عمومی در کشورهای مختلف، از همین ماه در کشور فرانسه قابل خرید خواهد بود.
 
 
مشخصات فنی مسأله ای است که همواره پس از شنیدن نام یک محصول به دنبال اطلاع یافتن از آن هستیم. صفحه نمایش ۸ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ نخستین چیزی است که بر روی این وسیله به چشم می خورد. پردازنده ۶۴ بیتی ۸ هسته ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز با نام Kirin 930  روی این تبلت قرار گرفته است. رم ۲ گیگابایتی و فضای ذخیره سازی ۱۶ گیگابایتی از دیگر مشخصات این تبلت هستند و در صورتی که ۱۶ گیگابایت برای شما کافی نیست می توانید با کمک درگاه MicroSD تا ۳۲ گیگابایت حافظه آن را افزایش دهید.
دوربین عقب و جلوی این تبلت به ترتیب سنسوری ۸ و ۲ مگاپیکسلی دارند که برای رفع نیازهای روزمره یک کاربر تبلت اعداد مناسبی تلقی می شوند. اندروید لالی پاپ به طور پیش فرض روی MediaPad M2 نصب خواهد بود و یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپری وظیفه تأمین انرژی تبلت را بر عهده خواهد داشت. با وجود قابلیت قرار گرفتن سیم کارت درون این تبلت نیز امکان استفاده از فناوری 4G در حین حرکت برای دارنده آن مهیا شده است.
 
 
Huawei MediaPad M2 با ضخامت ۷.۸ میلی متری و در رنگ نقره ای عرضه خواهد شد. وزن ۳۱۰ گرمی آخرین مشخصه ای است که این تبلت جدید را برای کاربری روزانه کاملاً مناسب می کند.

گوشی اچ تی سی وان ام 9 (HTC One M9)

اچ تی سی در طراحی گوشی‌های سری وان نهایت دقت خود را به کار گرفته تا همه کاربران خود را راضی نگه دارد. این شرکت برای معرفی جدیدترین گوشی در سری One تصمیم گرفته است تغییرات زیادی در ظاهر ندهد و بیشتر سخت افزار گوشی را به‌روز رسانی کند. با توجه به استقبال زیاد خریداران از سری One به نظر می‌رسد این تصمیم اچ تی سی از دید کاربران نیز تصمیم درستی باشد. برای آشنایی بیشتر بد نیست نگاهی گذرا به مشخصات M9 داشته باشیم.

 

 

 

طراحی

طراحی M9 بی‌شباهت به M8 نیست البته کمی تغییرات در محل کلیدها و البته پوشش آلومینیوم دیده می‌شود. سطح صیقلی آلومینیوم کمتر شده است و این باعث می‌شود تا گوشی کمتر سر بخورد. بدون اغراق باید گفت طراحی M9 بسیار شکیل است. اچ تی سی می‌گوید برای تولید هر گوشی M9 هفتاد مرحله باید طی شود که این مراحل در مجموع 300 دقیقه زمان نیاز دارند. اچ تی سی M9 را با سه رنگ اصلی در سایت خود قرار داده است (رنگ طوسی، ترکیب رز گلد / نقره‌ای و طلایی) البته یک ترکیب رنگ دیگر هم برای این گوشی در سایت‌های مختلف دیده می‌شود و آن ترکیب صورتی طلایی است که احتمالا در برخی از بازارها عرضه می‌شود.

 

 

 

به هر حال گوشی که برای تست در اختیار ما قرار گرفت ترکیب رنگ طلایی تند در کناره‌های گوشی و طلایی روشن در بالا و پایین صفحه نمایش و بالاخره نقره‌ای در پشت گوشی بود به نظر ما بهترین رنگ این گوشی همین رنگ باشد.M9 با وزن 157 گرمی یک گوشی سنگین محسوب می‌شود این مورد را هنگام در دست گرفتن گوشی کاملا احساس می‌کنید.

 

در کناره سمت راست گوشی درگاه کارت حافظه و کلیدهای تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارند. یکی از تغییرات طراحی در همین بخش دیده می‌شود. کلید پاور از بالای گوشی به سمت راست منتقل شده و کلیدهای تنظیم صدا به‌صورت دو کلید جدا از هم هستند. هر سه کلید دارای سایز مشابهی هستند و برای مشخص شدن کلید پاور روی آن به‌صورت زبر طراحی شده است با این وجود در برخی مواقع به‌جای کلید پاور دستتان روی کلید تنظیم صدا می‌رود. جنس این کلیدها نیز از آلومینیوم است و انتظار داریم دوام خوبی داشته باشند. از نظر اکثر کاربران جایگیری کلید پاور در سمت راست منطقی‌تر و دسترسی به آن با هر دو دست راحت‌تر است.

 

در کناره سمت چپ گوشی نیز به غیر از درگاه نانو سیم کارت چیزی دیده نمی‌شود.

 

 

کناره بالایی محل قرار گیری درگاه اینفرارد است که مانند M8 با یک پوشش شیشه‌ای مشکی رنگ پوشیده شده است.

 

 

طبق روال گذشته در بالا و پایین صفحه نمایش اسپیکرهای BoomSound این بار با فن آوری دالبی سوراند خود نمایی می‌کنند و لازم نیست از قدرت و کیفیت صدای این اسپیکرها تعریف کنیم. انتظار می‌رفت اچ تی سی M9را به حس‌گر اثر انگشت مجهز کند اما این شرکت تصمیم گرفت حس گر اثر انگشت را در M9 Plus به کار بگیرد.

 

 

در پشت گوشی نیز لنز دوربین 20.7 مگاپیکسلی و فلاش LED قرار گرفته است لنز دوربین از حالت دایره‌ای به مربع تغییر شکل داده است و دیگر دوربین دوم که برای عمق تصویر استفاده می‌شد وجود ندارد.

 

 

 

 

پردازنده

 

اچ تی سی M9 را به آخرین مدل از پردازنده‌های ساخت Qualcomm یعنی MSM8994 Snapdragon 810 مجهز کرده است. این پردازنده یک پردازنده 64 بیتی با هشت هسته است (4 هسته 1.5 گیگاهرتزی Cortex-A53 و 4 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A57). خوشبختانه 3 گیگابایت حافظه RAM از نوع DDR4 برای M9 در نظر گرفته شده است از این میزان حدود 1.9 گیگابایت قبل از اجرای نرم افزارها آزاد است. از 32 گیگابایت حافظه داخلیM9 تنها حدود 18 گیگابایت آن آزاد است اما می‌توانید با استفاده از درگاه Micro SD حافظه گوشی را تا 128 گیگابایت افزایش دهید ضمن اینکه با خرید گوشی و فعال کردن آن 100 گیگابایت حافظه ابری Google Driveبه‌صورت رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

 

          

انجام کارهای روزمره با گوشی که نیازی به پردازنده پرقدرت ندارند بسیار عالی ست اما در بازی و برنامه‌های سنگین این پردازنده چه عملکردی دارد؟ عملکرد پردازنده در اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا نظیرAsphalt و Real Racing 3 بسیار عالی است. در تست گوشی M8 کمی لگ در اجرای این بازی‌ها مشاهده می‌شد اما در M9 شاهد این مورد نیز نیستیم و بازی‌ها بدون لگ و به‌صورت روان اجرا می‌شوند.

