قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

Gear S2 سامسونگ وارد ایران شد

Gear S2 سامسونگ


پیش از ورود ساعت‌های هوشمند به بازار، تجربه‌ی یک زندگی که در آن انواع فناوری‌ها هر لحظه در خدمت انسان باشند، تنها تصویری بود که در فیلم‌های علمی تخیلی و انیمیشن‌ها مشاهده می‌شد. اما با ورود گوشی‌های هوشمند، انقلاب بزرگی شکل گرفت و حالا چندان عجیب نیست که نشان دادن زمان، کمترین کارآیی یک ساعت مچی باشد و بتوان با یک ابزار کوچک روی مچ دست، دنیایی از کارهای مختلف انجام داد. کارهایی که حالا کاربران ایرانی هم می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند؛ چراکه ساعت هوشمند Gear S2 وارد ایران شده است.

ساعت هوشمند Gear S2 سامسونگ، نتیجه‌ی تلاش‌های نوآورانه این کمپانی در بخش فناوری‌های پوشیدنی است. این محصول با صفحه‌ دایره‌ای شکل و لبه‌ی گردان، موفق شده تا تجربه کاربری دلچسبی را همراه با کنترل دقیق و راحت فراهم کند. این ساعت با استفاده از لبه‌ی گردان و دکمه‌های «خانه» و «بازگشت»، به کاربران کمک می‌کند تا به‌راحتی و بدون اینکه نیاز باشد با انگشت تمام صفحه ظریف ساعت را لمس کنند و به اعلان‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی دسترسی داشته باشند.

ساعت هوشمند جدید این شرکت در دو نسخه متفاوت Gear S2 و Gear S2 Classic عرضه می‌شود. ساعتGear S2 Classic برای کاربرانی مناسب است که طراحی کلاسیک و بند چرمی را بیشتر می‌پسندند. درحالی‌که ساعت Gear S2 برای آن دسته از کاربران که طراحی مدرن، مینی‌مال و امروزی را دوست دارند، ایده‌آل است.

ساعت gear s2 سامسونگ

با بدنه‌ای به قطر تنها ۱۱.۴ میلی‌متر،Gear S2 طرح سبک و جمع‌و‌جوری دارد. صفحه‌نمایش ۱.۲ اینچی این دستگاه با دقت ۳۶۰*۳۶۰ (۳۰۲ پی پی آی) قابلیت دیدی بسیار واضح نسبت به دیگر ساعت‌های هوشمند عرضه می‌کند. همچنین، آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل تایزن و پردازنده دو هسته‌ای بهینه‌سازی‌شده یک گیگا‌هرتزی نیز موجب می‌شود Gear S2 کارها را آسان‌تر و کارآمدتر انجام دهد. در کنار این، کاربران می‌توانند با استفاده از اعلان‌های «در یک نگاه» (at-a-glance)، به تقویم، پست الکترونیکی و اخبار دسترسی داشته باشند و حتی پیامک‌های مهم را نیز مستقیماً از روی مچ دست خود ارسال کنند. این ساعت از بلوتوث پشتیبانی می‌کند و با دستگاه‌های مختلف اندرویدی سازگار است؛ همچنین قابلیت اتصال به سیستم‌عامل iOS نبز به‌زودی مهیا خواهد شد.

ساعت هوشمند Gear S2 تلاش می‌کند تا سبک سالم‌تری از زندگی را برای کاربران به ارمغان بیاورد. ساعت Gear S2 به‌صورت خودکار تمام فعالیت‌های جسمانی کاربر را در طول شبانه‌روز رصد کرده و روند آن را در یک نگاه به کاربر نشان می‌دهد. اندازه‌گیری ضربان قلب در هر ۱۰ دقیقه و ثبت این اطلاعات باعث می‌شود تا کاربر توجه بیشتری به سلامتی خود داشته باشد. همچنین به‌روزرسانی‌ها و یادآوری‌های دستگاه، می‌تواند انگیزه کاربران را برای رسیدن به اهداف سلامتی خود تقویت کند.

