قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

بهترین لپ تاپ های بازار با قیمت ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان تا اسفند ۹۴

قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، اما بین انبوهی از انتخاب‌ها سردرگم شده‌اید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با بهترین لپ تاپ‌ ها در بازه‌ ی قیمتی ۱.۵ تا ۲.۵ میلیون تومان آشنا شوید.

با اینکه برای مدتی تبلت‌ها به بازار لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای شخصی حمله بردند، اما کاربران خیلی زود متوجه شدند که تبلت‌ها نمی‌توانند جایگاه لپ‌تاپ را پر کنند و  هنوز بسیاری از افراد برای کار‌هایی با بهره‌وری بالاتر و قدرت بیشتر سخت‌افزاری لپ‌تاپ خریداری می‌کنند.

برند‌های زیادی به عرصه تولید لپ‌تاپ‌ها وارد شده‌اند، اما همیشه در بین تبلیغات انبوه، برند‌ها و شرکت‌هایی پیدا می‌شوند که اعتماد عمومی را به خود جلب کرده‌اند و به عبارتی برندی معتبر و شناخته شده‌اند. شرکت‌هایی همچون اپل، لنوو، دل، اچ‌پی، ایسر و ایسوس لپ‌تاپ‌های بسیار خوبی در بازار ایران دارند. اما در بین لپ‌تاپ‌های تولیدی همین شرکت‌ها باز هم دسته‌بندی‌هایی در نوع لپ‌تاپ‌ها دیده می‌شود. حضور لپ‌تاپ‌های اقتصادی یا دانشجویی، لپ‌تاپ‌های لمسی، گیمینگ، مالتی‌مدیا و اولترابوک‌‌‌ها، انتخاب مناسب را برای ما سخت می‌کنند. معمولا در فهرست خرید لپ‌تاپ در رده‌های قیمتی مختلف‌، بیشتر از همه شاهد محصولات لنوو هستیم که علت آن در تنوع بالای دستگاه‌های این کمپانی چینی است.

در این راهنمای خرید هدف ما معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار از برند‌های گوناگون با معرفی جنبه خاص تولیدی آن‌ها است. طبیعتا خیلی‌ها به جز انجام کارهای روزانه اعم از وبگردی، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، انجام امور حسابداری، تایپ و... به یک لپ‌تاپ قوی‌تر برای کارهای سنگین یا بعضا بازی کردن نیاز دارند و از طرفی می‌خواهند در مقابل هزینه‌ی پرداختی خرید خوبی داشته باشند. بنابراین راهنمای خرید امروز که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، می‌تواند مناسب این افراد باشد. در ادامه همانطور که لیست لپ‌تاپ‌ها را مشاهده می‌کنید، در توضیحات هر کدام گفته شده که این لپ‌تاپ برای چه قشری از افراد جامعه تولید شده و مناسب است. البته یادتان باشد ترتیب قرارگیری این لپ‌تاپ‌ها نشان از برتری یک مدل بر دیگری نیست.

بروزرسانی اسفند ماه ۹۴:

بازار لپ‌تاپ نیز همچون بازار موبایل به ثبات خوبی رسیده و مدل‌های مختلف کاهش قیمت قابل توجهی داشته‌اند. معمولا در بین محصولات میان‌رده تنوع زیادی وجود دارد که انتخاب بهترین‌ها را دشوار می‌کند. در راهنمای خرید اسفند ماه ۹۴ که قیمت‌های آن از بازار بروز شده است، تقریبا محصولات خوش‌قیمتی حضور دارند و با توجه به آرامش نسبی بازار در یک ماه گذشته سعی کردیم تنوع همیشگی را حفظ کنیم. محصولات بسیاری از لنوو، اچ‌پی، ایسوس و ایسر را می‌توان در این بازه‌ی قیمتی پیدا کرد که شاید مشخصات فنی نستبا یکسانی داشته باشند؛ ولی قطعا از طراحی و امکانات متفاوتی بهره می‌برند. گرچه با توجه به استقبال و میزان بودجه‌ی کاربران، بازار لپ‌تاپ‌های میان‌رده بسیار شلوغ است و باید براساس نیاز و بودجه‌ی خود بهترین نمونه را انتخاب کنید. در راهنمای خرید این ماه لپ‌تاپ جی ۵۰۷۰ لنوو حذف شده و به جای آن مدل Ideapad 500‌ لنوو و K550JX ایسوس را اضافه کردیم که محصولاتی جدیدتر و بهتر هستند.

نکاتی که در زمان خرید لپ‌تاپ‌های بین ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان باید توجه کنید:

۱. لپ‌تاپ‌هایی با قیمت ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان معمولا دارای پردازنده‌های Core i اینتل هستند. با توجه به قیمت این دستگاه‌ها، مشخصات فنی آنها و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند، بیشترین آمار فروش به این بخش تعلق دارد. بسیاری از کاربران برای انجام کارهای خود نمی‌خواهند لپتاپی ضعیف داشته باشند و از طرفی بودجه‌ی زیادی هم برای هزینه کردن ندارند. در این بخش می‌توانید از لپ‌تاپ‌های Core i3 گرفته تا Core i7 انتخاب کنید.

۲. لپ‌تاپ‌های مجهز به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی معمولا وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه با لپ‌تاپ‌ ۱۴ یا ۱۳ اینچی دارند. تجربه نشان می‌دهد حتی ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم نیز در وزن لپ‌تاپ تاثیر گذار است، مخصوصا اگر قرار باشد تا همواره لپ‌تاپ خود را همراه داشته باشید. هر چقدر که ضخامت و وزن دستگاه بیشتر باشد، قطعا از قابلیت حمل و نقل آسان کم خواهد شد.

۳. جنبه مهم دیگر خرید یک لپ‌تاپ، میزان نگه‌داری باتری آن است. با اینکه لپ‌تاپ‌های معرفی شده در ادامه ظرفیت باتری زیادی ندارند، اما باز هم سعی کنید، بهترین لپ‌تاپ با بیشترین زمان نگه‌داری شارژ را برگزینید. ما تلاش کردیم تا لپ‌تاپ‌هایی را پیشنهاد دهیم که طول عمر باتری بالاتری در مقایسه با رقبای هم قیمت خود داشته باشند.

۴. بسیاری از ما ممکن است در زمان خرید و انتخاب یک لپ‌تاپ به تعداد یا نوع پورت‌هایی که آن دستگاه پشتیبانی می‌کند توجه نکنیم؛ اما پس از مدتی از خرید یک لپ‌تاپ متوجه اهمیت بسیار بالای آن‌ها خواهیم شد. لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه خواهید دید همگی از یک یا دو پورت USB 3.0 و دیگر پورت‌های ضروری پشتیبانی می‌کنند. اما باز هم‌ سعی کنید لپ‌تاپی را انتخاب کنید که پورت‌های USB 3.0 بیشتری داشته باشد و از هر دو پورت دیگر VGA و HDMI نیز پشتیبانی کنند.

۵. لپ‌تاپی که قصد خرید آن را دارید باید کیبوردی بسیار ارگونومیک، خوش طراحی و راحت برای تایپ داشته باشد و از تاچ‌پدی بزرگ برای کار بهتر با لپ‌تاپ برخودار باشد. به همین دلیل حتما به طراحی لپ‌تاپ بسیار توجه کنید.