 

حال نوبت به بنچ مارک و عدد و رقم می‌رسد همان طور که مشاهده می‌کنید در تست بنچ مارک Antutu رتبه این گوشی از گوشی Note 4 بالاتر است.

 

 

در بنچ مارک GeekBench 3 این گوشی توانست بعد از S6 در رتبه دوم قرار گیرد. یکی از نکات منفی در M9 گرم شدن بدنه در هنگام فیلم برداری 4K و یا دیدن فیلم و بازی کردن است. این نکته در هنگام تست بازی در M9به‌خوبی مشهود بود. حتی پس از معرفی M9 خبری هم در مورد داغ شدن بیش از حد بدنه این گوشی منتشر شد البته اچ تی سی آپدیتی را برای این مشکل ارائه کرد که در آن هسته‌های پردازنده کمتر درگیر پردازش می‌شدند و گوشی کمتر داغ می‌شد اما بعد از نصب این آپدیت هم گرمای گوشی به‌خوبی احساس می‌شود. این در حالی است که بدنه S6 سامسونگ با همین تست خیلی کمتر گرم شد.

 

رابط کاربری

 

رابط کاربری Sense اچ تی سی همیشه یکی از بهترین و زیباترین رابط‌های کاربری در بین گوشی‌های اندرویدی بوده است. اکنون اچ تی سی نسخه 7 این رابط کاربری را با سیستم عامل اندروید 5 زیباتر و کارآمدتر کرده است.

 

اگر شما از کاربران قبلی اچ تی سی بوده‌اید کاملا با کارایی‌ آن آشنا خواهید بود. المان‌ها در این رابط کاربری مسطح‌تر شده‌اند و رابط کاربری با متریال دیزاین اندروید آب‌نبات چوبی سازگاری بیشتری دارند. برخی از اپلیکیشن ها مانند BlinkFeed و Zoe هنوز در این رابط کاربری به چشم می‌خورند. برای این نسخه هم می‌توانید از تم‌ها برای تغییر ظاهری منوها و آیکون‌ها استفاده کنید. چند تم به‌صورت پیش فرض در این قسمت موجود است اما می‌توانید از مارکت اچ تی سی تم‌های بیشتری را دانلود کنید. حتی می‌توانید تم مورد علاقه‌تان را در نرم افزار ساخت تم بسازید و آن را برای دانلود دیگران در این مارکت قرار دهید این کار بسیار آسان و سرگرم کننده است. ساخت هر تم بیشتر از 5 دقیقه زمان نمی‌برد.

 

 

یکی دیگر از امکانات جدید رابط کاربری که اچ تی سی آن را Sense Home نام گذاری کرده است کارایی جالبی دارد. این قابلیت بسته به محلی که حضور دارید اپلیکیشن ها ی مورد نیازتان را در صفحه اصلی قرار می‌دهد به‌عنوان نمونه فرض کنید شما دوست دارید در محل کارتان از اپلیکیشن های ماشین حساب و گوگل درایو استفاده کنید و یا در هنگام خروج از منزل اپلیکیشن های نقشه و موزیک در صفحه اصلی گوشی‌تان باشد.

 

 

Cloudex یکی دیگر از امکانات جدید Sense 7 است و گالری عکس‌های آنلاین شما روی فضاهای ابری را نمایش می‌دهد. این قابلیت در آپدیت جدید نرم افزار به One gallery تغییر نام داده است. در هنگام خاموش بودن صفحه نمایش با دو بار ضربه زدن روی آن و یا کشیدن انگشت روی صفحه می‌توانید قفل گوشی را باز کنید این قابلیت چندان جدید نیست و در برخی از گوشی‌های اچ تی سی نظیر Desire Eye موجود است و قبل از اچ تی سی برند ال‌جی روی گوشی‌های G2 و بعد از آن این قابلیت را قرار داده است.

 

با کشیدن انگشت از بالای صفحه نمایش به پایین نوار وضعیت و شورت کارت‌های تنظیمات برای شما به نمایش در می‌آید که البته این قسمت در Sense جدید طراحی ساده‌تری دارد. قابلیت Kid mode هم که نام آشناست دسترسی کودکان شما را به قسمت‌های مختلف گوشی محدود می‌کند.

 

 

دوربین

در سال‌های اخیر اچ تی سی تلاش زیادی کرد تا دوربین اولترا پیکسل خودش در بین علاقه‌مندان به عکاسی با موبایل را محبوب کند. در عمل هم این حس‌گر عکس‌های بهتری در نور کم می‌گرفت اما تلاش اچ تی سی ثمر بخش نبود و این شرکت با دوربین 20 مگاپیکسلی ساخت شرکت توشیبا به کورس مگاپیکسل ها بازگشت. گستردگی دید این لنز 27.8 میلی‌متر و دیافراگم آن F2.2 است.

 

 

خبر خوب این است که عکاسی در M9 بسیار سریع است البته دوربین اچ تی سی همیشه سرعت بالایی داشته است و خبر بد این است که به دلیل نداشتن OIS یا همان لرزش گیر اپتیکال لنز نویز در عکس‌هایی که در محیط‌های کم نور گرفته شده‌اند مشاهده می‌شود؛ اما کیفیت عکس‌هایی که در نور روز گرفته شده‌اند بی‌نقص است. کیفیت دوربین در عکس‌های مایکرو نیز رضایت بخش است.

 

 

 

 

 

 

 

نمونه عکس پانوراما

رابط کاربری دوربین تقریبا همانی است که در M8 دیده بودیم. گزینه‌های اصلی حالت بوکه، سلفی، پانوراما،Split Capture و Photo Booth هستند.

 

 

دوربین دوم این گوشی بسیار شبیه به دوربین اصلی M8 است. همان دوربین 4 اولتراپیکسل البته بدون فوکوس اتوماتیک. دیافراگم این دوربین f/2.0 و 26.8 میلی‌متری است و می‌تواند باکیفیت Full HD فیلم برداری کند. کیفیت عکس‌ها و سلفی‌های گرفته شده با این دوربین خصوصا در محیط‌های کم نور عالی ست. اگر شما از علاقه‌مندان به عکاسی سلفی هستید قطعا این دوربین را دوست خواهید داشت.

