قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

سامسونگ گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

سامسونگ گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 Edge)

به نظر می‌رسد از این پس با دیدن واژه «Edge» در کنار نام هر یک از پرچمداران سامسونگ، باید به یاد نمایشگری با لبه‌هایی خمیده و منحنی بیفتیم. گلکسی اس 6 اج، همان اس 6، جدیدترین پرچمدار سامسونگ است که لبه‌های صفحه نمایش آن در طرفین خمیده شده و علاوه بر ظاهر متفاوتش، قابلیت‌های ویژه‌ای را نیز ارائه می‌کند.

 گلکسی نوت اج را بعنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر سه‌وجهی که موفق شده بود به مرحله‌ی عرضه‌ی تجاری برسد معرفی کرد. این گوشی همانطور که در بررسی کامل آن نیز مشاهده کردید، از یک لبه‌ی خمیده در سمت راست نمایشگر بهره می‌برد که قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

حالا این کمپانی همزمان با نسل جدید پرچمدار سری گلکسی اس خود، ابزار متفاوت دیگری با نام گلکسی اس 6 اج معرفی کرده است. اس 6 اج بر خلاف نوت اج، در دو طرف راست و چپ انحنا دارد تا کاربر بتواند بر اساس چپ دست یا راست دست بودن خود انتخاب کند که اطلاعات بر روی کدام لبه منحنی نمایش داده شود.

گلکسی اس 6 اج در واقع همان گلکسی اس 6 است که لبه‌های آن خمیده شده و تنها تفاوت آنها در زمینه مشخصات فنی مربوط به ظرفیت باتری است که نسخه اج، ۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری نسبت به اس 6 معمولی دارد.

گلکسی اس ۶ اج  توسط دفتر سامسونگ در ایران در اختیار ما قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

نکته: در این بررسی بیشتر بر روی تفاوت‌های گلکسی اس 6 اج با گلکسی اس 6 تمرکز خواهیم کرد. برای مطالعه بررسی بخش‌های نمایشگر، دوربین، رابط کاربری جدید تاچ ویز و اسپیکر، بررسی گلکسی اس 6 سامسونگ را از مطالعه کنید چرا که مطلقا هیچ تفاوتی در این بخش‌ها بین دو گوشی اس ۶ و اس ۶ اج وجود ندارد.

معرفی گوشی هوشمند هواوی P8 Lite با بدنه‌ی باریک

هواوی P8 Lite


هواوی از گوشی‌ هوشمند میان رده‌ ی P8 Lite رونمایی کرد. این گوشی‌هوشمند باریک از یک صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی در کنار پردازنده‌ی اختصاصی هشت هسته‌ای هواوی با نام Kirin 620 بهره می‌برد. این گوشی‌هوشمند توانایی برقراری ارتباط با شبکه‌های 4G LTE را داشته و از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی بهره می‌برد.

در ادامه مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند به اختصارنوشته شده است:

  • اندروید 5 آبنبات چوبی به‌همراه رابط کاربری mit EMUI 3.1
  • صفحه‌ی نمایش ۵ اینچی با رزولوشن 1280 در 720
  • ابعاد 143 در 70.6 در 7.7 میلی‌متر و وزن 131 گرمی
  • پردازنده‌ی اختصاصی هشت هسته‌ای Kirin 620 با قابلیت پردازش ۶۴ بیتی و فرکانس ۱.۲ گیگاهرتزی
  • حافظه ی داخلی ۱۶ گیگابایتی با قابلیت افزایش از طریق میکرو SD تا ۱۲۸ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در پشت با فلاش دو گانه‌ی LED و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • باتری ۲٫۲۰۰ میلی‌ آمپر ساعتی
  • قابلیت برقراری اتصال با شبکه‌های 4G LTE، WLAN 802.11 b/g/n و بلوتوث 4.1 در کنار NFC

مقایسه گلکسی اس 6 و آیفون 6 (Galaxy S6 vs. iPhoe 6)

سامسونگ و اپل در سال جاری با معرفی پرچمداران خودشان نشان دادند که به دنبال تغییر هستند. اپل با معرفی یک آیفون بزرگتر از نسل های قبلی و سامسونگ با معرفی یک گلکسی با جنس متفاوت از نسل های قبل هر کدام تغییرات بزرگی را در پرچمداران خود به وجود آوردند.