همکاری نزدیک سامسونگ با سایرین در راستای توسعه نماهای صفحه و بندهای جدید برای ساعت باعث می‌شود کاربران بتوانند تنوع را در انتخاب ساعت مورد‌نظر حفظ نمایند. به این صورت که بسته به زمان و مکان، کاربران می‌توانند تنها با یک کلیک، بند ساعت را تعویض کنند، یا نمای صفحه را برای تجربه‌ای بهتر از Gear S2 تغییر دهند.

ساعت Gear S2 علاوه بر برخورداری از سیستم شارژ بی‌سیم، به باتری‌ پیشرفته‌ای مجهز شده که دو تا سه روز طول عمر دارد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به شارژ مکرر از این امکانات استفاده کنند. ساعت Gear S2 در دو مدل Dark Gray با بند خاکستری تیره،Silver با بند سفید و همچنین سامسونگ Gear S2 Classic در مدل Black با بند چرمی وارد بازار شده است.

معرفی کمپانی لیگو سازنده گوشی‌های هوشمند

لیگولیگو

حتما طی سال‌های اخیر اسامی زیادی از شرکت‌های مختلف چینی مانند شیائومی، هواوی، لنوو، میزو، اوپو، زدتی‌ای، الفون، دوگی، جیونی، ویوو و... شنیده‌اید و اخباری پیرامون محصولات آنها به گوش شما رسیده است. اما امروز قصدی داریم شما را با برندی نوظهور ولی موفق به نام لیگو آشنا کنیم تا از نگاهی تازه با این شرکت آشنا شویم.

در مطلب پیش رو قصد داریم بدون هر گونه ذهنیت قبلی نسبت به شرکت‌های چینی سراغ معرفی و آشنایی بیشتر با برند لیگو برویم و از دریچه‌ای دیگر با محصولات و موفقیت‌های این شرکت آشنا شویم.

در ابتدا با ویدیوی دیدنی از معرفی برند لیگو شروع می‌کنیم.

اما سوال اصلی اینجاست که چرا لیگو؟ قصد داریم در ادامه به پاسخ این سوال و بررسی توانایی‌های این شرکت بپردازیم.

در سال ۲۰۰۹ میلادی، کمپانی OTEDA (کمپانی مادر برند Leagoo)  تاسیس گردید. در سال ۲۰۱۰ اولین گوشی موبایل نسل سوم این شرکت طراحی، تولید و عرضه شد. اولین گوشی هوشمند این شرکت نیز در سال ۲۰۱۱ به ‌تولید انبوه رسید. اُتِدا توانست در سال ۲۰۱۳ میلادی کارخانه تولید انبوه محصولات خود را راه‌اندازی کند و در ادامه آن برند لیگو (Leagoo) را در سال ۲۰۱۴ به‌ طور رسمی معرفی کرد.

اتدا

همانطور که مشخص است تنها یک سال از عمر برند لیگو می‌گذرد و قطعا نمی‌توان در این مدت کم، تجربه و توانایی این شرکت را با برندهای مطرح یا با سابقه مقایسه کرد. اما بهتر است نگاهی دقیق‌تر به عمر یکساله لیگو و پیشرفت‌های آن داشته باشیم. اولین نکته‌ی مهم این است که لیگو به هیچ عنوان قصد ندارد با تولید گوشی‌های پایین‌رده یا بی کیفیت به حیات خود ادامه داد چرا که می‌داند در این مسیر رقبای قدرتمندی را پیش روی خود می‌بیند.

لیگو توانسته‌ است در یک‌سال گذشته با سرعتی قابل قبول یا فراتر از انتظار پیشرفت کند که موجب شده است که این برند در چهارمین اجلاس سالانه‌ی صنعت تلفن همراه چین، عنوان "خلاقانه‌ترین برند بین‌المللی در چین" را به‌دست آورد.