۶. برخی لپ‌تاپ‌های این لیست دارای نسخه ۱۴ اینچی نیز هستند. انتخاب بین نمایشگر ۱۴ یا ۱۵.۶ اینچی کاملا به نیاز شما از یک لپ‌تاپ باز می‌گردد. اگر به کار‌های مصرف محتوا همچون تماشای فیلم، وبگردی، خواندن مقالات و کتاب و چنین موارد بیشتر علاقه دارید، قطعا نمایشگر بزرگ‌تر در لذت بردن شما از یک دستگاه بسیار کمک خواهد کرد. اما از آن طرف اگر حمل و نقل راحت‌تر و طراحی ظریف‌تر نیاز دارید و به میزان اندازه نمایشگر هم توجه‌ی نمی‌کنید، انتخاب یک لپ‌تاپ ۱۳ یا ۱۴ اینچی می‌تواند بسیار بهتر باشد.

۷. لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده Core i اینتل بهره می‌برند، نسبت به لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده پنتیوم یا سلرون، قدرت پردازشی بالاتری دارند و در کار‌های سنگین‌تر قطعا بهتر از پنتیوم یا سلرون عمل می‌کنند.

۸. در نهایت اگر قصد خرید لپ‌تاپی با قیمت ۱.۵ میلیون تا ۲.۵ میلیون تومان دارید، باید به مقدار حافظه‌ی ذخیره‌سازی حداکثر ۵۰۰ گیگابایت یا ۱ ترابایت، حافظه‌ی رم ۴ تا ۸ گیگابایت و برخی مدل‌های کور آی ۷ راضی باشید. زیرا در بهترین حالت و بهترین لپ‌تاپ، مشخصاتی بالاتر از مواردی که ذکر شد را مشاهده نخواهید کرد. البته مدل‌های دیگری در بازار وجود دارد که به پردازنده‌های ای‌ام‌دی مجهز شده‌اند و قیمت مناسبی دارند. بنابراین بسته به نیاز خود اقدام به خرید کنید. اگر به پردازنده‌ی قدرتمند‌تر، مقدار حافظه رم و ذخیره‌سازی بیشتر یا وضوح بالاتر نمایشگر نیاز دارید، به سراغ لپ‌تاپ‌هایی با قیمت بالاتر از ۲.۵ میلیون بروید.

۹. حتما پیش از خرید هر مدل از لپ‌تاپ‌های این مطلب یا دیگر مدل‌هایی که در نظر دارید، سعی کنید به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و دستگاه‌های مورد نظر خود کار کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

Aspire E1-572G ایسر

AcerAspireE5 573 1 01

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i5 4200U 1.6 GHz up to 2.6 GHz
  • حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R7 M265 2GB
  • ابعاد ابعاد ۳۳ × ۲۵۴ × ۳۸۱ میلی‌متر
  • وزن ۲.۴ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۶ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

ایسر به تولید محصولات ارزان‌ قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. Aspire E1-572G لپ‌تاپی از رده محصولات میانی ایسر است. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه کلید ارگونومیک، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های کامل اشاره کرد؛ همچنین اسپایر ای وان ۵۷۲ جی  یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های این لیست است.

اندازه‌ی نمایشگر این لپ‌تاپ و رزولوشن آن با دیگر رقبا تفاوت چندانی ندارد؛ ولی یکی از مزایای دستگاه ایسر استفاده از روکش مات روی صفحه‌نمایش است. بدنه‌ی آن نیز کاملا از پلاستیک ساخته شده و در این رده قیمتی می‌توانست وزن کمتری داشته باشد. این لپ‌تاپ برای کارمندان، دانشجویان و دانش آموزانی که به دستگاهی نسبتا قوی برای انجام کارهای خود نیاز دارند توصیه می‌شود. اگر تصور می‌کنید قرار است با این لپ‌تاپ کارهای گرافیکی سنگین‌تری انجام دهید و این مدل پاسخگوی شما نیست، باید بگوییم می‌توانید به دنبال مدل‌های قوی‌تر دیگری باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. البته با توجه به مشخصات فنی ۵۷۲ جی ایسر، می‌توانیم بگوییم این لپ‌تاپ یکی از بهترین مدل‌های در این بازه‌ی قیمتی است.

قیمت ۱,۶۰۰,۰۰۰ تومان 

K550JX ایسوس

ff0cbb787532250ed374fb5d2b88b536 xl 4439d

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i5 4200M 2.5GHz up to 3.1 GHz
  • حافظه‌ی رم ۶ گیگابایت
  • فضای ذخیره سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶  اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 950M 4GB
  • ابعاد: ۲۹.۲ × ۲۹۲ × ۳۸۰ میلی‌متر
  • وزن ۲.۴۵ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد که سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات یا باتری ضعیف وجود دارد.

ایسوس با ارائه‌ی K550JX همراه با سخت‌افزاری قدرتمند و ظاهری متفاوت، سعی در جذب کاربران اهل بازی و چندرسانه‌ای دارد. این لپ‌تاپ نه تنها زیبایی خاصی دارد، بلکه به لطف پردازنده‌ی اصلی و گرافیکی قدرتمند خود یکی از گزینه‌های جذاب برای کاربران خواهد بود. لپ‌تاپ K550JX ایسوس به لطف پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته‌ای اینتل از سری M، پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا به همراه چهار گیگابایت حافظه‌ی پردازشی (با امکان افزایش تا ۶ گیگابایت)، نمایشگر Full HD با روکش مات و هشت گیگابایت حافظه‌ی رم، نیاز‌های کاربران را در اجرای بازی‌های مختلف و نرم‌افزار‌های سنگین بر‌آورده خواهد کرد. یکی از نقاط قوت این لپ‌تاپ ایسوس را باید پردازنده‌ی HQ آن بدانیم که بدون‌شک نسبت به پردازنده‌های کم‌مصرف عملکرد بهتری دارد. از طرف دیگر بدنه‌ی پلاستیکی و باتری نسبتا ضعیف دستگاه می‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

قیمت ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان

X555LI ایسوس

asusx555lf 04e78

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i7 5500U 2.40GHz up to 3.00 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GT 930M 2GB
  • ابعاد ۲۵.۸ × ۲۵۶ × ۳۸۲ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۲ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

محصولات ایسوس در تمامی سری‌ها از تعدادی مشخصه‌ی بارز و یکسان بهره می‌برند که می‌توان به طراحی زیبا، کیفیت ساخت، پشتیبانی مناسب و امکانات انحصاری اشاره کرد. همین امر سبب شده محصولات این برند طرفداران زیادی داشته باشند. ایسوس همواره سعی کرده در لپ‌تاپ‌های خود تلفیقی از طراحی جذاب و مشخصات فنی قدرتمند را ارائه کند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز تا حدود زیادی موفق بوده است. البته همچنان نواقصی چون قیمت بالای محصولات وجود دارد.

سری X ایسوس از جمله بهترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌روند که در مشخصات فنی متنوع و قابل قبول روانه بازار شده‌اند. مدل ایکس ۵۵۵ ال‌‌آی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به پردازنده‌ی کور آی۷، رم ۸ گیگابایتی و کارت گرافیک ۲ گیگابایتی خود می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد، ولی همچنان به نظر می‌رسد بهتر بود در مقابل رقبا از باتری ۴ سلولی استفاده می‌شد. ضمن اینکه ایسوس باید تلاش کند محصولات خود را با قیمت رقابتی وارد بازار کند. در مجموع سری ایکس ایسوس شاید در حد و اندازه‌ی سری N نباشد؛ ولی به راحتی از عهده‌ی انجام کارهای مالتی‌مدیا، برنامه‌نویسی، اجرای بازی‌ها و دستورات سنگین دیگر بر می‌آید.

