قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

واتساپ در آینده از تصاویر متحرک Gif پشتیبانی خواهد کرد

واتساپ به زودی از تصاویر متحرک Gif پشتیبانی می‌کند


واتساپ که هم اکنون تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد، به عنوان محبوب‌ترین مسنجر دنیا شناخته می‌شود. این سرویس رفته رفته امکان تماس‌های صوتی و ... را برای کاربران خود فراهم کرد و حالا بر اساس یک گزارش جدید در حال کار روی یک بروزرسانی برای اضافه کردن امکان استفاده از تصایر متحرک GIF در چت‌های کاربران است.

تصاویر متحرک GIF یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن یک مکاتبه بهتر در اینترنت محسوب می‌شود. شکلک‌های ایموجی (Emoji) کمی ثابت و نفوذ ناپذیر هستند. ارسال صدا نیز روشی نیست که همه کاربران به استفاده از آن تمایل داشته باشند. استفاده از متن ساده نیز باعث خشک شدن مکاتبات خواهد شد. اما تصاویر متحرک GIF هر چیزی را می‌توانند انتقال دهند. ظاهرا پیام‌رسان واتساپ نیز به این موضوع پی برده و بنابراین در حال کار روی یک آپدیت جدید است تا بتواند امکان نمایش تصاویر GIF را در چت‌های کاربران فراهم کند.

این خبر توسط حساب کاربری توییتر @WABetaInfo منتشر شده که پیش از این تغییراتی که واتساپ قصد اعمال آن‌ها را داشته ردیابی می‌کرد. بر اساس آنچه این اکانت اعلام کرده، نسخه ۲.۱۶.۷.۱ واتساپ امکان استفاده از تصاویر GIF و پخش خودکار آن‌ها را فراهم خواهد کرد. در هرحال ظاهرا این ویژگی فقط از طریق لینک‌هایی که برای این نوع تصاویر متحرک ایجاد می‌شود کار خواهد کرد. اگر شما بخواهید یک تصویر GIF را به صورت مستقیم از دستگاه خود برای دیگران ارسال کنید، تصویر یاد شده به صورت خودکار اجرا نخواهد شد. علاوه بر این امکام تبدیل عکس متحرک به یک تصویر ساده نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، چراکه یک تصویر ساده بهتر از یک عکس GIF غیر متحرک است.

البته این قابلیت به خوبی امکان جستجوی تصاویر متحرک GIF در صفحه‌کلید Gboard برای iOS یا یکپارچه سازی با سرویس Giphy نیست. بنابراین برای یافتن تصاویر GIF خارج از پیام‌رسان واتساپ باید به فکر یک راه دیگر باشید. اما در صورتی که شما لینک عکس GIF مورد نظرتان را داشته باشید، اضافه کردن آن به مکاتبات شما در واتساپ بسیار کاربردی خواهد بود.

هنوز در مورد زمان دقیق انتشار این آپدیت هیچ اطلاعی در دسترس وجود ندارد، اما احتمال می‌رود زمان زیادی تا انتشار آن باقی نمانده باشد.

نظر شما درباره‌ی اضافه شدن این قابلیت به واتساپ چیست؟


هواوی و سبقت از سامسونگ و اپل

هواوی غول مخابراتی چین است که طی سال‌های اخیر به ویژه در بخش گوشی‌های هوشمند رشد چشمگیری داشته است. اخیرا ریچارد یو در مصاحبه‌ی خود با وال‌استریت ژورنال اعلام کرده برنامه‌ی هواوی این است که با عبور از سامسونگ و اپل، به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

وال‌استریت ژورنال در گزارش اخیر خود اعلام کرده هواوی قصد دارد در یک برنامه‌ی پنج ساله با عبور از سامسونگ و اپل به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا تبدیل شود. ریچارد یو به تازگی در مصاحبه با وال‌استریت ژورنال و در جریان کنفرانس سرمایه‌گذاران هواوی اعلام کرده:

ما به دنبال این هستیم که تولیدکننده شماره یک گوشی‌های هوشمند در دنیا باشیم. با اینکه برای رسیدن به این هدف باید رقابتی سخت و طولانی را پشت سر بگذاریم ولی ما به اندازه کافی صبور هستیم.