لیگو

لیگو، برندی‌ست که قصد دارد سبک جدیدی از زندگی هوشمند را به واسطه‌ی محصولاتی نوآورانه، باکیفیت عالی و ظاهری فوق‌العاده و البته با تمرکز بر ویژگی‌های انسان‌محور، به خانواده‌های سراسر دنیا هدیه دهد. لیگو در حوزه فناوری‌های پیشرفته‌ای همانند تولید تلفن‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی ، لوازم خانگی هوشمند و توسعه‌ی اینترنت اشیا فعالیت دارد. در کنار این حجم از تنوع در فعالیت‌ها، لیگو همیشه سعی داشته تا تمرکز خود را روی خلق محصولات بی نقص و طراحی‌های نوآورانه قرار دهد.

این برند توانسته است با طراحی و ساخت گوشی‌های با کیفیت در ۱۶ مدل و در سه سری لید (Lead)، الیت (Elite) و آلفا (Alfa) و خدمات پس‌ازفروش مطلوب، جامعه وفاداری از مشتریان را در ۳۰ کشور و منطقه امریکایی، اروپایی و آسیایی از جمله مالزی، هند، امارات، اسپانیا، هنگ‌کنگ، سنگاپور، اندونزی، رومانی و... برای خود ایجاد کند.

لیگو الیت ۳

گواه دوم بر پیشرفت لیگو تولید و عرضه‌ی محصولات قابل توجه مانند گوشی‌های الیت 1 و الیت 5 است که نه تنها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز بهره می‌‌برند بلکه به راحتی می‌توانند در مقابل بسیاری از رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند. بهره‌گیری از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی مدیاتک در کنار 3 گیگابایت رم، 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی، نمایشگر با تکنولوژی LTPS ساخت JDI یا ژاپن دیسپلی (که وظیفه‌ی ساخت بسیاری از نمایشگرهای برتر پرچمداران دنیا از جمله آیفون‌های اپل را بر عهده دارد)، جدیدترین سنسور‌های دوربین ساخت سونی، بدنه‌ی فلزی از جنس آلومینیوم و استیل ضد زنگ، سنسور اثر انگشت 360 درجه و اسپیکرهای قدرتمند همه و همه پرچمدار لیگو، الیت 1 با به گوشی متفاوتی تبدیل کرده است.

الیت ۱

شاید برخی از این ویژگی‌ها روی دیگر محصولات بازار نیز وجود داشته باشد، ولی اینکه لیگو در فاصله‌ی کمتر از یک سال بتواند محصولی با طراحی انحصاری و سخت‌افزار قدرتمند و جذاب معرفی کند، نکته‌ای است که نباید از دید هر کسی دور بماند.

استفاده از نمایشگرهای کمپانی‌های محبوبی چون JDI‌ و LG، سنسورهای دوربین ساخت سونی و باتری‌های تولید‌ شده از کمپانی‌های مطرح بازار و رابط کاربری اختصاصی از جمله مواردی است که در بیشتر گوشی‌های این برند دیده می‌شود.

مرکز عملیاتی لیگو

مقر لیگو که در شنژن واقع شده است، مرکز تحقیق و توسعه، تولید، فروش وخدمات پس از فروش را در خود جای داده است. مرکز تحقیق و توسعه‌ی اصلی این برند نیز در شانگهای قرار دارد؛ جایی که بیش از 300 مهندس و طراح لیگو در تلاشند تا به بهترین نحو سخت‌افزار و نرم افزار را به یکدیگر پیوند دهند. آزمایشگاه‌های مجهز لیگو نیز طی چندین مرحله وظیفه تست و ارزیابی محصولات تولید شده توسط این کمپانی را بر عهده دارند.