 

همه چیز را در مورد آیفون 6 می دانیم و مطمئن هستیم که یک گوشی خوش دست و کاربردی است. اما هنوز چیز زیادی به جز مشخصات در مورد گلکسی اس 6 نمی دانیم و به همین خاطر در این مقاله به صورت مختصر و تا آنجایی که می دانیم دو گوشی را به صورت اولیه با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد تا اینکه گلکسی اس 6 به بازارهای جهانی وارد شده و بتوانیم آن را به صورت کامل بررسی و با آیفون 6 مقایسه کنیم.

 

Galaxy S6 vs. iPhoe 6 گلکسی اس 6 آیفون 6 گوشی موبایل

 

طراحی

 

سامسونگ تغییرات زیادی در گوشی خود ایجاد کرده است. قاب پشتی گوشی به صورت کامل از شیشه ساخته شده که با گوریلا گلس 4 محافظت می شود. فریم گوشی از آلومینیوم ساخته شده و جک 3.5 میلیمتری از بالای گوشی به پایین آن منتقل شده است. سوراخ های اسپیکر نیز مانند نوت 3 به پایین دستگاه منتقل شده و اندازه آن ها کمی بزرگتر شده است.

 

اپل آیفون 6 را بسیار بزرگتر از آن چیزی که همه انتظارش را داشتند درست کرده است. اولین آیفون با اندازه بزرگتر از 4 اینچ توسط اپل تولید و روانه بازار شد.

 

اگر در هنگام خواندن تغییراتی که در گلکسی اس 6 به وجود آمده، متوجه شدید این طراحی برایتان آشنا است باید بگوییم که درست متوجه شده اید طراحی جدید گلکسی اس 6 تلفیقی از طراحی آیفون 4s و آیفون 6 است.

 

حقیقت امر این است که در اینجا سخت است برنده را انتخاب کنیم زیرا دو گوشی شباهت های زیادی به هم دارند.

 

به هر حال شاید شباهت هایی بین گلکسی اس 6 و آیفون 6 وجود داشته باشد اما هر کدام از دو گوشی زیبایی هایی خاص خود را دارند. به نظر ما اگرچه گلکسی اس 6 یک گوشی بسیار زیبا است اما آیفون 6 از نظر طراحی شسته و رفته تر است و بیشتر کاربر را به سمت خود جذب می کند.

 

برنده: iPhone 6

 

 

 

 

صفحه نمایش

 

آیفون 6 صفحه نمایشی 4.7 اینچی دارد. این صفحه از نوع IPS LCD است. این صفحه کیفیت 1334×750 پیکسل دارد. این کیفیت تراکم پیکسلی برابر 326 پیکسل در اینچ را برای آیفون به همراه آورده است. در طرف دیگر گلکسی اس 6 با صفحه نمایش 5.1 اینچی از نوع سوپرآمولد و با کیفیت QHD قرار دارد.

 

اعتراف می کنیم که کیفیت صفحه نمایش آیفون 6 بسیار خوب است و نمی توانید پیکسل ها را روی آن ببینید اما با این وجود تا رسیدن به کیفیت صفحه نمایش گلکسی اس 6 فاصله زیادی دارد به خصوص اینکه سامسونگ در این نسل میزان روشنایی صفحه نمایش را به شدت بالا برده است.

 

می توانیم با اطمینان در این بخش گلکسی اس 6 را برنده اعلام کنیم.

 

برنده: Galaxy S6

 

 

 

سخت افزار و کارآیی

 

مانند همیشه به هیچ وجه منصفانه نیست که از روی اعداد و ارقام دو گوشی از این دو اکوسیستم متفاوت را با هم مقایسه کنیم. آیفون 6 به پردازنده A8 مجهز است که یک پردازنده 2 هسته ای با سرعت 1.4 گیگاهرتز است. در کنار این پردازنده یک رم 1 گیگابایتی قرار گرفته است.