قیمت ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان

Aspire V5-561G ایسر

v55 6f7d4

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌‌ی Intel Core i7 4500U 1.8 GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R7 M265
  • ابعاد ۳۸۰ در ۲۵۵ در ۲۵ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳۵ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۱ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

ایسر به تولید محصولات ارزان‌قیمت و در عین حال با مشخصات فنی خوب مشهور بوده و در بین لپ‌تاپ‌های میان‌رده نیز رده پایی از آن دیده می‌شود. Aspire E1-572G لپ‌تاپی از رده‌ی محصولات میانی ایسر است. از مزایای این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه‌کلید ارگونومیک، تاچ‌پد بزرگ و پورت‌های کامل اشاره کرد؛ همچنین اسپایر ای وی ۵۶۱ جی یکی از باریک‌ترین لپ‌تاپ‌های این لیست است که از نمایشگر فول‌اچ‌دی بهره می‌برد.

لپ‌تاپ‌های سری V ایسر جزء محصولات میان‌رده ولی با کیفیت این کمپانی به شمار می‌روند که نسبت به مدل‌های ارزان‌تر ایسر ضخامت کمتری دارند. این لپ‌تاپ طراحی قابل قبولی دارد و با توجه به قیمت خود، مشخصات فنی و امکانات مناسبی را در اختیار کاربرانی قرار می‌دهد که قصد دارند با بودجه‌ای در حدود ۲ میلیون تومان یک نوت‌بوک قدرتمند داشته باشند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی کور آی ۷، رم ۸ گیگابایتی و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در کنار پردازنده‌ی گرافیکی این اطمینان را به شما می‌دهد که حتی بتوانید کارهای سنگین خود را با لپ‌تاپ ایسر انجام دهید. گرچه به نظر می‌رسد بهتر بود ایسر از یک پردازنده‌ی گرافیکی بهتر استفاده می‌کرد تا ارزش خرید نوت‌بوک وی ۵ این شرکت بیشتر شود.

قیمت ۲,۱۰۰,۰۰۰ تومان

E5080 لنوو

e5080 20d70

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی Intel Core i7 5500U 2.4GHz up to 3 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R5 M330 2GB
  • ابعاد ۳۸۰ در ۲۶۲ در ۲۴.۷ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2 

لپ‌تاپ‌های سری E لنوو را دستگاه‌هایی مستحکم از سری صنعتی این کمپانی می‌دانند که در عین حفظ مقاومت بالا مشخصات فنی خوبی دارند و بیشتر افرادی که دنبال لپ‌تاپ‌هایی با طول عمر بالا و توانایی کار در شرایط سخت هستند، به دنبال محصولات این سری می‌روند. لپ‌تاپ‌های سری ای در دو سایز ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید می‌شوند و معمولا بسته به محدوده‌ی قیمتی خود مشخصات فنی متفاوتی دارند. در نتیجه کاربران هنگام خرید، حق انتخاب متنوعی را پیش روی خود می‌بینند.

لپ‌تاپ ای ۵۰۸۰ نه تنها مشخصات فنی قابل قبولی دارد، بلکه با توجه به کارایی و بازار هدف خود از طراحی مناسبی بهره می‌برد که باعث می‌شود خیلی حس صنعتی یا زمخت بودن آن به شما القاء نشود. این دستگاه با توجه به قیمت و کیفیت ساخت خود قیمت بسیار خوبی دارد؛ ولی خیلی نمی‌توان برای انجام کارهای گرافیکی یا بازی‌های سنگین روی آن حساب کرد. یکی از مزیت‌های این لپ‌تاپ نمایشگر آن با روکش مات است. البته نباید از صفحه کلید و تاچ‌پد بسیار خوب در کنار اسکنر اثر انگشت غافل شد.

قیمت ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان 

 IdeaPad 500 لنوو

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ی Intel Core i5 6200U 2.3GHz up to 2.8 GHz
  • حافظه‌ی رم ۸ گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی ۲ ترابایت
  • صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی AMD Radeon R7 M360 4GB
  • ابعاد: ۲۴.۶ × ۲۶۵ × ۳۸۴ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی لنوو به عنوان بزرگترین فروشنده‌ی کامپیوترهای شخصی در دنیا تنها به فکر محصولات رده بالا نیست و می‌توان محدوده‌ی وسیعی از بهترین لپ‌تاپ‌ها را در سبد خرید این برند پیدا کرد. لنوو تلاش کرده در لپ‌تاپ‌های سری آیدیاپد ۵۰۰ تلفیقی از کیفت، مشخصات فنی خوب و قیمت مناسب را به کاربر ارائه کند که به نظر می‌رسد تا حد زیادی در این زمینه موفق بوده است. لپ‌تاپ‌ آیدیاپد ۵۰۰ که امروز برای شما انتخاب کردیم در محدوده‌ی قیمتی خود می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد.

این لپ‌تاپ به یک پردازنده‌ی کم‌مصرف و نسل جدید اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده که این فضای ذخیره‌سازی می‌تواند یکی از امتیازات آیدیاپد ۵۰۰ لنوو باشد. نمایشگر فول‌اچ‌دی با روکش مات و پردازنده‌ی گرافیکی ۴ گیگابایتی اِی‌ام‌دی نیز از دیگر مزایای این محصول به شمار می‌رود. لپ‌تاپ لنوو از طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی بهره می‌برد و همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این برند می‌توان از کار کردن با کیبورد و تاچ‌پد دستگاه لذت برد.

قیمت ۲,۳۰۰۰,۰۰۰ تومان

Pavilion 15-p249ne اچ‌ پی

cb4627 8f8e3 

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i7 5500U 2.4 GHz up to 3.0 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ  با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 2GB
  • ابعاد ۳۸۴.۵ در ۲۶۰.۲ در ۲۶.۷ میلی‌متر
  • وزن ۲.۵ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی اچ پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات انوی در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-p249ne همانند دیگر محصولات این خانواده یک دستگاه با کیفیت و زیباست. اچ‌پی دستگاه‌های سری پاویلیون را جزو محصولات جذاب خود می‌داند که در کنار طراحی زیبا مشخصات فنی قابل قبولی دارند و می‌توانند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنند. لپ‌تاپ امروز ما به یک پردازنده‌ی کم مصرف کور آی۷ اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیکی ۲ گیگابایتی جی‌فورس ۸۴۰ مجهز شده که نسبت به رقبای شرکت‌های دیگر تفاوت چندانی احساس نمی‌شود و در این محدوده‌ی قیمتی با همین سخت‌افزار روبرو خواهیم شد. شاید باید تنها برتری محصول اچ‌پی را طراحی و وزن مناسب آن بدانیم.

قیمت ۲,۲۵۰,۰۰۰ تومان

Pavilion 15-p108ne اچ‌ پی

asfas 6d6ac

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 4210U 1.7 GHz up to 2.7 GHz
  • حافظه رم ۶ گیگابایت
  • حفاظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 840M 2GB
  • ابعاد ۳۸۴ در ۲۶۰ در ۲۳.۹ میلی‌متر
  • وزن ۲.۲۷ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

کمپانی اچ‌پی نیز همچون لنوو در اکثر رده‌های قیمتی لپ‌تاپ‌های جذابی دارد و سری جدید محصولات پاویلیون در کنار طراحی زیبا از جدیدترین سخت‌افزار موجود نیز بهره می‌برند و یکی از دلایل علاقمندی کاربران به لپ‌تاپ‌های اچ‌پی را باید سبک طراحی آنها دانست. کاربران نیز می‌توانند این لپ‌تاپ را در رنگ‌بندی مورد علاقه‌ی خود تهیه کنند. از دیگر مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید پاویلیون اچ‌پی ضخامت و وزن کم است که می‌تواند برای یک مدل ۱۵.۶ اینچی مناسب باشد.