متخصصان لیگو به جز بخش سخت‌افزاری در بخش نرم‌افزاری نیز سعی کرده‌اند از همان ابتدا رابط کاربری اختصاصی و اپلیکیشن‌های ویژه‌ای‌ را برای گوشی‌های این شرکت تدارک ببینند تا کاربران بتوانند از تجربه‌ای جدید و سفارشی شده برای سخت‌افزار در دست خود لذت ببرند. رابط کاربری Leagoo OS و امکانات کارآمد و متنوع این رابط کاربری، کاربران را از بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر بی‌نیاز می‌سازد.

تیم لیگو

علیرغم پیشرفت سریع و برق‌آسا، لیگو هیچگاه رسالت اصلی خود گه تجربه غنی کاربر بوده را فراموش نکرده است. به همین خاطر، تمرکز اصلی این برند بر روی طراحی، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش قرار دارد؛ و همواره این رضایت کاربران بوده که باعث پیشرفت این برند شده است. لیگو با معرفی هرچه بیشتر خود در بازار‌های جهانی و افزودن به ارزش این برند، هر روز مرزهای بیشتری را پشت سر می‌گذارد. وارد شدن به لیست ده برند اول دنیا و پنج برند اول چین با فروش 30 میلیون واحد در سال، و همچنین تبدیل شدن به یکی از قطب‌های بزرگ تکنولوژی، چشم‌اندازی‌ست که از دیدگاه لیگو، دور از دسترس به نظر نمی‌رسد.

لیگو

معرفی سرفیس بوک مایکروسافت (Microsoft Surface Book)


مدت‌ها است که علاقمندان ویندوز، انتظار یک لپ‌تاپ خوش‌ساخت و باکیفیت را می‌کشند؛ لپ‌تاپی که توان رقابت با مک‌بوک اپل را داشته باشد. از طرفی مایکروسافت نیز هر چه تلاش کرد، تولیدکنندگان نتوانستند ابزار هیبریدی مناسبی را طراحی و عرضه کنند. سرفیس بوک اولین لپ‌تاپ مایکروسافت و شاید بهترین لپ‌تاپ ویندوزی دنیا باشد که در این مقاله به بررسی آن می‌پردازیم.

علاقمندان مایکروسافت سال‌ها است که در انتظار معرفی لپ‌تاپی از سوی این شرکت بودند. هر چند سرفیس پرو تبلتی بسیار قدرتمند بود که شاید می‌توانست برای برخی افراد حکم لپ‌تاپ را نیز داشته باشد، اما این سری از تبلت‌های مایکروسافت، دستگاهی تمام عیار برای رقابت با مک‌بوک‌های اپل نبودند.

در همین راستا ردموندی‌ها در کنفرانس روز ۱۴ مهر ماه خود همه را شگفت‌زده کرده و انتظارات را در قالب سرفیس بوک پاسخ دادند.

در کنفرانس معرفی سرفیس بوک، مایکروسافت با مقایسه‌های بسیاری که بین لپ‌تاپ خود با مک‌بوک پروی اپل داشت مشخص کرد که سرفیس بوک پاسخی به مک‌بوک‌های اپل است. اما سرفیس بوک بازار بزرگ کاربران ویندوز را نشانه رفته است. بازاری آشفته که نیاز به یک لپ‌تاپ پرچمدار و شاخص در آن حس می‌شد. لپ‌تاپی که می‌تواند الگوی مناسبی برای تولیدکنندگان لپ‌تاپ‌های ویندوز باشد و می‌توان انتظار داشت در آینده نیز محصولات مشابه‌ی آن از سوی دیگر کمپانی‌های فعال در پلتفرم ویندوز طراحی و عرضه شود. اما آیا سرفیس بوک می‌تواند پرچمدار و پیشروی لپ‌تاپ‌های ویندوزی باشد؟ در ادامه با بررسی جدیدترین محصول ردموندی‌ها و بیان مزایا و معایب آن سعی در پاسخ به این سوال خواهیم داشت. 