 

در طرف دیگر گلکسی اس 6 با پردازنده اگزینوس که 8 هسته ای است قرار دارد. این پردازنده در کنار خود یک رم 3 گیگابایتی را می بیند.

 

اعداد و ارقام به هیچ وجه شاخص های خوبی برای مقایسه در این زمینه نیستند. اما هر دو پردازنده کار خود را به خوبی انجام می دهند و به خوبی می توانند فرامینی که به آن ها می سپارید را اجرا کنند.

 

آیفون 6 در نسخه های 16، 64 و 128 گیگابایتی ارائه می شود در حالی که گلکسی اس 6 در نخسه های 32، 64 و 128 گیگابایتی ارائه خواهد شد. هیچ کدام از گوشی های از کارت حافظه خارجی پشتیبانی نمی کنند. این موضوع برای آیفون یک امر عادی است اما برای گلکسی اس 6 یک تغییر بزرگ به حساب می آید.

 

هر دو گوشی به سنسور اثر انگشت مجهز هستند. آیفون از همان ابتدای کار که سنسور اثر انگشت را روی خود دید به خوبی با این ویژگی سازگار شده بود و سنسور آن کارآیی بسیار خوبی داشت. اما سامسونگ در گلکسی ها به خوبی از این ویژگی استفاده نکرده بود و سنسور اثر انگشت حالت سوآیپ داشت که اکنون این حالت از بین رفته و همان حالت تشخیص اثر انگشت با لمس فعال شده است که باعث کارکرد بهتر سنسور اثر انگشت خواهد شد.

 

برنده: هر دو گوشی

 

 

 

برنده اولیه: هر دو گوشی

 

دوربین

 

اپل خود را از رقابت مگاپیکسل ها که دنیای اندرویدی ها را احاطه کرده دور نگه داشته است. آیفون 6 با همان کیفیت 8 مگاپیکسلی مانند نسل قبل ارائه شد. اما بهبودهایی در بنیان دوربین وارد شده است. برخی از این بهبودها عبارتند از: سنسورهای بهتر، سیستم فوکوس خودکار جدید به نام Focus Pixels، سیستم تثبیت کننده تصاویر، دو برابر کردن حالت فیلمبرداری آهسته بدین معنی که اکنون آیفون 6 می تواند ویدیوهای 240 فریم در ثانیه با کیفیت اچ دی تهیه کند. دوربین جلو نیز اکنون دیافراگم f/2.2 دارد و به ویژگی HDR نیز مجهز است.

 

دوربین گلکسی اس 6 کیفیت 16 مگاپیکسلی دارد. علاوه بر عدد بالای مگاپیکسل این دوربین به ویژگی های خوبی نیز مجهز است. دوربین حالت HDR خودکار دارد، در هنگام فیلمبرداری فوکوس روی سوژه را به صورت خودکار دنبال می کند. با دوبار لمس کلید وسط دوربین در مدت 0.7 ثانیه فعال خواهد شد. دوربین دوم نیز با کیفیت 5 مگاپیکسلی مانند دوربین اول دیافراگم f/1.9 دارد.

 

گوشی های اپل عکس های خوبی می گیرند، اما سامسونگ نیز در این زمینه دست و پا بسته نیست و دوربین با کیفیتی دارد. روی کاغذ دوربین گلکسی اس 6 برنده ماجرا خواهد بود اما برای اینکه بتوانیم از نظر کیفیت تصویر دو دوربین را با هم مقایسه کنیم باید تا زمان ارائه گلکسی اس 6 صبر کنیم.

 

برنده اولیه: Galaxy S6

 

 

نرم افزار

 

مقایسه دو گوشی در این زمینه به هیچ عنوان کار درستی نیست. در همین ابتدا باید بگوییم که برنده در این قسمت هر دو گوشی هستند.

 

سیستم عامل آی او اس 8 مانند آی او اس 7 است. iOS همیشه یک سیستم عامل بسته بوده اما در سال های اخیر سعی شده تا از این بستگی کمی رها شود تا اینکه کاربران را آزرده نکند. اما در کنار این عیب، مزایایی هم برای این سیستم عامل وجود دارد. iOS به صورت اختصاصی برای آیفون نوشته شده و پایداری خوبی دارد.