اچ‌پی در Pavilion 15-p108ne برای کاهش مصرف انرژی و قیمت دستگاه به سراغ یک پردازنده‌ی کم مصرف سری U از اینتل رفته است تا همچون دیگر لپ‌تاپ‌های این رده تنها بتوان به انجام بی‌دردسر کارهای عادی و روزانه امید داشت. این لپ‌تاپ نیز همچون دیگر محصول اچ‌پی که در بالا آورده شده از یک طراحی جدید و زیبا در کنار وزن مناسب بهره می‌برد و می‌توان این موضوع را یکی از نقاط قوت آن دانست. بعید است به لطف یک پردازنده‌ی کور آی۵، شش گیگابایت رم،  ۱ ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی و یک کارت گرافیکی ۲ گیگابایتی برای کارهای خود که نیاز به سخت افزار قوی ندارد، با مشکل روبرو شوید. البته شما برای داشتن این لپ‌تاپ باید قیمت نسبتا بالای آن را متقبل شوید که در مقابل طراحی و کیفیت ساخت این محصول به نظر ارزشمند است.

قیمت ۱,۸۵۰,۰۰۰ تومان

Inspiron 5558 دل

Inspiron15 3000.1

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 4210U 1.7 GHz up to 2.7 GHz
  • حافظه رم ۶ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی NVIDIA GeForce GT 820M 2GB
  • ابعاد ۳۸۱ در ۲۶۷ در ۲۵.۶ میلی‌متر
  • وزن ۲.۱۶ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۲ پورت USB 2

شاید به اعتقاد خیلی‌ها دیگر دل آن دل سابق نیست و حضور این برند و محصولاتش زیر سایه‌ی سنگین لپ‌تاپ‌های لنوو، ایسوس و اچ‌پی کمرنگ شده باشد ولی هنوز هم می‌توان به این شرکت امیدوار بود. تا همین چند سال پیش بازار لپ‌تاپ‌ها در تسخیر دل، توشیبا و سونی وایو بود که از گزینه‌ی آخر دیگر خبری نیست و دو برند اول همچنان در بازار نفس می‌کشند. گرچه دل به هیچ عنوان حریف دست و پا بسته‌ای نیست و محصولات سری ایکس‌پی‌اس این شرکت هنوز هم جزو محصولات قدرتمند بازار هستند. اما سری اینسپایرون همیشه جزو لپ‌تاپ‌های جذاب دل به شمار می‌روند که قیمت مناسب در کنار مشخصات فنی قابل از اهداف تولید آنهاست.

اینسپایرون ۵۵۵۸ از جدیدترین محصولات این برند است که تقریبا از همان طراحی ساده یا شاید زمخت دل بهره می‌برد ولی سعی شده در عین سادگی زیبایی هم داشته باشد. بدنه‌ی آن دارای بافت‌های ریزی است که مانع جذب اثر انگشت و گرد و غبار می‌شود. این دستگاه به یک پردازنده‌ی کور آی۵، رم ۶ گیابایتی، ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی و کارت گرافیک دوگانه جی‌فورس و اینتل مجهز شده تا از هر نظر همراه خوبی برای شما باشد. البته قیمت بالای این دستگاه یکی از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید. این لپ‌تاپ دارای رنگ‌بندی سیاه، قرمز و آبی است.

قیمت ۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

IdeaPad Z5170 لنوو

 

مشخصات فنی:

  • پردازنده‌ Intel Core i5 5200U 2.20GHz up to 2.70 GHz
  • حافظه رم ۸ گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۱ ترابایت
  • صفحه‌ نمایش ۱۵.۶ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پردازنده‌ی گرافیکی Radeon R9 M375 4GB
  • ابعاد ۳۸۴ در ۲۶۵ در ۲۴.۶ میلی‌متر
  • وزن ۲.۳ کیلوگرم
  • باتری از نوع ۴ سلولی
  • دارای ۲ پورت USB 3 و ۱ پورت USB 2

سری Z لنوو جزو بهترین لپ‌تاپ‌های این کمپانی به شمار می‌رود که در اندازه‌های ۱۴ و ۱۵ اینچی تولید شده و از مشخصات فنی متنوعی برخوردار است. یکی از مشخصه‌های بارز این سری را باید کیفیت، طراحی و زیبایی آنها بدانیم که باعث می‌شود خیال شما از پرداخت هزینه راحت باشد. لنوو در لپ‌تاپ‌های سری زد ترکیبی از سخت‌افزار قدرتمند را در یک دستگاه فلزی با اسپیکرهای دالبی جای داده است تا بهترین محصولات را برای شما به ارمغان بیاورد.

زد ۵۱۷۰ از لپ‌تاپ‌های جدید لنوو است که از یک پردازنده‌ی نسل جدید اینتل در کنار ۸ گیگابایت رم و ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و باعث می‌شود یکی از بهترین‌ مدل‌های راهنمای خرید ما باشد. این لپ‌تاپ با پردازنده‌ی قدرتمند خود می‌تواند به خوبی از عهده‌ی وظایف سنگین برآید و نمایشگر فول‌اچ‌دی آن می‌تواند در مقابل رقبا یک مزیت به شمار برود. ولی بهتر بود از روکش مات برای آن استفاده می‌شد. با توجه به هزینه‌ی پرداختی از محصولی زیبا با کیفیت ساخت بالا برخورد خواهید شد. این لپ‌تاپ دارای مشخصات فنی متفاوتی است که می‌توانید مدل‌های مختلف آن را با قیمت متفاوت در بازار بیابید.

قیمت ۲,۱۵۰,۰۰۰ تومان

بررسی گوشی ال جی جی 5


ال‌ جی در نمایشگاه MWC 2016 پرچمدار جدید خود، جی 5 را با طراحی جدید و البته نوآوری های بسیار معرفی کرد. ما در MWC با این گوشی کار کرده و نگاه نزدیک آن را منتشر کردیم، حال این گوشی به ایران رسیده است و قصد داریم اطلاعات و تصاویر بیشتری از این گوشی در اختیارتان قرار دهیم.

جی ۵ پرچمدار ال‌ جی برای سال ۲۰۱۶ است. گوشی خوش ساخت و فلزی که البته نوآوری‌های بسیاری را نیز به خود دیده است. گوشی ال جی جی 5 با قیمت رقابتی اواخر فروردین ماه ۹۵ وارد بازار ایران می‌شود. در ادامه نگاهی به بخش‌های مختلف پرچمدار کره‌ای‌ها خواهیم داشت.

جی ۵ ال‌جی بدنه‌ای تمام فلزی دارد که حس بسیار خوبی به کاربر می‌دهد. به علاوه ظاهر این گوشی نیز بسیار زیبا است و مشخص است که ال‌جی زمان زیادی را برای طراحی آن صرف کرده است. البته نباید از ارگونومی بسیار خوب دستگاه و حس بسیار خوبی که در دست گرفتن آن به شما می‌دهد به راحتی بگذریم. ال‌جی جی ۵ نسبت به نسل قبل سبک‌تر، کوچک‌تر و باریک‌تر شده است و لبه‌های آن نیز انحانی بیشتری نسبت به نسل قبل دارد و همه‌ی این‌ها باعث می‌شوند تا شاهد گوشی زیباتر با ارگونومی به مراتب بهتری باشیم. 