 

عکس گرفته شده با دوربین دوم

 

دوربین اصلی نیز می‌تواند فیلم‌هایی باکیفیت 4K بگیرد که البته مانند دیگر گوشی‌ها این نوع فیلم‌برداری محدود به 6 دقیقه است. قابلیت Fast FHD نیز برای فیلم برداری وجود دارد و با استفاده از آن می‌توانید با تعداد 60 فریم در ثانیه فیلم‌برداری کنید و در آخر قابلیت slow-motion  که فیلم برداری آهسته را در اختیار شما قرار می‌دهد. در مجموع باید گفت ما از کیفیت عکس‌ها و امکانات دوربین S6 سامسونگ رضایت بیشتری داشتیم اما این بدان معنا نیست که کیفیت دوربین M9 بد باشد.

 

صفحه نمایش

 

بااینکه روز به‌روز شمار گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش QHD بیشتر می‌شود اچ تی سی ترجیح داد از همان صفحه نمایش Full HD در M9 استفاده کند و برای رقابت با این گوشی‌ها قهرمان دیگری بانام M9 plus را معرفی کند. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشد که داشتن رزولوشن QHD به قیمت از دست دادن شارژ بیشتر باتری تمام می‌شود. صفحه نمایش از نوع Super LCD3 و تراکم پیکسلی آن 441 پیکسل است. این نوع صفحه نمایش در مقایسه با صفحه نمایش‌های Super AOLED رنگ‌های واقعی‌تری را نمایش می‌دهد.

 

اگر این صفحه نمایش را در کنار صفحه نمایش‌های QHD با محتوای Full HD بگذاریم تفاوت آن‌چنانی مشاهده نمی‌کنیم؛ اما به‌محض پخش محتوای QHD در این دو نمایشگر تفاوت‌ها شروع به نمایان شدن می‌کند. در حال حاضر کمتر کاربری است که از محتوای QHD روی گوشی خود استفاده می‌کند و به نظر می آید مجهز نبودن M9به صفحه نمایش QHD چندان هم مهم نیست. در زیر نور آفتاب خوانایی صفحه نمایش کم است. یکی دیگر از مواردی که مشاهده می‌شود بازتاب نور در این صفحه نمایش است.

 

 

اسپیکرها

 

نام  BoomSound در حال حاضر به یک برند برای اچ تی سی تبدیل شده است و نشان از اسپیکرهای استریوی قوی و باکیفیت در گوشی دارد. اولین باری که اچ تی سی این فن آوری را در گوشی‌های خود استفاده کرد کمتر کسی فکر می‌کرد این ایده با استقبال مواجه شود. کیفیت صدای این اسپیکرها اکنون با فن آوری دالبی بسیار بهتر شده است و به‌جرئت می‌توان گفت اسپیکر هیچ کدام از گوشی‌های موجود در بازار توان رقابت با صدای اسپیکرهای اچ تی سی را ندارند. هنگام پخش مولتی مدیا به‌صورت خودکار یک نوتیفیکیشن در نوار وضعیت به شما نمایش داده می‌شود و حالت صدای مدیا را مشخص می‌کند مثلا در حال گوش دادن به موزیک هستید و یا در حال پخش فیلم و کیفیت صدا به‌صورت خودکار تعیین می‌شود.

 

نرم افزار BoomSound Connect  نیز در این بخش موجود است و می‌توانید با اسپیکرهای دیگر ارتباط برقرار کنید و کنترل آن‌ها را در اختیار داشته باشید.

 

ارتباطات و شبکه

 

خوشبختانه در این بخش مانند M8 با لیست کاملی از امکانات ارتباطی روبرو هستیم. M9 قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 2G,3G,4G را دارد. شبکه Wi-Fi 802.11 هم از استانداردهای a/b/g/n/ac پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های Hotspot و Wi-Fi Direct هم موجود است. NFC و اینفرارد و البته بلوتوث نسخه 4.1 از دیگر امکانات ارتباطی M9 است. با استفاده از اینفرارد و نرم افزار ارتباطی که برای گوشی موجود است می‌توانید دستگاه‌های صوتی و تصویری را با گوشی کنترل کنید.

 

پورت USB گوشی قابلیت USB host دارد بنابراین می‌توانید از طریق کابل On The Go فلش‌های خارجی را به گوشی متصل کنید.

 

با استفاده از کابل MHL نیز می‌توانید گوشی و محتوای آن را از طریق HDMI در تلویزیون مشاهده کنید.

 

باتری

 

M9 به یک باتری غیرقابل تعویض 2840 میلی آمپری از نوع Li-Po مجهز است. این باتری حدود 11 درصد از باتری 2550 میلی آمپری S6 ظرفیت بیشتری دارد. ضمن اینکه ظرفیت آن نسبت به نسل قبلی نیز بهبود یافته؛ اما با این وجود دوام باتری این گوشی جزو متوسط‌هاست و چندان فوق‌العاده محسوب نمی‌شود. برای تست باتری در حالتی که روشنایی صفحه نمایش 100 درصد بود یک فیلم 90 دقیقه‌ای باکیفیت فول اچ‌دی را روی گوشی پخش کردیم. بعد از اتمام فیلم حدود 31 درصد از شارژ باتری تمام شد. این میزان در گوشی Z3 سونی تقریبا نصف بود. در صورت انجام کارهای روزمره (تماس، عکاسی، وب گردی) حدود یک روز کامل می‌توانید گوشی را بدون شارژ کردن روشن نگه دارید.

 

یکی دیگر از امکانات جدید M9 در قسمت باتری قرار دارد. این گوشی قابلیت QuickCharge 2.0 یا همان شارژ سریع را دارد. در صورت اتصال گوشی به شارژر در مدت 30 دقیقه حدود 60 درصد ظرفیت باتری شارژ می‌شود.

 

نظر نهایی

 

اگر به یک فروشگاه که تمامی مدل‌های گوشی‌ها در آن موجود باشد مراجعه کنید در نگاه اول به‌طور ناخودآگاه به سمت M9 کشیده خواهید شد و این موضوع به دلیل طراحی و جنس بدنه این گوشی است. جنس بدنه آلومینیومی که این بار رنگ‌های جذاب‌تری از آن ارائه شده است قطعا نقطه قوت M9 است. نکته منفی از نظر ما داغ شدن بیش از حد بدنه در هنگام کار، نبود OIS (لرزش گیر اپتیکال لنز) در قسمت دوربین است و شاید نکته منفی از دیدگاه کاربران نداشتن صفحه نمایش QHD باشد.