هواوی برخلاف حضور نسبی در بازار آمریکا، در دیگر بازارهای خارج از کشور چین رشد قابل توجهی داشته و تلاش می‌کند و سطح فعالیت‌های خود را در بازارهایی چون آمریکای شمالی گسترش داده و با قدرت بیشتر به رقابت بپردازد. تیم کوک بعد از کاهش فروش گوشی‌های آیفون از هواوی به عنوان «باد مخالف» یاد کرده است.

پس از اینکه سال ۲۰۱۲ فروش تجهیزات شبکه‌های ارتباطی هواوی به گمان جاسوسی و استراق سمع چین از شهروندان در آمریکا ممنوع شد، یو گفته بود که در حال مذاکره با اپراتورهای آمریکایی برای فروش گوشی‌های هوشمند هواوی است.

هواوی ابتدا به عنوان یه برند درجه چندم شروع به کار کرد ولی به سرعت تبدیل به یک برند رده‌بالا در بازار شد. پرچمداران سری پی 9 را می‌توان با توجه به سخت‌افزار قدرتمند و دوربین دوگانه لایکا (کمپانی آلمانی) نمونه‌ی بارزی از این پیشرفت دانست.

رشد سال به سال هواوی ۵۹ درصد بوده که نسبت به رشد ثابت سامسونگ و کاهش رشد ۱۴ درصدی اپل باعث شده تا ۸.۳ درصد از سهم بازار در اختیار این غول کره ای و ۲۳ و ۱۵ درصد به ترتیب در اختیار سامسونگ و اپل باشد.

یو گفته رشد ما بیشتر از بخش محصولات رده‌بالا حاصل می‌شود. اگر قصد دارید پیشگام بازار باشید باید در بخش محصولات پرچمدار موفق عمل کنید.

بهترین گوشی های هوشمند خرداد 95

اگر میخواهید گوشی موبایلتان را عوض کنید اگر قصد خرید گوشی جدید با امکانات بالا و هوشمند را دارید با ما همراه شوید تا بهترین گوشی ها را تا امروز به شما معرفی کنیم.

دستگاه‌های پرچم‌دار از پیشرفته‌ترین امکانات زمان خود برخوردارند و بدیهی است که با قیمتی بالاتر از سایر دستگاه‌های هر کمپانی در دسترس کاربران قرار گیرند. انتخاب‌ در بین برترین گوشی‌ های هوشمند وابستگی زیادی به نیاز شما دارد و باید تعیین کنید که چه ملاک‌هایی در انتخاب گوشی آینده نسبت به باقی فاکتور‌ها، برای‌تان اهمیت دارد. در واقع در این زمینه رقابت بین دستگاه‌های کمپانی‌های متفاوت بسیار شدت می‌گیرد و هر کدام از آن‌ها برتری واضحی نسبت به باقی دارند و همچنان سعی بر حفظ آن می‌کنند.

بسیاری از دستگاه‌ها، سال قبل پرچم‌دار شرکت خود بوده‌اند؛ اما با آمدن نسل جدید، به بخش میان‌رده یا با قیمت متوسط سقوط کرده‌اند. بنابراین لازم است بدانید که با خرید یک دستگاه پرچم‌دار، گوشی شما نسبت به دستگاه‌های میان‌ رده، افت قیمت به مراتب بیشتری را در مدت زمانی کوتاه تجربه خواهد کرد. حتی با وجود این موضوع اگر دوست دارید خیال خود را از دستگاهی که می‌خرید راحت کنید و بهترین انتخاب را کرده باشید، پرچم‌دار‌ها پیشنهاد اول ما هستند.

بروزرسانی خرداد:

۲ گوشی هوشمند جدید پرچم‌دار جدید را در این لیست قرار داده‌ایم که به تازگی معرفی شده‌اند. اچ‌تی‌سی ۱۰ و پی ۹ هواوی دو گوشی هوشمند پرچم‌داری هستند که به تازگی به بازار ایران آمده‌اند و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

چند توصیه و نکته‌ی مهم در زمان انتخاب و خرید دستگاه‌های پرچم‌دار

  • قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تقریبا در یک سطح قرار دارد و همه آن‌ها می‌توانند بدون هیچ لگ یا تاخیر، سیستم‌عامل تعبیه شده و همچنین انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کنند. بنابراین در این زمینه لازم نیست زیاد سخت بگیرید و اسیر اعداد و ارقام شوید.