قسمت جلوی دستگاه در لبه‌های راست و چپ و بالا و پایین انحنای خاصی به سمت بیرون دارد که جلوه‌ی این گوشی را بسیار جذاب کرده است. ال جی تصمیم گرفته تا در پرچمدار امسال خود نیز از  فرستنده‌ی اینفرارد (مادون قرمز) پشتیبانی کند تا کاربر بتواند لوازم خانگی و صوتی و تصویری را از طریق موبایل کنترل کند. یک اپلیکیشن هم برای مدیریت این فرستنده در نظر گرفته شده است.

جی ۵ ال‌جی به صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با رزولوشن QHD مجهز شده که شاید از نقاط قوت محصول به شمار برود. البته ویژگی جالب دیگر صفحه نمایش همیشه فعال است که بخشی از صفحه نمایش همواره روشن بوده و مواردی نظیر اعلانیه‌ها، ساعت و تاریخ را نمایش می‌دهد. برای به حداقل رساندن مصرف باتری، ال‌جی درایور حافظه‌‌ و مدیریت باتری گوشی را طراحی مجدد کرده تا نور پس‌زمینه تنها قسمتی کوچکی از صفحه نمایش را روشن کند. بخاطر این تکنولوژی، صفحه نمایش همیشه-روشن در هر ساعت تنها ۰.۸ درصد از ظرفیت باتری را مصرف می‌کند.

قابلیت Always on به کار کمک می‌کند تا بدون نیاز به روشن کردن صفحه نمایش بتوانید اطلاعات مفیدی مانند اعلانیه‌ها، ساعت، یا قرار ملاقات‌ها را روی صفحه مشاهده کنید. 

اما ال‌جی موفق شده است با وجود بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی، درگاه میکرو SD و همچنین باتری جداشدنی را نیز در ال جی جی ۵ حفظ کند. ال‌جی قسمت پایین دستگاه را بصورت ماژولار طراحی کرده است تا کاربر بتواند باتری را جدا کرده و باتری پشتیبان را به دستگاه متصل کند. اما این بخش به شکلی طراحی شده تا امکان اتصال ماژول‌های مختلف نیز به گوشی میسر شود. مکانیزم تعویض ماژول پایین دستگاه نیز بسیار خوب در نظر گرفته شده است و تنها کافی است تا دکمه‌ی کوچکی که در لبه‌ی پایین گوشی در نظر گرفته شده است را فشار دهید تا باتری از دستگاه جدا شود.

از جمله لوازم جانبی و ماژول‌های مهم این گوشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • CAM Plus: با اتصال این دستگاه، جی ۵ ظاهری مشابه دوربین‌های حرفه‌ای به خود خواهد گرفت تا با کنترل بهتر بر تنظیمات دستی و افزایش ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعتی ظرفیت باتری، قادر به ثبت عکس‌های بهتری باشید.
  • پخش کننده‌ی صوتی Hi-Fi با تکنولوژی Bang & Olufsen: پخش کننده‌ی صوتی بسیار باکیفیتی که با کمک شرکت مطرح B&O توسعه یافته، با اتصال به جی ۵ امکانات گسترده‌ای برای کاربران به ارمغان خواهد آورد. این دستگاه از کلیپ‌های ۳۲ بیتی و ۳۸۴ KHz پشتیبانی می‌کند.
  • 360CAM: با اتصال این دستگاه به جی ۵ امکان ثبت محتوای ۳۶۰ درجه را خواهید داشت. دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لنز‌های فوق عریض، باتری داخلی ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت، ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ضبط کلیپ‌های تصویری با رزولوشن 2K و صدای ۵.۱ کاناله از طریق ۳ میکروفن، مشخصات شاخص 360CAM هستند.
  • 360VR: اگر به واقعیت مجازی علاقه دارید، ال‌جی لوازم جانبی مخصوصی برای جی ۵ تدارک دیده است. طبق ادعای ال‌جی، این دستگاه وزنی معادل یک سوم وزن سایر دستگاه‌های مشابه بازار را دارد. با استفاده از 360VR امکان تماشای محتوای واقعیت مجازی ضبط شده توسط 360CAM‌ را خواهید داشت.
  • Rolling Bot: دوربین کروی ال‌جی قابلیت ثبت تصاویر و ویدیو را هنگام حرکت بر سطوح مختلف به وسیله‌ی دوربین ۸ مگاپیکسلی خود دارد. طبق گفته‌های ال‌جی این دستگاه تنها وسیله‌ای تفریحی نیست و می‌تواند برای نظارت و تامین امنیت مناطق مختلف به کار رود.

ال‌جی به لطف تلاش‌های کوالکام در توسعه‌ی نسل جدید سیستم روی چیپ خود، پرچمدار جی ۵ را به اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز کرده است. سیستم روی چیپ اسنپدراگون ۸۲۰ به ۴ هسته‌ی سفارشی کریو و فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز در کنار پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۳۰ مجهز شده است. عملکرد فوق‌العاده‌ی این پردازنده خیال کاربران را از هر بابت راحت خواهد کرد. ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم نیز در جی ۵ تعبیه شده است تا در این بخش نیز شاهد پیشرفت نسبت به جی ۴ باشیم. حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی جی ۵ نیز امکان افزایش با کارت حافظه تا میزان ۲۰۰ گیگابایت را دارد.

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در کنار نمونه‌ی ۸ مگاپیکسلی خودعکس (سلفی) نسل گذشته پرچمدار ال‌جی عملکرد بسیار خوبی داشت. حال ال‌جی برای ادامه‌ی این روند، از تکنولوژی کاملا متفاوتی در جی ۵ بهره برده است. ال‌جی در پرچمدار جدید خود از دو دوربین بهره برده است که نمونه‌ی اول با لنز ۷۸ درجه‌ای استاندارد همراه شده و نمونه‌ی عریض‌تر به لنز ۱۳۵ درجه مجهز شده است که بدین ترتیب جی ۵ از عریض‌ترین لنز در میان تمام گوشی‌های هوشمند برخوردار خواهد بود. تصاویر ثبت شده با این حسگر عریض باعث می‌شوند تا محیط بیشتری را در عکس خود بگنجانید. 

در نظر داشته باشید که دو دوربین پشت دستگاه با یکدیگر و همزمان کار نمی‌کنند و کاربر بصورت همزمان می‌تواند یکی از آن‌ها را فعال کرده و از آن استفاده کند. وقتی اپلیکیشن دوربین را اجرا می‌کنید در قسمت بالای آن دو دکمه مشاهده می‌کنید که با فشار دادن هر کدام می‌توانید یکی از دو دوربین ۸ یا ۱۶ مگاپیکسلی را فعال کنید. 

دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز عریض بیشتر برای عکاسی از محیط‌های خارجی یا مناظر در نظر گفته شده است و در تصاویر گرفته شده در گوشه‌ها شاهد حالت کروی شبیه به عکس‌های گرفته شده با لنزهای فیش آی باشید. 

همچنین جی ۵ اولین گوشی ال‌جی است که از پورت یو‌اس‌بی نوع سی بهره می‌برد.جی ۵ پرچمداری است که بسیاری منتظر آمدن آن به بازار هستند. روابط عمومی ال‌جی در ایران اعلام کرده است که این گوشی ار اواخر فروردین ماه ۹۵ وارد ایران شده و در دو نسخه‌ نیز به فروش خواهد رفت.