طراحی

بدون شک در اولین نگاه مجذوب طراحی زیبای سرفیس بوک خواهید شد. بدنه‌ی منیزیمی بسیار خوش ساخت و زیبا، صفحه‌نمایش فوق‌العاده، صفحه کلید و ترک پد بزرگ، همگی به طور قطع شما را محو خود خواهند کرد. زیبایی که در کمتر لپ‌تاپ ویندوزی شاهد آن هستیم و تنها مشابه آن شاید مک بوک پروی اپل باشد.

مشخصات فنی سرفیس بوک مایکروسافت:

  • پردازنده: Intel Core i7-6600U
  • پردازنده‌ی گرافیکی: Intel HD Graphics 520 + Nvidia discrete GPU
  • نمایشگر: 13.5inch Pixel Sense Display with 3000x2000 Pixel 
  • حافظه‌ی رم: 8GB DDR3
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی: 256GB SSD
  • ابعاد:292.10x201.42x8.45 میلی متر
  • وزن: ۱.۵۱ کیلوگرم
  • سیستم‌عامل: ویندوز ۱۰، ۶۴ بیتی
  • دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل
  • دوربین ثانویه: ۵ مگاپیکسل
  • پشتیبانی از بلوتوث، درگاه USB 3.0، پورت مینی دیسپلی

سرفیس بوک ۱.۵ کیلوگرم وزن دارد و از این بابت لپ‌تاپی سبک و قابل حمل محسوب می‌شود. در طراحی این محصول به جزئیات بخش‌های مختلف، دقت بسیاری شده است. پس از باز کردن و مواجه شدن با صفحه‌نمایش اولین تفاوت را مشاهده خواهید کرد. صفحه‌نمایش سرفیس بر خلاف غالب لپ‌تاپ‌های موجود در بازار نسبت ۳ به ۲ دارد و این نسبت باعث شده است تا ارتفاع آن بیشتر از استاندارد لپ‌تاپ‌های ۱۶ به ۹ رایج بازار باشد. با این حال رزولوشن ۳۰۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی این صفحه‌نمایش و استفاده از پنل IPS که مایکروسافت آن را PixelSense نامیده است، باعث شده تا با یکی از بهترین و زیباترین صفحات نمایش موجود بر روی لپ‌تاپ‌ها روبرو باشیم.

مایکروسافت در سرفیس بوک تمامی پورت‌های معمول و مورد نیاز را برای کاربران تدارک دیده است. دو پورت USB نوع ۳، یک پورت مینی دیسپلی، شیار حافظه‌ی اس‌دی و پورت مربوط به شارژ دستگاه در این لپ‌تاپ وجود دارند که می‌توانند نیازهای بیشتر کاربران را تامین کنند.

نکته‌ی جالب دیگر وجود بخش لولایی مانند در قسمت اتصال صفحه کلید به صفحه‌نمایش است؛ اما مایکروسافت آن را برای زیباتر شدن و متمایزتر شدن تعبیه نکرده است. کافی است دکمه‌ی مخصوص بر روی صفحه کلید را برای چند ثانیه فشار دهید تا صفحه کلید از صفحه‌نمایش جدا شود. حالا سرفیس بوک شما به یک تبلت غول‌پیکر ۱۳.۵ اینچی سبک و بسیار زیبا تبدیل شده است که مایکروسافت آن را کیلیپ‌بورد (Clipboard) می‌نامد. تبلتی که با استفاده از قلم سرفیس پن توانمند مایکروسافت، که در تبلت‌های سرفیس پرو نیز شاهد آن بودیم، می‌تواند بسیار کاربردی باشد.