  • نمایشگر‌هایی با اندازه، رزولوشن و پنل متفاوت را در لیست خواهید دید. کیفیت و مقدار وضوح نمایشگری که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد؛ چرا که مهم‌ترین بخشی که هر روز شما با آن کار خواهید داشت همین نمایشگر دستگاه است. بنابراین بر مقدار تراکم پیکسلی و مقدار رزولوشن مناسب با اندازه‌ی نمایشگر حتما توجه داشته باشید. 

  • کیفیت ساخت و طراحی دستگاه، موضوع مهم دیگری است که باید به آن بسیار توجه کنید. دستگاه‌های پرچم‌دار قیمت بالایی دارند و شاید با خرید آن‌ها مجبور به حفظ و استفاده از آن‌ها تا یک یا دو سال شوید؛ بنابراین دستگاهی را انتخاب و خرید کنید که از طراحی و امکانات آن لذت می‌برید.

  • ویژگی با اهمیت دیگر دستگاه‌های پرچم دار قطعا دوربین و بازده‌‌ی آن‌ها در عکاسی و فیلم‌برداری است. دوربین پرچم‌دار‌های جدید اکثرا کیفیت مناسبی دارند، اما باز هم تفاوت وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با بررسی کافی نسبت به انتخاب گوشی دوربین‌محور اقدام کنید.

  • گوشی‌های پرچمدار با نمایشگر ۵ اینچی عموما ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن دارند؛ اما شما باید درباره‌ی دستگاه‌های با اندازه نمایشگر ۵.۵ اینچی به بالا با کمی احتیاط بیشتر انتخاب خود را انجام دهید. آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی تنها دستگاه‌ کوچک‌تر از ۵ اینچ لیست ما است که از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد. ابعاد و وزن گوشی هوشمند تاثیر به سزایی بر تجربه‌ی کاربری شما با دستگاه دارد؛ بنابراین با توجه به سلیقه و ترجیح خود سعی کنید دستگاهی با ضخامت کم، ابعاد مناسب، قرارگیری آسان در دست و وزن سبک و مناسب را انتخاب و خرید کنید. 

  • سعی کنید قبل از خرید هر کدام از این گوشی‌ها، آن‌ها را در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که بیشتر به سلیقه‌ی شما نزدیک است. صرفا تعصب خاص بر روی برند ملاک نیست و سعی کنید بهترین گزینه را براساس بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

  • این که گوشی هوشمند ساخت کدام کشور است اهمیتی ندارد. آن چه مهم است اصل بودن و نو بودن دستگاه است. مسائل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران فروشی‌ به کار می‌برند. مثلا کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه‌ی آن نوشته تولید کره با نمونه‌ی دیگر همان گوشی که در چین تولید شده، هیچ تفاوتی ندارد.

  • اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی، لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه بیشتر گوشی‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند که از محافظ‌های پلاستیکی و تلقی بی‌نیاز هستند.

  • تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم‌عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آنها است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هر کاربری بتواند با آنها کار کند. نصب اپلیکیشن روی گوشی‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده است و نیازی نیست شما هزینه‌ی هنگفتی برای نصب آنها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این رابطه نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود کمک بگیرید. اگر می‌خواهید با اپلیکیشن‌های مختلف آشنا شوید

  • ترتیبی در قرار گرفتن گوشی‌ها وجود ندارد و همه از نظر ما، وابسته به نیاز شما انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