 

با این حال M9 یک گوشی شیک و پرقدرت در بازار است. این گوشی به‌تازگی وارد بازار ایران شده و ورود آن با گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ یعنی S6 و S6 Edge همزمان شده است. قیمت بدون گارانتی این گوشی در بازار در حال حاضر حدود 2 میلیون و سیصد هزار تومان است که باقیمت آیفون 6 تقریبا برابری می‌کند. اگر می‌خواهید مقایسه‌ای بین این گوشی و S6 سامسونگ و آیفون 6 داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله مقایسه‌ای بین این سه گوشی که به زودی برای شما منتشر خواهیم کرد را حتما بخوانید.

 

مزایا

طراحی زیبا

جنس بدنه عالی

پردازنده پرقدرت

کیفیت عالی عکس‌های دوربین دوم

اسپیکرهای استریوی پرقدرت

 

 معایب

کیفیت دوربین اصلی پایین‌تر از انتظار است

داغ شدن بدنه

عمر متوسط باتری

بررسی تخصصی وان پلاس وان (OnePlus One)

اگرچه سال ۲۰۱۴ به اتمام رسیده است اما قاتل پرچمداران سال ۲۰۱۴ اکنون به دفتر ما رسیده است و در این پست، این قاتل چینی را بررسی خواهیم کرد تا بدانیم آیا این گوشی همچنان ارزش خرید دارد یا خیر ؟

 

 

وان پلاس یک شرکت تازه کار چینی است که سعی دارد با تولید محصولات ارزان قیمت اما با کیفیت، در بازار جهانی سودی به جیب بزندوان پلاس وان، اولین گوشی ساخت این شرکت است که با مشخصات سخت افزاری عالی (البته برای سال ۲۰۱۴و قیمتی ارزان، عرضه شداگرچه این محصول در ابتدا تنها با دعوت نامه فروخته می شد اما با این وجود هم، وان پلاس وان طرفداران زیادی برای خود دست و پا کردقیمت به صرفه این محصول را شاید بتوان مهم ترین برگ برنده این محصول دانست به نحوی که حتی با وجود لزوم دعوتنامه برای خرید گوشی، وان پلاس توانست یک میلیون گوشی وان بفروشد.

 

 

یک ویژگی خاص این محصول، سیستم عامل دستگاه استروی وان پلاس وان به صورت پیش فرض رام Cyanogen نصب شده استاین رام که بر مبنای اندروید است، ظاهری مشابه اندروید خام هم دارد اما واقعا چرا باید رامی که ظاهری مشابه اندروید خام دارد باعث محبوبیت دستگاه شود؟ در بخش نرم افزار نگاهی به این سیستم عامل خواهیم انداختپیش از آن بهتر است نگاهی به طراحی و سخت افزار وان پلاس وان داشته باشیم.

 

 

طراحی

معمولا بخش طراحی در بررسی تخصصی های جی اس ام، تنها درباره گوشی استاما این بار می خواهیم بر خلاف همیشه، این بخش را با بسته بندی دستگاه شروع کنیمدر واقع می خواهیم بگوییم بسته بندی این دستگاه برای یک محصول ۳۴۹ دلاری، زیادی خوب است!

 

 

این بسته بندی به نحوی است که هرگز نمی توان گوشی که یک بار باز شده را، به نام یک گوشی نو به شما فروختعلاوه بر این موضوع، طراحی این بسته بندی، مینیمال، ساده و بسیار شیک استدر حقیقت وان پلاس می خواهد با این بسته بندی، حس خوب کار کردن با وان پلاس وان را از ابتدایی که محصول را دریافت می کنید به شما منتقل کندجعبه دستگاه درون یک بسته بندی قهوه ای رنگ قرار داردروی این جعبه نیز یک مسیر قرار دارد که با کشیدن نخی که از این مسیر می گذرد، جعبه دستگاه باز می شودسپس در زیر این جعبه قهوه ای، با یک جعبه سفید زیبا روبرو می شوید

 

 

این بسته در واقع، جعبه اصلی دستگاه استنکته جالب این بسته بندی، عدم وجود شارژر درون آن است.شارژر وان پلاس وان در یک بسته بندی جدا عرضه می شود.

 

 

 

از بسته بندی که گذر کنیم، خود وان پلاس وان در نگاه اول یک گوشی با فرم استاندارد و ساده به نظر می رسدواقعیت هم همین استهمه بخش ها در جایی که باید باشند قرار دارنداز نمای جلویی، ما با یک پنل مشکی رنگ که صفحه نمایش ۵.۵ اینچی دستگاه را در خود جای داده روبرو هستیمیک نوار فلزی نیز به زیبایی دور تا دور این پنل را فرا گرفته است که در شرایط نوری مختلف می درخشد و نمای ساده و البته زیبایی را پدید می آورد.

 

 

بخش پشتی وان پلاس وانی که در اختیار ما قرار دارد مشکی رنگ استجدای از رنگ این بخش، یک الگوی سنگ ریزه مانند نیز در این بخش وجود داردوقتی برای اولین بار وان پلاس وان وارد دفتر ما شد، افراد مختلف واکنش های متفاوتی به آن نشان دادنددر مجموع می توان گفت تقریبا همه ما از ظاهر پشتی دستگاه خوشمان آمداگرچه این الگو باعث شده وان پلاس وان کمی زبرتر باشد اما در مجموع باعث می شود در دست احساس امنیت ایجاد کند.

 

 

همچنین این سطح خاص، تا حدود زیادی مانع جذب اثر انگشت می شود اما اگرانگشتانتان کمی چرب باشد، دیگر به سختی می شود پشت وان پلاس وان را تمیز کرد. این بخش نیز بسیار ساده استدر قسمت بالایی شاهد دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و فلش ال ای دی دوگانه، در یک قاب فلزی هستیماین قاب فلزی نیز در کناره ها تراش خورده و می درخشددر کنار دوربین دستگاه، میکروفون سوم دستگاه که وظیفه ضبط صدا موقع فیلم برداری را دارد، دیده می شود.

 

 

لوگوی وان پلاس نیز دقیقا در زیر بخش دوربین دستگاه قرار گرفته استدر بخش انتهایی پشت دستگاه نیز تاییده های FCC و CE همراه با مدل دستگاه و همان نوشته های همیشگی که روز به روز پشت دستگاه های بیشتری می بینیم، حضور دارند

 

 

از نمای کنار نیز وان پلاس وان ساده طراحی شده استدر لبه ی سمت راستی، تنها دکمه پاور دستگاه دیده می شوددر سمت چپ نیز، دکمه کم و زیاد کردن صدا، همراه با جایگاه سیم کارت قرار داردیکی از نقاط ضعفی که می توان در طراحی و مواد به کار رفته در آن وجود دارد، همین دکمه های کناری دستگاه هستند.