 

گوگل نیز در این چند سال اخیر و به خصوص در اندروید نسخه 5 به خوبی سیستم عامل خود را بهبود داده است. اندروید 5 بسیار روان کار می کند و پایداری خوبی دارد. اما نکته ای که در اینجا وجود دارد، تاچ ویز است. تاچ ویز رابط کاربری سامسونگ است که در گوشی های ساخت این کمپانی روی سیستم عامل اندروید نصب است. این رابط کاربری همیشه مزاحمت های زیادی را برای اندرویدی که روی گوشی نصب است ایجاد می کند. سامسونگ وعده داده که در گلکسی اس 6 این رابط کاربری را ساده تر کرده که اینکار هیچ تاثیری روی کارآیی آن ندارد.

 

اما به هر حال سیستم عامل هر دو گوشی پر هستند از مزایایی که نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.

 

برنده: هر دو گوشی

 

 

 

نتیجه گیری اولیه

 

آیفون همیشه برای کارکرد گوشی های دیگر یک شاخص به حساب می آید و اگر یک گوشی بتواند آیفون را شکست دهد همه آن را یک سوپر قهرمان می دانند. شاید گلکسی اس 6 بتواند در سال جاری لقب سوپر قهرمان را به خود بگیرد اما برای نظر قطعی دادن در مورد این موضوع کمی زود است. با جی اس ام همراه باشید تا زمانی که گوشی وارد بازار شد به شما بگوییم که می توانید گلکسی اس 6 را یک سوپرقهرمان صدا کنید یا خیر.

7 ایراد اساسی نکسوس 6

محمد شکوری - جی اس ام: گوگل با ارائه نکسوس 6 بازار فبلت ها را هدف گرفت و می خواست رقیبی سرسخت برای سامسونگ در این کلاس ارائه کند. قیمت این گوشی گران است، بنابراین کاربر این حق را دارد تا از گوشی خود بهترین کارآیی ممکن را انتظار داشته باشد. اندروید 5.0 یک سیستم عامل جدید است و نکسوس 6 نیز سخت افزار جدیدی دارد. بنابراین احتمال رخ دادن هر گونه خطایی در آن وجود دارد. امروز در این مقاله به 7 مشکلی که بیشترین گزارش را توسط کاربران داشته می پردازیم. به ترتیب به سراغ پرچمداران دیگر برندها نیز خواهیم رفت تا شما را از مشکلاتی که در این پرچمداران به وفور دیده شده مطلع کنیم.

 

 

1 – ریست شدن بدون دلیل گوشی

 

بسیاری از کاربران گزارش کرده اند که گوشی آن ها چندین بار بدون دلیل خاموش شده، یا اینکه خاموش و روشن شده و یا اینکه هنگ کرده و برای زنده کردن دستگاه مجبور به نگه داشتن دکمه پاور و خاموش و روشن کردن آن شده اند.

 

راه حل های احتمالی:

 

-      شاید یک برنامه جانبی این مشکل را روی گوشی به وجود آورده اگر به این مشکل برخورد کردید شاید با فکتوری ریست این مشکل برطرف شود.

-      برنامه پیشفرض پیام رسان خود را عوض کرده و از Hangouts به جای آن استفاده کنید.

-      نوتیفیکیشن ها را غیر فعال کنید، شاید کمک کند.

-      برخی کاربران گزارش کرده اند که با غیرفعال کردن ویژگی Ambient display در تنظیمات مشکلشان برطرف شده است.

 

 

2 – مشکل در برقراری ارتباط با بلوتوث

 

تعدادی از کاربران نکسوس 6 گزارش کرده اند که در استفاده از بلوتوث و برقراری ارتباط با دیگر دستگاه ها مشکل دارند.

 

راه حل های احتمالی:

-      بلوتوث خود را خاموش و روشن کنید.

-      اگر مشکل هنوز پابرجا بود در قسمت Settings – apps – all – Bluetooth share – clear cache، کش بلوتوث را پاک کنید.

-      بعد از پاک کردن کش بلوتوث گوشی را خاموش و روشن کنید.