آیفون 6 اس و 6 اس پلاس اپل

iphone-6

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی دو هسته‌ای Apple A9 با فرکانس پردازشی ۱.۸ گیگاهرتز
  • آیفون ۶ اس پلاس: نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
  • آیفون ۶ اس: نمایشگر ۴.۷ اینچ IPS LCD با رزولوشن ۷۵۰ در ۱۳۳۴ پیکسل - تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR GT7600
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل 1.iOS 9
  • ۶ اس پلاس: ابعاد ۱۵۸.۲ در ۷۷.۹ در ۷.۳ میلی‌متر / ۶ اس: ابعاد ۱۳۸.۳ در ۶۷.۱ در ۷.۱ میلی‌متر
  • ۶ اس پلاس: باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی / ۶ اس: باتری ۱۷۱۵ میلی آمپر ساعت
  • ۶ اس پلاس: ۱۹۲ گرم / ۶ اس: ۱۴۳ گرم
  • مجهز به حسگر اثر انگشت / مجهز به فناوری 3D Touch

آیفون ۶ و آیفون ۶ اس پلاس اپل جزو بهترین دستگاه‌‌های قابل خرید هستند. این دستگاه‌ها که برای مدتی در بازار حضور داشته‌اند، حالا با قیمت افت کرده‌ای قابل خرید هستند. اپل گوشی‌های جدید پرچم‌دار خود را با پردازنده‌ای قوی‌تر، نمایشگری مجهز به فناوری 3D Touch و دوربین قوی‌تر مجهز کرده که حالا می‌توانند برای طرفداران دستگاه‌های اپل گزینه‌هایی کامل و جذاب باشند.

اگر می‌خواهید اکوسیستمی یکپارچه و بهینه با سخت‌افزار خوب داشته باشید، یا به دستگاه‌هایی با قدرتمندترین سخت‌افزار و دوربینی پیشرفته و عالی احتیاج دارید، آیفون‌های ۶ اس و ۶ اس پلاس را حتما در لیست گزینه‌های خرید خود قرار دهید.


گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج سامسونگ

galaxy-s7

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اکسینوس ۸۸۹۰ با ۴ هسته پردازشی Cortex-A53 و ۴ هسته‌ی پردازشی Mongoose با فرکانس‌های پردازشی ۱.۶ و ۲.۳ گیگاهرتز
  • گلکسی اس ۷: نمایشگر ۵.۱ اینچ OLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی ۵۷۷ پیکسل بر اینچ
  • گلکسی اس ۷ اج: نمایشگر ۵.۵ اینچی OLED با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل - تراکم پیکسلی ۵۳۴ پیکسل بر اینچ
  • پردازنده‌ی گرافیکی Mail-T880 Mp12
  • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۶ مارشمالو
  • اس ۷: ابعاد ۱۴۳.۴ در ۷۰.۸ در ۷.۹ میلی‌متر / اس ۷ اج: ابعاد ۱۵۰.۹ در ۷۲.۶ در ۷.۷ میلی‌متر
  • اس ۷: باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت / اس ۷ اج: باتری ۳۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • اس ۷: ۱۵۲ گرم / اس ۷ اج: ۱۵۷ گرم
  • بدنه‌ی ضد آب تا عمق ۱ متر و به مدت ۳۰ دقیقه / مجهز به حسگر اثر انگشت / مجهز به نمایشگر همیشه روشن
  • رقبای سرسخت آیفون‌های اپل چند وقتی است که راهی بازار ایران شده‌اند. نسل هفتم از سری S سامسونگ به جرات بهترین گوشی‌های هوشمندی است که سامسونگ ساخته.

    گلکسی اس 7 و گلکسی اس 7 اج از پردازنده‌ای‌ بسیار قوی، حافظه‌ی رمی ۴ گیگابایتی، نمایشگر چشم‌نواز، دوربینی فوق‌العاده با کیفیت، بدنه‌ای ضد آب و حسگر اثر انگشت برخوردارند. این خوبی‌ها را اگر در کنار باتری قوی برای کار کردن طولانی مدت با این دستگاه‌ها بگذارید، متوجه می‌شوید که با دو بازیگر مهم دنیای گوشی‌های هوشمند رو به رو هستید. سامسونگ در نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار خود نقاط ضعف نسل قبل را برطرف کرده تا اکنون نسل هفتم از بدنه‌ای ضدآب، درگاه کارت حافظه و باتری با طول عمر بیشتر برخوردار باشند.