 

 

این دکمه های همانند دکمه های گلکسی اس یا آیفون حس خوبی هنگام فشردن منتقل نمی کننددکمه کم و زیاد کردن صدا نیز کوچک است و در گاهی مواقع ممکن است اشتباهی به جای کم کردن صدا، حجم صدای خروجی را بیشتر کنید

 

 

وان پلاس وان برای راحتی کاربران، دو درگاه سیم کارت در بسته بندی گوشی قرار داده استیکی از آن ها با سیم کارت نانو سازگاری دارد و دیگری با سیم کارت مایکروبدین ترتیب کاربرانی که سیم کارت های مایکرو یا نانو دارند، دیگر نگران پانچ کردن دوباره سیم کارت خود، نخواهند بود.

بخش پایینی دستگاه، دو اسپیکر دستگاه دیده می شونداین بلندگوها متاسفانه استریو نیستند اما در مجموع صدای خروجی از آن ها، حجم بالا و کیفیت قابل قبولی داردمیکروفون اصلی و البته پورت USB هم در این بخش دیده می شود.

 

 

بخش بالایی دستگاه هم پورت ۳.۵ میلیمتری هدفون و میکروفون دوم دستگاه وجود دارد.

 

 

از نظر ابعادی می توانیم این گوشی را با آیفون ۶ پلاس اپل مقایسه کنیمهمانطوری که در تصاویر می بینید، وان پلاس وان کمی کوچکتر از آیفون ۶ پلاس به نظر می رسددر عمل هم وقتی که وان پلاس وان را در دست می گیرید، خوش دست تر است.

 

 

 

در نهایت می توان گفت وان پلاس وان، طراحی ساده و شکیلی دارد و به ندرت ممکن است افراد از ظاهر وان پلاس وان خوششان نیاید

 

صفحه نمایش

وان پلاس وان یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 1080P داردتکنولوژی ساخت این صفحه نمایش LTPS استاین تکنولوژی باعث می شود در هنگامی که دمای دستگاه بالا می رود، صفحه نمایش دستگاه داغ نشود و در نتیجه به آن آسیبی نرسدهمچنین تکنولوژی IPS نیز در این صفحه نمایش وجود دارد تا تصاویر از زوایای مختلف، بدون تغییر در رنگ ها و کانتراست به نمایش در آیند

 

 

نمی توان به این صفحه نمایش ۱۰ از ۱۰ داد اما در مجموع کیفیت نمایش تصاویر خوب استیکی از مشکلاتی که صفحه نمایش وان پلاس وان دارد، نمایش رنگ مشکی استبه دلیل کم بودن کانتراست این صفحه نمایش، رنگ مشکی به خوبی نمایش داده نمی شود و حالت سرمه ای رنگی دارداین موضوع حتی زمانی که نور صفحه نمایش روی متوسط تنظیم شده باشد نیز حس می شودولی این مشکل آنقدر ها هم جدی نیست و به راحتی ممکن است متوجه آن نشوید

 

 

خوانایی صفحه نمایش وان پلاس وان در زیر نور آفتاب نیز خیلی خوب است. اگرچه مقدار بازتاب نور از صفحه نمایش کمی زیاد تر از گوشی های دیگر به نظر می رسد اما در مجموع از نظر نمایش تصاویر، صفحه نمایش وان پلاس وان خیلی خوب عمل می کند. در طول مدتی که این گوشی را آزمایش می کردیم، به جز مسئله بازتابش نور از شیشه صفحه نمایش، مشکل دیگری در این زمینه مشاهده نشد. البته همین مسئله بازتابش نور آنقدر ها هم جدی نیست و کاربر به آن عادت خواهد کرد. 

رنگ ها در این صفحه نمایش تقریبا گرم و طبیعی نمایش داده می شوندالبته به لطف Cyanogen، شما می توانید رنگ های صفحه نمایش را شخصی سازی و مطابق میل خود آن ها را تنظیم کنیدبا توجه به تکنولوژی IPS نیز، رنگ ها از زوایای مختلف با کیفیت ثابتی نمایش داده می شوند

 

 

از کیفیت نمایش که بگذریم، این صفحه نمایش ۵.۵ اینچی که تراکم ۴۰۱ پیکسل در هر اینچ دارد، با یک پوشش شیشه ای گوریلا گلس ۳ محافظت می شوددر مجموع می توان گفت این صفحه نمایش هنوز هم از بسیاری گوشی های بازار بهتر است و کاربر را راضی نگاه خواهد داشت.

 

سخت افزار و عملکرد

در بخش ابتدا می خواهیم وان پلاس وان را به صورت تکنیکی و از نظر مشخصات سخت افزاری بررسی کنیم.همانطوری که پیش تر گفتیم، در جلوی دستگاه یک صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن 1080P قرار دارد که ۴۰۱ پیکسل را در هر اینچ خود جای داده استزیر این صفحه نمایش، قلب تپنده دستگاه یعنی Snapdragon 801 قرار دارداین پردازنده ۴ هسته ای، همان پردازنده ایست که در HTC One M8 و Galaxy S5 نسخه آمریکای شمالی، قرار داشت.

علاوه بر این پردزانده قدرتمند، ۳ گیگابایت حافظه رم نیز در این دستگاه وجود داردوان پلاس وان در دو نسخه با حافظه داخلی ۱۶ یا ۶۴ گیگابایتی در رنگ های سفید و مشکی عرضه می شوددوربین اصلی دستگاه ۱۳ مگاپیکسلی است و سنسور ساخت سونی این دستگاه، دقیقا همان سنسوری است که در هوآوی Ascend P7 یافت می شوددوربین جلویی دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی استاین مجموعه سخت افزاری، از یک باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری نیرو می گیرد

 

 

این لیست بلند بالا از مشخصات سخت افزاری که مشابه پرچمداران سال ۲۰۱۴ است، با توجه به قیمت ۲۹۹ دلاری برای نسخه ۱۶ گیگابایتی و قیمت ۳۴۹ دلاری برای نسخه ۶۴ گیگابایتی، توانسته لقب قاتل پرچمداران ۲۰۱۴ را به این گوشی بدهد