 

3 – خالی شدن ناگهانی باتری

 

باتری بزرگ این گوشی باعث می شود کاربران انتظار داشته باشند که گوشی آن ها زمان زیادی بدون نیاز به شارژ کار کند. اما برخی از کاربران گزارش کرده اند که گوشی آن ها با یک استفاده معمولی بسیار زودتر از آن چیزی که باید شارژ خالی می کند.

 

راه حل های احتمالی:

-      شاید یک برنامه جانبی مقصر این مکشل است. از دیتاهای خود نسخه پشتیبان گرفته و گوشی خود را ریست فکتوری کرده و در انتخاب برنامه ها دقت کنید.

-      مطمئن شوید که تمام برنامه های شما به روز هستند.

-      با رفتن به تنظیمات باتری، برنامه هایی که زیاد باتری مصرف می کنند را به نوبت پاک کنید.

-      ویبره را غیر فعال کنید و نور صفحه را نیز کم کنید.

 

4 -  باگ Cloud Print

 

بسیاری از کاربران به طور مرتب با جمله Unfortunately Cloud Print has stopped روی گوشی خود روبرو می شوند. بسیاری از این کابران حتی برای یکبار هم از این سرویس استفاده نکرده اند.

 

راه حل های احتمالی:

-      اگر از این برنامه استفاده نمی کنید بهترین راه حل خاموش کردن این ویژگی است.

-      راه حل دیگر پاک کردن کش این ویژگی است.

-      آخرین راه حل که شاید این مشکل را حل کند، فکتوری ریست کردن گوشی است.

 

 

5 – قاب پشتی گوشی از جای خود کنده خواهد شد

 

قاب پشتی نکسوس 6 از پلاستیک ساخته شده، این پلاستیک به صورت یک ورقه نازک است که توسط چسب روی قسمت پشتی گوشی چسبانده شده است. احتمالا موتورولا به علت وقت کم روی تامین کنندگان قطعات خود فشار وارد کرده و همین امر باعث شده این چسب بی کیفیت شده و بعد از گذشت مدتی نه چندان زیاد این قاب از پشت گوشی جدا شود. این مشکل برای کلمه نکسوس که در پشت گوشی نوشته شده نیز به وجود خواهد آمد.

 

راه حل های احتمالی:

-      بهترین و شاید تنها راه حل استفاده از قاب برای گوشی است که باعث ضخیم تر شدن آن خواهد شد.

 

 

 

6 – دیر شارژ شدن گوشی

 

این مشکلی است که خیلی از کاربران از زمانی که گوشی خود خریداری کرده اند با آن دست و پنجه نرم می کنند.

 

راه حل های احتمالی:

-      در عوض اینکه با زدن کلید Home از برنامه ها خارج شوید سعی کنید با دوبار زدن کلید بازگشت به عقب اینکار را انجام دهید.

-      زمانی که گوشی در حال شارژ است با آن کار نکنید.

-      یا کابل خود را عوض کنید، یا اینکه با کابل خودتان یک گوشی دیگر را شارژ کنید.

-      باز هم مانند همیشه شاید ریست فکتوری کرن بتواند مشکل شما را حل کند.

 

7 – مشکل در میکروفون گوشی

 

بسیاری از صاحبان نکسوس 6 گزارش کرده اند که در هنگام مکالمه، شخصی که در طرف دیگر خط قرار دارد، از کیفیت پایین مکالمه شکایت می کند.

 

راه حل های احتمالی:

-      شاید تعویض اپراتور و یا سیم کارت بتواند این مشکل را برطرف کند.

 

نظر جی اس ام

 

نکسوس 6 مانند هر محصول الکترونیکی ای دیگری می تواند مشکلاتی داشته باشد. به طور حتم این ایرادات در تمام گوشی های نکسوس 6 دیده نمی شوند اما به علت گران قیمت بودن گوشی اگر حتی تعداد کمی از این گوشی ها این مشکلات را داشته باشند می توانند سر و صدای زیادی به پا کنند. یکی از عواملی که باعث این مشکلات شده می تواند فشار موتورولا روی تامین کنندگان قطعات باشد. تبا وجود این مشکلات و ایرادها هیچ چیزی از ارزش های نکسوس 6 کم نمی شود.