    گلکسی نوت ۵ سامسونگ

    galaxy-note-5

    مشخصات فنی:

    • پردازنده‌ی Exynos 7420 هشت هسته‌ای: ۴ هسته پردازشی Cortex-A53 و ۴ هسته پردازشی Cortex-A57 با فرکانس پردازشی ۱.۵ و ۲.۱ گیگاهرتز
    • نمایشگر ۵.۷ اینچ OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
    • پردازنده‌ی گرافیکی Mail-T760MP8
    • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
    • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
    • دوربین ۱۶ مگاپیکسل در پشت و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
    • سیستم‌عامل اندروید ۶ مارشمالو
    • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
    • ابعاد: ۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر
    • وزن: ۱۷۱ گرم
    • مجهز به حسگر اثر انگشت / دارای قلم S-Pen
    • فبلت‌های سری نوت سامسونگ از آن دست محصولاتی هستند که هر سال نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. مطابق انتظار فبلت جدید سامسونگ در ادامه‌ی سبک گلکسی اس ۶، از طراحی جذاب و زیبا در کنار مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌برد.

      گلکسی نوت ۵ را می‌توان کامل‌ترین و بهترین دستگاه سری نوت دانست؛ چرا که از بروزترین سخت‌افزار و نرم‌افزار برخوردار است و قلم آن هم در موقعیت‌های بسیار زیادی به کمک شما می‌آید. پرچم‌دار سری نوت سامسونگ حالا از حسگر اثر انگشت بسیار قوی برخوردار شده، بدنه‌ی پشتی آن با خمیدگی که دارد راحت‌ در دست قرار می‌گیرد و نمایشگر آن‌ها جزو بهترین نمایشگر‌های گوشی‌های هوشمند است.

      البته برخی محدودیت‌ها مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یا حذف مادون قرمز عجیب به نظر می‌رسد. اما از بهینه‌سازی‌های صورت گرفته و قلم بهتر نباید به سادگی عبور کنیم.

      اچ تی سی 10

      اچ تی سی ۱۰

      مشخصات فنی:

      • پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ با ۴ هسته: ۴ هسته‌ی Kryo
      • نمایشگر ۵.۲ اینچ Super LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ QHD - تراکم پیکسلی ۵۶۵ پیکسل بر اینچ
      • پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 530
      • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
      • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
      • دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت و دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
      • سیستم‌‌عامل اندروید ۶ مارشمالو
      • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
      • وزن: ۱۶۱ گرم
      • ابعاد: ۱۴۵.۹ در ۷۱.۹ در ۹ میلی‌متر
      • مجهز به حسگر اثر انگشت
    • اچ تی سی 10 جدیدترین پرچمدار شرکت محبوب تایوانی است که مثل گذشته بدنه‌ای فلزی دارد و یک گوشی خوش ساخت و زیبا است؛ هنگام معرفی اچ‌تی‌سی وان ام ۷، بسیاری از گوشی‌ها ظاهر نامناسب و پلاستیکی داشتند و معرفی این گوشی، دنیای گوشی‌های هوشمند را دچار تحول کرد و این روند طراحی تا اچ‌تی‌سی ۱۰ نیز حفظ شده است. این دستگاه همچنین از نمایشگر، عملکرد و دوربین خوبی برخوردار است.

       پرچمدار امسال اچ‌تی‌سی، دوربین و باتری خوبی دارد، اما در دنیایی که تفاوت‌ها مانند اکوسیستم قدرتمند، ساختار ماژولار و صفحات نمایش خمیده وارد رقابت شده‌اند، کسب سهم مناسب از بازار، برای اچ‌تی‌سی دشوار است.

      اچ‌تی‌سی ۱۰ کمتر ایرادی را به عنوان یک گوشی هوشمند دارد، اما آیا می‌تواند در کنار رقبای قدرتمند خود رقابت موفقیت‌آمیزی داشته باشد. این سوالی است که زمان، پاسخ آن را خواهد داد؛ اما در حال حاضر وضعیت چندان به نفع اچ‌تی‌سی به نظر نمی‌رسد. قطعا اچ‌تی‌سی برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند قدرتمند هستند انتخابی عالی است؛ اما شاید بهترین انتخاب نیست.