این پردازنده ۲.۵ گیگاهرتزی به کمک حافظه رم ۳ گیگابایتی و البته رام Cyanogen، عملکرد فوق العاده سریعی ارائه می دهدوان پلاس وان دستورات کاربر را به سرعت اجرا می کند، سرعت باز شدن اپلیکیشن ها نیز بالاست و کندی در این مورد مشاهده نمی شودرم سه گیگابایتی دستگاه نیز موجب می شود در زمینه مولتی تسکینگ، این گوشی عملکرد خیلی خوبی از خود به جای گذارد

در مجموع می توان گفت اگر چه این گوشی برای سال ۲۰۱۴ عرضه شده است اما همچنان عملکرد سیستم عامل و دستگاه کاملا روان است و مشکلی از این بابت دیده نمی شوددر زمینه اجرای بازی های سنگین نیز، ما بازی Asphalt 8 را توانستیم روی دستگاه اجرا کنیماین بازی به راحتی اجرا شد و مشکلاتی مانند لگ و کندی ندارد

 

 

وان از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی کند و کاربر می تواند میان نسخه های ۱۶ گیگابایتی و ۶۴ گیگابایتی یکی را انتخاب کندحافظه داخلی وان از نظر سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، به خوبی گوشی هایی مانند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج نیست، اما این به معنی ضعیف بودن وان در این زمینه نیستوان در زمینه انتقال اطلاعات و سرعت خواندن آنها از روی حافظه داخلی، در حد گوشی های دیگر اندرویدی ظاهر می شود

عدم استفاده از کارت حافظه جانبی می تواند دلایل مختلفی از طرف وان پلاس داشته باشد اما هرچه باشد واقعا با این قیمت و البته گزینه های ۱۶ و ۶۴ گیگابایتی، نبود این کارت حافظه های کوچک احساس نمی شود.

در نهایت این گوشی ۳۴۹ دلاری، از نظر سخت افزاری هنوز هم بعد از یک سال گوشی بسیار خوبی است و کاربر خود را راضی نگاه خواهد داشت.

 

نرم افزار

یکی از دلایل محبوبیت و فروش به نسبت زیاد این گوشی، نرم افزار دستگاه استوان پلاس می توانست همانند دیگر شرکت های چینی، یک رابط کاربری مخصوص را طراحی کند و وان را با یک رابط کاربری جدید عرضه کنداما آنها تصمیم گرفتند به سراغ رام های محبوب Cyanogen بروندولی این رام های Cyanogen به چه دلیلی مشهور هستند و چه امکانات اضافه ای در اختیار کاربر قرار می دهند؟ 

 

 

رام های ساینوژن بر اساس اندروید خام هستند و حتی در حالت پیش فرض نرم افزار های گوگل را نیز ندارند و باید به صورت جداگانه نصب کنیدالبته روی OnePlus One نرم افزار های گوگل به صورت پیش فرض نصب شده استاین رام ها علاوه بر ظاهر معمولی اندروید، برخی امکانات اضافه را به این سیستم عامل اضافه می کنند که باعث می شود این نسخه اندروید را بیشتر از اندروید خام روی نکسوس ها دوست داشته باشید

از جمله این ویژگی ها می توان به قابلیت تغییر پوسته سیستم عامل اشاره کردکاربر می تواند به راحتی هر پوسته ای را که می خواهد از فروشگاه نرم افزاری گوگل دانلود کند و به سادگی اقدام به تعویض آن نماید.

 

 

 

یکی دیگر از قابلیت های شخصی سازی این سیستم عامل، وجود تنظیمات مربوط به اعلان ها استاز بخش Notification Manager می توان مشخص کرد اعلان های کدام اپلیکیشن فعال باشد و کدام نباشدحتی می توان مشخص کرد هنگامی که گوشی قفل است، کدام اعلان ها نشان داده شوند.

 

 

همانطوری که حتما می دانید، وان پلاس وان دکمه های سخت افزاری برای اندروید نیز دارددر این گوشی کاربر می تواند از طریق Buttons در تنظیمات گوشی، دکمه های سخت افزاری یا نرم افزاری را انتخاب کند.

 

 

 

یکی دیگر از ویژگی های نرم افزاری این گوشی که فقط مربوط به وان پلاس وان است، تنظیمات Gestures استبه کمک این بخش شما می توانید سه ژست حرکتی در هنگامی که گوشی قفل و صفحه نمایش خاموش است تعیین کنیدبرای مثال می توانید وقتی گوشی قفل است، با کشیدن V روی صفحه نمایش، فلش LED گوشی را روشن کنیدهمچنین می توانید با دوباره کشیدن V، فلش را خاموش کنید

 

 

دیگر ویژگی های موجود در سیستم عامل دستگاه، میان رام های ساینوژن یکی است و می توانید با دانلود و بروزرسانی گوشی اندرویدی خود به این رام، از آن ها برخوردار باشید.

در کنار تمامی این ویژگی های خوب، باید بگوییم که این گوشی از نظر بروزرسانی نرم افزاری، به سرعت بروزرسانی ها را دریافت نمی کند

البته شما می توانید به صورت دستی گوشی خود را بروز کنید اما ما در جی اس ام وقتی گوشی را دریافت کردیم، آپدیت OTA اندروید ۵ برای این گوشی دریافت نمی شد و مجبور شدیم به صورت دستی، آخرین نسخه اندروید را روی دستگاه نصب کنیم.

علاوه بر این اخیرا همکاری ساینوژن و وان پلاس قطع شد و دیگر گوشی با برند وان پلاس و رام ساینوژن نخواهیم دیدبه همین دلیل، دیگر در نسخه های جدید وان پلاس وان، برند ساینوژن در پشت گوشی وجود ندارد

 

 

در مجموع می توان گفت وان پلاس وان از نظر نرم افزاری، امکانات خیلی خوبی دارد اما ممکن است از نظر پشتیبانی نرم افزاری چندان قوی نباشد و هرازگاهی کاربر مجبور باشد به صورت دستی گوشی خود را بروز کند.از این رو ما این گوشی را همه کاربران پیشنهاد نمی دهیم و اگر شما گیک هستید، وان پلاس وان انتخاب خوبی برایتان خواهد بود.

 

دوربین

دوربین وان پلاس وان عالی نیست اما در رده قیمتی ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومن، قطعا یکی از بهترین ها است.وان پلاس وان برای دوربین از سنسور EXMOR IMX214 ساخت سونی استفاده کرده استعدد دیافراگم این دوربین روی f/2.0 تنظیم شده استبه این ترتیب این دوربین می تواند به میزان مناسبی نور را در شب دریافت کند

 

 

لنز این دوربین نیز از ۶ بخش تشکیل شده است که این موضوع می تواند در ثبت هرچه بهتر عکس تاثیر داشته باشداز بحث تکنیکال این دوربین که بگذریم، وان پلاس وان عکس های خوبی در شرایط مختلف ثبت می کند.رنگ ها در این عکس ها در بیشتر شرایط طبیعی هستند

 

 

همچنین در عکس های گرفته شده توسط وان پلاس وان، نویز به سختی پیدا می شود و این موضوع خود دلیلی برای بهتر بودن دوربین این دستگاه به گوشی های هم رده است.