از نظر نرم‌افزاری ال‌جی جی ۵ تغییرات چشم‌گیری نسبت به نسل قبل خود کرده است. ال‌جی رابط کاربری خود را ساده‌تر و شبیه به اندروید خام کرده و دیگر شاهد انیمیشن‌های سنگین و رابط کاربری رنگارنگ نیستیم. آیکون‌ها ساده‌تر، انیمیشن‌ها بر پایه‌ی الگوهای طراحی متریال دیزاین از نو طراحی شده‌اند و همچنین اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های اضافی حذف شده‌اند. تغییر مهم و بزرگ‌ دیگری که در بخش نرم‌افزار این گوشی اتفاق افتاده است، حذف App Drawer یا لیست نمایش اپلیکیشن‌ها است. در ال‌جی جی ۵ بخش ویجت‌ها با لیست اپلیکیشن‌ها یکپارچه شده است و اپلیکیشن‌ها در ادامه‌ی صفحات ویجت‌ها نمایش داده می‌شوند. 

مشخصات آیفون 7 فاش شد

اطلاعات جدیدی از آیفون‌ 7 فاش شد


گزارش جدید Macotakara که امروز منتشر شده با گمانه‌زنی‌های پیشین درباره‌ی آیفون همخوانی دارد. همه‌ی گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون جدید اپل یک میلی‌متر ضخامت کمتری نسبت به آیفون 6s خواهد داشت. ظاهرا علاوه بر نازکی بیشتر، طراحی این دستگاه جدید شبیه به آیفون 6 و آیفون 6s خواهد بود.

مراسم معرفی آیفون‌های جدید اپل اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال برگزار خواهد شد اما شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره این دو دستگاه از همین الان شروع شده‌اند. تحلیل‌گران حرف‌های تازه‌ای درباره آیفون 7 می‌زنند و معتقدند این دستگاه طراحی شبیه به دو نسل قبل، بدنه‌ای نازک‌تر و به علاوه همان طول و عرض را خواهد داشت اما بدنه این دستگاه ضدآب نیست.

در مقام مقایسه، آیفون 6s در حال حاضر ۷.۱ میلی‌متر ضخامت دارد و اگر این شایعات حقیقت پیدا کنند، آیفون ۷ تنها ۶.۱ میلی‌متر ضخامت دارد که برابر با آیپاد تاچ است.

همانطور که پیش از این شایعاتی در این باره شنیده‌ایم، بخش بیرون زده دوربین این دستگاه دیگر در آیفون7 از پوسته دستگاه بیرون زده نخواهد بود و این دستگاه از جک ۳.۵ میلی‌متری نیز پشتیبانی نخواهد کرد.

آیفون ۷ از بلندگو‌های دوگانه استریو برخوردار شده تا اولین آیفون با این نوع بلندگو باشد. تمامی مدل‌های قبلی آیفون از بلندگوی تکی برخوردار بوده‌اند و احتمالا قدرت و کیفیت صدا در نسل بعد آیفون بسیار بهتر از قبل خواهد شد.

iphone-7

اما اپل چگونه می‌خواهد به یک‌باره ۱ میلی‌متر از ضخامت این دستگاه کم کند؟ ظاهرا اپل قصد دارد درگاه لایتنینگ دستگاه را در آیفون 7 باریک‌تر از نسل‌های قبل کند اما کابل یا ورودی اتصال این درگاه تغییری پیدا نمی‌کند و تنها روی قاب‌هایی که تاکنون برای این دستگاه ساخته شده اثرگذار خواهد بود و قاب‌های آیفون‌های دو نسل قبل برای آیفون ۷ احتمالا بزرگ خواهد بود.

آیفون ۷ پلاس بر طبق گزارش وب‌سایت‌های چینی MyDrivers قرار است نام جدید آیفون پرو داشته باشد تا شبیه به نام گذاری آیپد‌ها شود. ظاهرا حتی اپل قرار است نام آیپد ایر را از آیپد‌های ۹.۷ اینچی حذف کند و آن‌ها را آیپد پرو بنامد.

بهترین گوشی‌ های 4G بازار با قیمت زیر ۸۰۰ هزار تومان

بهترین گوشی‌های 4G بازار با قیمت زیر ۸۰۰ هزار تومان – اسفند ۹۴


بعد از نسل سوم اینترنت همراه حالا با توجه به ارائه پروانه‌ ی بهره‌ برداری به اپراتور‌های کشور، نوبت ارائه خدمات شبکه‌ ی پرسرعت نسل چهارم یا 4G به کاربران رسیده است. اما بسیاری تصور می‌کنند برای استفاده از اینترنت نسل چهارم باید گوشی‌ های گران‌ قیمت داشته باشند که در این راهنما می‌خواهیم بهترین محصولات ۴ جی با قیمتی کمتر از ۸۰۰ هزار تومان را به شما معرفی کنیم.

در حالی که روزگاری استفاده از اینترنت 3G در کشور ما جزو آرزوهای بزرگ کاربران به شمار می‌رفت و تنها گوشی‌های پیشرفته وارد بازار می‌شدند، حالا کم‌کم اوضاع رو به بهبودی است و هر سه اپراتور بزرگ کشور در صدد ارائه‌ی بهترین سرویس‌های اینترنتی نسل چهارم به مخاطبان خود هستند. اگر چه هنوز سرعت و کیفیت اینترنت در ایران به وضعیت مطلوب جهانی نرسیده ولی هر روز اخبار زیادی از بهتر شدن سرعت و پهنای باند به گوش می‌رسد.

اپراتورهای مختلف بسته‌های اینترنتی متنوع خود را با قیمت‌های مختلف و پیشنهادهای گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌دهند و حالا دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌توانند از اینترنت 3G و 4G این اپراتورها به خوبی پشتیبانی کنند و خریداران نیز امکان بهره‌گیری از سرعت بیشتر را پیش روی خود می‌بینند.

بسیاری از خریداران و کاربران گوشی‌های هوشمند تصور می‌کنند برای استفاده از اینترنت ۴ جی باید محصولات گران قیمتی را خریداری کنند که شاید تا چندی پیش این تصور درست بود ولی با پیشرفت پردازنده‌ها و دیگر سخت‌افزارهای موجود و به کارگیری آنها روی محصولات میان‌رده یا حتی پایین‌رده حالا شما می‌توانید با قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان نیز دستگاه‌هایی را پیدا کنید که از اینترنت ۴ جی پشتیبانی می‌کنند و بهترین گزینه‌ برای آن دست از کاربرانی به شمار می‌روند که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی برای خرید گوشی جدید بپردازند. تعداد زیادی از گوشی‌های راهنمای خرید امروز ما را بدون شک محصولات جذاب و خوش‌قیمت هوآوی تشکیل می‌دهند که بی‌تردید علیرغم انتقادات موجود نسبت به برندهای چینی، بهترین امکانات را در ازای قیمت خود ارائه می‌کنند.