 

 

به لطف رزولوشن ۱۳ مگاپیکسلی عکس ها، در هنگام زوم کردن نیز جزئیات زیادی همچنان معلوم خواهند بود

 

 

همراه با زوم صد درصدی دوربین

 

در نور کم هم وان پلاس وان ما را شگفت زده کردعکسی که در زیر مشاهده می کنید در حالت عادی عکس برداری شده و عکس بعدی از همان زاویه ولی در حالت HDR عکس برداری شده استهمانطوری که مشاهده می کنید، در حالت HDR نیز عکاسی در شب نتیجه دلچسبی را به ارمغان می آورد.

 

حالت عادی
 
حالت HDR

 

دوربین ۵ مگاپیکسلی جلوی دستگاه نیز از لنز عریض استفاده می کندبه گفته وب سایت وان پلاس وان، دوربین جلویی دستگاه ۸۰ درصد عریض تر از دوربین جلوی دیگر گوشی ها است. از همین رو می توانید با افراد بیشتری در سلفی های شریک شوید.کیفیت این دوربین در شب چندان خوب نیست اما در نور روز قابل قبول است. 

وان پلاس وان همچنین از نظر فیلم برداری نیز حرفی برای گفتن دارد. دوربین دستگاه می تواند با رزولوشن 4K و با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه فیلم برداری کند. همچنین فیلم برداری فول اچ دی با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه نیز در این دستگاه وجود دارد. به کمک سه میکروفون دستگاه، می توانید فیلم هایی که از نظر صدا قوی هستند شکار کنید. در ادامه می توانید یک نمونه فیلم گرفته شده با وان پلاس وان را مشاهده کنید. 

 

 

از کیفیت عکس و فیلم وان پلاس وان که بگذریم، نرم افزار دوربین این گوشی بسیار ساده و شبیه به نرم افزار دوربین گوگل طراحی شده استالبته نرم افزار دوربین وان پلاس وان در نسخه ۴.۴.۴ اندروید، پیشرفته تر است و امکانات زیادی دارداما بعد از بروزکردن دستگاه به اندروید ۵.۱.۱، متوجه شدیم نرم افزار دوربین ساده تر از نسخه ۴.۴.۴ است

 

 

از بدی های این نرم افزار ساده، عدم وجود تنظیماتی مانند فیلم برداری اسلوموشن استالبته امکان فیلم برداری اسلوموشن با نرم افزار های دیگر که قابل نصب از طریق گوگل پلی هستند وجود دارد اما اینکه چنین تنظیماتی از نرم افزار دوربین حذف شده، یک ضعف به حساب می آید

با اپلیکیشن دوربین وان پلاس وان می توانید رزولوشن عکس ها و فیلم ها را مشخص کنید و تنظیماتی مانند Grid و HDR هم در این اپلیکیشن وجود دارد.

 

 

در نهایت می توان گفت وان پلاس وان دوربین خیلی خوبی داردمی توان گفت کیفیت عکس های خروجی دوربین دستگاه اگر بهترین نباشد قطعا جز بهترین ها در رده قیمتی خودش استاما از نظر اپلیکیشن عکاسی، در حد ضعیف ترین ها است.

 

بلندگو

در لبه پایینی وان پلاس وان یک جفت بلندگو همراه با میکروفون اصلی و پورت Micro USB قرار گرفته است.خوش بختانه وان پلاس وان مانند نکسوس ۵که بنظر می رسید دو بلندگو در قسمت پایینی داشته باشد اما یکی داشتنیست و دو اسپیکر در بخش پایینی دارد.

 

 

این بلندگوها از نظر بلندی و حجم صدا، اگرچه همانند گوشی های اچ تی سی و یا سونی نیستند اما در مجموع از نظر بلندی از بسیاری گوشی های بازار، صدای بلندتر و حجیم تری دارند

از نظر کیفیت، صدای خروجی این بلندگوها به صورت استریو نیست و هردوی این بلندگو ها، یک صدا را پخش می کنندیعنی تکنولوژی پخش صدای این بلندگوها مونو است و صدا بین این دو بلندگو تفکیک نمی شوند بلکه هرکدام صدا را به صورت مونو پخش می کنند.

کیفیت صدای خروجی وان پلاس وان عالی نیستاما کاملا قابل قبول است و کاربر را راضی می کند. یکی دیگر از مزایای رام ساینوژن این است که کاربر می تواند با استفاده از اپلیکیشن AudioFX، کیفیت صدای خروجی را تغییر دهد. به کمک این نرم افزار می توان Equalizer صدای خروجی از بلندگو ها یا هدفون را متانسب با سلیقه، تغییر داد. کار کردن با این نرم افزار ساده است و به راحتی می توان بخش های مختلف آن را کشف کرد.

 

 

 

 

باتری

باتری ۳۱۰۰ میلی آمپری این دستگاه بسیار حجیم است و نوید یک عمر باتری خیلی خوب را می دهداما در عمل نمی توان گفت عمر باتری دستگاه فوق العاده استوان پلاس وان در استفاده سنگین می تواند تا حدود ۴ ساعت استفاده از صفحه نمایش دستگاه را اختیارتان بگذارد

این استفاده سنگین شامل موزیک گوش کردن، بازی کردن آسفالت ۸ و وب گردی و استفاده از شبکه های اجتماعی مختلف بود

 

 

در استفاده سبک و معمولی کاربر می تواند تا ۵ ساعت و نیم به راحتی از دستگاه خود استفاده کندعلاوه بر اینها در بخش اعلان ها، یک گزینه وجود دارد که با آن می توان عملکرد دستگاه را از بین سه حالت پرفورمنس، بالانس و پاور سیو انتخاب کرددر بیشتر مواقعی که ما در حال کار با گوشی بودیم، عملکرد دستگاه روی بالانس قرار داشت

 

استفاده سبک و معمولی

 

در نهایت می توان گفت وان پلاس وان از نظر عمر باتری فوق العاده نیست ولی بد هم نیست و این عمر باتری برای یک گوشی ۵.۵ اینچی قابل قبول است

 

یک نکته

گوشی وان پلاس وان در دو نسخه موجود استیک نسخه مخصوص کشور چین است و حتی نوشته های پشت گوشی نیز به زبان چینی نوشته شده استیک نسخه نیز نسخه جهانی است که از طریق وب سایت وان پلاس وان هم فروخته می شود که همین گوشی است که در اختیار ما قرار گرفته است.

این گوشی، یعنی نسخه جهانی رام ساینوژن را به صورت پیش فرض داردعلاوه بر این موضوع، این نسخه از باند های 4G/LTE ایران پشتیبانی می کند و کاربر می تواند از نسل چهارم اینترنت کشور استفاده کنداما نسخه هایی که مخصوص چین هستند، دیگر رام ساینوژن را ندارند و رام Color OS روی آنها نصب شده است.

علاوه بر تفاوت نسخه اندروید، گوشی های نسخه چین از باند های 4G/LTE ایران پشتیبانی نمی کندبنابراین اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد باید موقع خرید مراقب باشید که دستگاهی که می خرید چه مدلی از وان پلاس وان است.
 

 

اما چطور تشخیص دهیم دستگاه ما کدام مدل است؟ همانطور که در بخش طراحی گفتیم، جعبه وان پلاس وان در یک جعبه قهوه ای رنگ دیگر قرار دارد و جعبه شارژر نیز به صورت جداگانه به شما تحویل داده می شودوان پلاس وان های نسخه کشور چین نیز در جعبه قهوه ای رنگ مشابه فروخته می شوند با این تفاوت که بسته شارژر نیز در کنار بسته گوشی در جعبه های قهوه ای رنگ وجود دارندعلاوه بر اینها، نسخه جهانی پشت جعبه اصلی(جعبه سفید رنگدستگاه، انگلیسی نوشته شده استاما نسخه چین اینگونه نیستهمچنین کد مدل دستگاه های جهانی A001 است در صورتی که نسخه های مخصوص چین کد مدلشان TD است.

 

نظر جی اس ام

وان پلاس وان، قاتل پرچمداران ۲۰۱۴ از سرزمین چین، از نظر جی اس ام ارزش خرید دارد اما بیشتر برای کسانی که گیک هستند و با تعویض رام گوشی مشکلی ندارنداین نکته را در نظر بگیرید که ممکن است اندروید این گوشی باگ های ریز و جزئی داشته باشد که احتمالا در گوشی های دیگر یافت نمی شود. 

 

 

در مجموع این گوشی با توجه به قیمت حدودی ۱۴۰۰ هزار تومانی برای نسخه ۶۴ گیگابایتی، انتخاب ارزشمندی است اما نه برای هرکسیاین نکته را هم در نظر بگیرید که صفحه نمایش دستگاه ۵.۵ اینچی است و با ابعادی نزدیک به آیفون ۶ پلاس، در رده فبلت ها جای می گیرد نه گوشی های معمولی.

در پایان می توان به رقیب های وان پلاس وان در بازار کشور اشاره کرداز نظر سخت افزاری و البته قیمتی، وان پلاس وان رقبایی مانند گلکسی اس ۵ مدل SM-G900H و ۱۶ گیگابایتی با قیمت حدودی یک میلیون و سیصد هزار تومن، LG G3 ۱۶ گیگابایتی با قیمت حدودی یک میلیون و سیصد هزار تومن، سونی Xperia X2 با قیمت حدودی یک میلیون و سیصد هزارتومن اشاره کرداین گوشی ها از نظر مشخصات سخت افزاری شبیه به وان پلاس وان هستند و ممکن است در برخی موارد ضعیف تر یا قوی تر ظاهر شوندهمچنین رقیبی مانند HTC One M8 نیز وجود دارد که از نظر قیمتی کمی گران تر از وان پلاس وان است

البته این نکته را هم در نظر بگیریم که رقبای این گوشی آسان تر از وان پلاس وان در بازار پیدا می شوند اما وان پلاس وان را نمی توانید به راحتی پیدا کنید. به غیر از چند فروشگاه آنلاین که به صورت غیر رسمی این گوشی را به فروش می رسانند، به علت عرضه محدود وان پلاس وان از طرف تولید کننده نمی توان آن را به راحتی در بازار یافت. همچنین این نکته را درنظر داشته باشید که وان پلاس وان گارانتی رسمی هم در ایران ندارد و اگر مشکلی برای گوشی شما به وجود بیاید دستتان به جایی بند نیست. در ادامه می توانید جدول مقایسه ای وان پلاس وان با رقبای خود را ببینیدهمچنین مقایسه وان پلاس وان با این گوشی ها از نظر تصویری هم موجود استشما در مورد وان پلاس وان چه فکر می کنید؟ آیا با وجود گذشتن یک سال از تاریخ عرضه گوشی، حاضر به خرید آن هستید یا خیر؟

 

مزایا:

صفحه نمایش خوب

طراحی ارگونومیک

عمر باتری مناسب

دوربین خوب

 

معایب:

پشتیبانی نرم افزاری ضعیف

وجود باگ های غیر معمول

نرم افزار دوربین ساده

 

 

 

هوآوی پاوربانک 13000 میلی آمپری و ارزان قیمت خود را معرفی کرد

هوآوی امروز یک پاور بانک 13 هزار میلی آمپری جدید با مدل AP007 را، در هند معرفی کرد. این پاور بانک حجیم می تواند هر تبلتی را یک بار و گوشی های هوشمند را چندین بار شارژ کند.

 

 

این روزها که تکنولوژی مربوط به موبایل ها پیشرفت می کند، باتری ها پیشرفت چندانی ندارند. علاوه بر این هرسال از صخامت گوشی های پرچمدار هم کمتر می شود و در نتیجه آن، شرکت ها باتری حجیم تر را فدای ضخامت دستگاهشان می کنند. فعلا تا زمانی که مشکل عمر باتری تلفن های هوشمند حل شود، تنها راه چاره استفاده از باتری های پشتیبان همراه است. از همین رو هر روز شاهد پاوربانک های جدید و حجیم تری هستیم. حال هوآوی نیز با پاوربانک Honor وارد این زمینه شده است. 

 

 

از ظاهر این پاوربانک آلومینیومی که شبیه به باتری همراه های شیائومی است بگذریم، AP007 دارای دو پورت USB است که همزمان می توان به کمک آن دو دستگاه را شارژ کرد. همچنین این پاوربانک خروجی 5 ولت 2 آمپر دارد و در نتیجه دستگاه ها را می تواند سریع تر شارژ کند. 13 هزار میلی آمپر باتری حجیم درون این قاب آلومینیومی نیز، توسط ال جی و سونی ساخته می شوند.

پاوربانک هوآوی، با قیمت حدودی 22 دلار در هند عرضه شده است و از طریق سایت FlipKart نیز قابل خریداری است.