بروزرسانی بهمن ماه:

در راهنمای خرید بهترین گوشی‌های 4G بازار با قیمت زیر ۸۰۰ هزار تومان تمامی قیمت‌ها از فروشگاه اینترنتی گوشی‌شاپ به روز شده‌اند؛ در این راهنما قصد داریم بهترین نمونه‌های موجود بازار در تمامی رده‌های قیمتی را تا ۸۰۰ هزار تومان به شما معرفی کنیم که به سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوزفون مجهز هستند. این راهنما که در اسفند ماه ۹۴ تهیه شده شامل جدیدترین قیمت‌ها و محصولات می‌شود و برای خرید آنها باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. همچنان کاهش قیمت‌ها ادامه دارد و محصولات سونی افت قیمت خوبی داشتند. در فهرست اسفند ۹۴ سعی کردیم بهترین مدل‌های بازار را برای شما در نظر بگیریم؛ گرچه با کمی اختلاف می‌توانید نمونه‌های ضعیف‌تر یا قوی‌تری را پیدا کنید. در راهنمای این ماه گوشی‌ اکسپریا C4‌ سونی با توجه به افت قیمتی که داشته وارد فهرست شده است. این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های خرید ماست.

نکاتی که پیش از مطالعه‌ی راهنمای خرید باید بدانید:

۱- برای تهیه این راهنما سعی شده گوشی‌های مختلف از برندهای متفاوت معرفی شود تا خریداران بتوانند حق انتخاب داشته باشند. ولی بدون شک تمام محصولات از بین مدل‌های میان و پایین‌رده هستند که نمی‌توان انتظار یک پرچمدار را از آنها داشت.

۲- این گوشی‌ها معمولا دارای طراحی و کیفیت ساخت متوسط هستند. ولی مواردی چون جی ۷، آنر ۶ و ۴ ایکس هوآوی یا اکسپریا تی ۳ سونی نسبت به سایر رقبا برتری مشخصی دارند که البته برای خرید آنها باید بهای بیشتری بپردازید.

۳- این محصولات اکثرا به پردازنده‌های مدیاتک یا اسنپدراگون مجهز شده‌اند و با توجه به نسخه‌ی به کار رفته در این گوشی‌ها عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند و عموما نیز آنقدر سریع نیستند که در استفاده‌ی روزمره با آن‌ها شاهد لگ و تاخیر نباشید.

۴- به جز برخی از گوشی‌های این راهنما که نمایشگری با رزولوشن فول‌اچ‌دی دارند در بقیه موارد شاهد استفاده از صفحه نمایش‌های اچ‌دی یا رزولوشن‌های پایین‌تر هستیم که بسته به رده‌ی محصول، نوع نمایشگر در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

۵- قطعا سرعت اینترنت نسل چهارم روی گوشی شما علاوه برا ارائه‌دهنده سرویس به مدل و مشخصات فنی دستگاه نیز بستگی دارد و بی‌تردید محصولاتی با سخت‌افزار قوی‌تر در هر رده‌ی قیمتی می‌توانند امکانات و سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

۶- پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید هر کدام از گوشی‌های نام‌برده شده، به فروشگاه‌های رسمی برندهای مرتبط با آن‌ها مراجعه کرده و از نزدیک با گوشی مورد نظر خود کار کنید تا با کم و کیف آن بیشتر آشنا شوید.

۷- به برند هیچ کدام از گوشی‌ها چندان توجه نکنید و سعی کنید محصولی را بخرید که بیشتر از باقی با نیازهای شما مطابقت دارد.

۸- این که تلفن ساخت کدام کشور است اهمیتی ندارد. آن چه مهم است اصل بودن و نو بودن دستگاه است. مسایل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران فروشی‌ به کار می‌برند. مثلا کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه آن نوشته تولید کره با نمونه دیگر همان گوشی که در چین تولید شده هیچ تفاوتی ندارد.

۹- اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه اکثر تلفن‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند که از محافظ‌های پلاستیکی و تلقی بی نیاز هستند. برای گوشی‌های میان رده و پایین‌رده نیز، این محافظ‌ها قیمتی بین ۷ تا حدودا ۲۰ هزار تومان دارند.

۱۰- تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آنها است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هر کاربری بتواند با آنها کار کند. نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست شما هزینه هنگفتی برای نصب آنها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این باره نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود کمک بگیرید. اگر می‌خواهید با اپلیکیشن‌های مختلف آشنا شوید، مطالب بخش زوم‌اپ را دنبال کنید.

بهترین گوشی‌های ارزان قیمت 4G بازار

آنر 4X هوآوی

4xx

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۶۵ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه  microSD
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش 
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد  ۱۵۲.۹ در ۷۷.۲ در ۸.۷ میلی‌متر

کمپانی هوآوی همواره به تولید محصولات خوش قیمت با طراحی قابل قبول و مشخصات فنی مناسب شهرت داشته و با توجه به همین رویه روز به روز در حال پیشرفت است. به طوری که حتی کمپانی‌های بزرگی چون گوگل به آن اعتماد کرده و طراحی و ساخت قدرتمندترین عضو خانواده‌ی نکسوس یعنی نکسوس ۶ پی را به این غول چینی می‌سپارند. این شرکت در تمامی رده‌های قیمتی محصولات جذابی دارد و در لیست امروز ما تعداد زیادی از گوشی‌های جذاب با پشتیبانی از شبکه‌ی ۴ جی را به خود اختصاص داده است. البته می‌توان در کنار محصولات این لیست به گوشی جی ۷ هواوی نیز فکر کرد که از طراحی زیبا، امکانات و سخت‌افزار مناسب در کنار کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد.

آنر ۴ ایکس نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از آنر ۴ سی  است که از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کرین ۶۲۰ تولید هوآوی با معماری ۶۴ بیتی و ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد و با توجه به طراحی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این راهنما باشد که از شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. شاید اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی یا اندروید ۵ استفاده می‌شد کمتر کسی در خرید آن شک داشت. این محصول از سری جذاب و موفق آنر در پشت بدنه‌ی خود دارای طرح بافت‌گونه است که علاوه بر زیبایی مانع سرخوردن گوشی می‌شود. ضمن اینکه در ساخت آنر ۴ ایکس از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت ۶۱۰,۰۰۰ تومان در بازار 

پی 8 لایت هوآوی

1c68dbb60bbe0eb94eebf0e03e404bf5 XL

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن  ۱۳۱ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت 
  • حافظه رم  ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • سیستم عامل اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۷ × ۷۰.۶ × ۱۴۳ میلی‌متر

هوآوی طی یک رویداد اختصاصی پرچمدار جدید خود را در سال جاری با نام P8 معرفی کرد که در کنار از دو نسخه‌ی دیگر به نام‌های P8 Max و P8 Lite نیز پرده برداشت. پی ۸ لایت نمونه‌ی ضعیف‌تر این پرچمدار به شمار می‌رود که می‌تواند با توجه به قیمت و مشخصات فنی خود که مکمل طراحی زیبای سری پی ۸ است، در بین میان‌رده‌ها گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد. استفاده از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت هوآوی در کنار ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سبب شده با توجه به نمایشگر ۵ اینچی، پی ۸ لایت نیز مشخصاتی شبیه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. البته این گوشی از دو سیم کارت و شبکه پرسرعت نسل چهارم نیز پشتیبانی می‌کند و در کنار اندروید ۵ آب نبات چوبی باعث شده آنهایی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند سراغ پی ۸ لایت بروند. در ساخت این گوشی از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت ۶۱۳,۰۰۰ تومان در گوشی‌شاپ

گلکسی J2 سامسونگ

j22 a9609

مشخصات فنی:

      • دو سیم کارته
      • وزن ۱۵۶ گرم
      • پردازنده‌ی Exynos 3475 Quad-core 1.3 GHz Cortex-A7
      • صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ با رزولوشن ۹۶۰ × ۵۴۰  پیکسل - تراکم پیکسلی: ۲۳۴ پیکسل بر اینچ
      • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت
      • دوربین ۵ مگاپیکسل - فلاش
      • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
      • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱.۱ آب نبات چوبی
      • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
      • ابعاد: ۱۳۶.۵ در۶۹ در ۸.۴ میلی‌متر

در تمامی رده‌های قیمتی می‌توان گوشی‌های متنوعی از سامسونگ را مشاهده کرد. شاید این غول کره‌ای در بخش محصولات پایین و میان‌رده تا حدودی قافیه را به محصولات چینی باخته باشد ولی همچنان به روند تولید و عرضه‌ی محصولات خود ادامه می‌دهد و گوشی‌های سری J را باید جدیدترین اعضای خانواده‌ی سامسونگ بدانیم. مدت زیادی نیست که گلکسی جی ۲ معرفی شده و خیلی زود راه خود را به سمت بازار داخلی پیدا کرده است. این گوشی از پردازنده‌ی اکسینوس ۳۴۷۵ سامسونگ بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید از اینترنت پرسرعت ۴ جی لذت ببرید. از نظر دیگر مشخصات فنی سامسونگ تقریبا مشابه دیگر محصولات این رده‌ی قیمتی عمل کرده و شاهد استفاده از ۱ گیگابایت رم در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی هستیم. یکی از مزایای این گوشی سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ است که تجربه‌ی کاربری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یادتان باشد نسخه‌ی ۳ جی این گوشی قیمت کمتری دارد.

قیمت ۴۵۰,۰۰۰ تومان در بازار

دیزایر 626 اچ‌تی‌سی

626

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته 
  • وزن  ۱۴۰ گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 410 Chipset Quad-cor Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم  ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم یک گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۱۹ در ۷۰.۹ در ۱۴۶.۹ میلی‌متر

دیزایر ۶۲۶ اچ‌تی‌سی یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی تایوانی است که مشخصات فنی و طراحی آن کاملا نشان می‌دهد با یک گوشی از سری دیزایر روبرو هستیم و تفاوت چندانی با رقبای مشابه خود در شرکت‌های دیگر ندارد. گوشی‌های سری دیزایر اچ‌تی‌سی با هدف قیمت معقول تولید و عرضه می‌شوند و دیزایر ۶۲۶ نیز با یک نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود دی تاییدی بر این ادعاست. این گوشی از سری دیزایر با توجه به قیمت خود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که رنگ‌بندی مختلف به فروش می‌رسد. شاید حافظه‌ی کم رم و ظرفیت کم باتری آن را بتوان جزو نقاط ضعف این گوشی دانست که امکان دارد در فروش کمتر آن در مقابل رقبا موثر باشد. ولی به هر حال طرفداران محصولات اچ‌تی‌سی می‌توانند به این میان‌رده‌ی جدید امیدوار باشند.

قیمت ۶۷۰,۰۰۰ تومان در بازار 

لومیا 640XL LTE مایکروسافت

2774388f12f4a4a4f5230e4d9cf23e57 XL

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته 
  • وزن ۱۷۱ گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 400 Chipset
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۵۹ پیکسل بر  اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم یک گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۹ در ۸۱.۵ در ۱۵۷.۹ میلی‌متر

مایکروسافت در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۵ بارسلون اسپانیا از دو گوشی میان‌رده‌ی جذاب به نام لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال رونمایی کرد که طی چند ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و حتی در خبرها داشتیم که توانسته‌اند رکورد فروش یک گوشی ویندوزفونی را در آمریکا از چنگ لومیا ۵۲۰ در بیاورند. لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال از نظر طراحی و رنگ‌بندی با دیگر گوشی‌های سری لومیا تفاوت چندانی ندارد و نسخه‌ی 4G آن به تازگی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که می‌توان آن را دنباله‌روی لومیا ۱۳۲۰ خواند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش ال‌ای‌دی اشاره کرد. ضمنا ردموندی‌ها یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را در جلوی گوشی‌هوشمند تعبیه کرده‌اند. حافظه‌ی داخلی لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز ۸ گیگابایت و از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی در آن استفاده شده است. نقطه برتری لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال مایکروسافت به دوربین پرقدرت و باتری خوب آن بر می‌گردد که به راحتی می‌تواند با پرچمداران مختلف مقابله کند و باعث شده این گوشی به یک انتخاب جذاب تبدیل شود.

قیمت ۸۰۰,۰۰۰ تومان در بازار   

هواوی G620s

huawei ascend g620scrop f490d

مشخصات فنی:

      • یک سیم کارته
      • وزن ۱۶۰ گرم
      • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-Core Cortex-A53 CPU
      • صفحه‌نمایش سایز ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل -  تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ
      • حافظه‌‌ی داخلی ۸ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت
      • دوربین ۸ مگاپیکسل - فلاش
      • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
      • سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
      • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
      • ابعاد: ۸.۵ در ۷۲.۰۵ در ۱۴۲.۹۵ میلی‌متر

گوشی‌های سری G هواوی جزء محصولات پایین‌رده ولی با کیفیت این برند به شمار می‌روند که باید آنها را بین محصولات سری Y و سری آنر بدانیم. به همین دلیل در راهنمای خرید ماه جاری به دلایل مختلف گوشی جی ۶۲۰ اس را با توجه به امکانات و قیمت مناسب جایگزین مدل وای ۶۳۵ کردیم. این گوشی طراحی خوبی دارد و بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و پشتیبانی از شبکه اینترنت ۴ جی را می‌توان از مهمترین مزایای آن دانست. بسیاری از محصولات در این بازه‌ی قیمتی به ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده‌اند، ولی جی ۶۲۰ اس از ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. در مجموع با توجه به مشخصات فنی این گوشی می‌توان آن را یکی از بهترین انتخاب‌های مقرون به صرفه دانست. یکی از نقاط منفی جی ۶۲۰ اس را باید تک سیم کارته بودن آن دانست.

اکسپریا C4 سونی

سونی

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۵۲ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Mediatek MT6752 Chipset Quad-core Cortex-A53 + Quad-core Cortex-A57 CPU
  • صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ - تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۵۰.۳ در ۷۷.۴ در ۷.۹ میلی متر

اکسپریا C4 یک محصول میان‌رده از سونی است که مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این محصول از همان زبان طراحی آشنای سونی بهره می‌برد و همچون دیگر محصولات این سری برای طرفداران عکاسی به ویژه علاقمندان به ثبت عکس‌های سلفی تولید شده است. مشخصات فنی اکسپریا سی ۴ با دیگر محصولات میان‌رده تفاوت ندارد. بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای مدیاتک، ۲ گیگابایت رم، نمایشگر ۵.۵ اینچی فول‌اچ‌دی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی کمک می‌کند تا از این گوشی لذت ببرید. دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی اکسپریا سی ۴ عملکرد خوبی دارد و قطعا از تصاویر ثبت شده در این محدوده‌ی قیمتی راضی خواهید بود. اندروید ۵ آب نبات چوبی و باتری ۲۶۰۰ میلی آمپر ساعتی از دیگر مزایای این گوشی است.

اکسپریا ام 4 آکوا سونی

m44 

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۳۵ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm Snapdragon 615 Chipset
  • صفحه‌نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۷۲۰ × ۱۲۸۰ - تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۴۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۱۴۵.۵ در ۷۲.۶ در .۳۷ میلی متر