بخش تبلت که تنها ۷۲۵ گرم وزن داشته و در واقع یک کامپیوتر قدرتمند است؛ چرا که قطعات اصلی سرفیس بوک به استثنای کارت گرافیکی مجزا در این بخش قرار گرفته‌اند. هر چند ممکن است کمتر اتفاق بیافتد که از این لپ‌تاپ ۱۳.۵ اینچی به عنوان تبلت استفاده کنید، اما وجود این امکان نکته‌ی مثبتی برای آن به شمار می‌رود.

بخش صفحه‌نمایش که به عنوان تبلت نیز قابل استفاده است از طریق یک پین در وسط و دو پین در کناره‌ها به صفحه کلید متصل می‌شود، صفحه کلیدی که مقدار زیادی از باتری و همچنین پردازنده‌ی گرافیکی مجزا را در خود جا داده است. نکته‌ی جالب در مورد مکانیزم اتصال این است که پین اتصال میانی تبلت، می‌تواند به عنوان پورت شارژ عمل کرده و با اتصال آن به شارژر تعبیه شده برای لپ‌تاپ، در واقع بخش تبلت را نیز در حالت جدا شده از صفحه کلید شارژ کرد.

اما طراحی سرفیس بوک بدون ایراد نیست. در هنگام بستن لپ‌تاپ فاصله‌ی زیادی بین صفحه کلید و صفحه‌نمایش را مشاهده خواهید کرد. هر چند این کار برای جلوگیری از برخورد دکمه‌های صفحه کلید و روکش صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده اما شرایطی را فراهم می‌کند که احتمال ورود گرد و خاک به این ناحیه را بیشتر کرده است.

نکته‌ی دوم زمانی که صفحه‌نمایش به داک صفحه کلید متصل است به چشم می‌آید. صفحه‌نمایش در این حالت کاملا ثابت نیست و مقداری لق دارد که در اکثر لپ‌تاپ‌ها اتفاقی معمول است؛ اما برای سرفیس بوک که صفحه‌نمایش لمسی داشته و حتی از قلم نیز پشتیبانی می‌کند، می تواند نکته‌ی منفی به شمار رود.

همچنین زمانی که لپ‌تاپ را می بندید، بخش بالای صفحه‌نمایش با آهنربایی به داک کیبورد می‌چسبد که باز کردن آن را کمی دشوار می‌کند. البته پس از جدا شدن آهنرباها از یکدیگر، لپ‌تاپ به راحتی و آرامی و بدون نیاز به نیروی اضافی باز می‌شود.

در حالت کلی کمتر ایرادی می‌توان به طراحی سرفیس بوک وارد کرد. لپ‌تاپی بسیار زیبا که شکل و شمایل ظاهری آن در کنار کیفیت ساخت فوق‌العاده بالای آن نظر هر کاربر ویندوزی را به خود جلب می‌کند. در بخش طراحی می‌توان گفت که مایکروسافت کاملا انتظارات را برای ساخت لپ‌تاپ ویندوزی خوش ساخت و زیبا برآورده کرده است.

صفحه کلید و ترک‌پد

سرفیس بوک دارای صفحه کلید جزیره‌ای بسیار زیبا است. فواصل بین دکمه‌ها در آن خوب است؛ اما این دکمه‌ها عمق زیادی ندارند. به این دلیل در روزهای اول استفاده از آن اندکی دچار مشکل خواهید شد. با این حال پس از چند روز استفاده به راحتی به این صفحه کلید عادت خواهید کرد و تجربه‌ای لذت‌بخش خواهید داشت.

نکته‌ی قابل توجه دیگر وجود نور پس‌زمینه در صفحه کلید این لپ‌تاپ است. این ویژگی بسیار کاربردی است که کار در محیط‌های کم نور را راحت می‌کند.

ترک پد سرفیس بوک در یک کلام فوق‌العاده است. پس از مدت‌ها در یک لپ‌تاپ ویندوزی شاهد ترک پدی مشابه ترک پدهای مک بوک‌های اپل هستیم. ترک پدی بزرگ و باکیفیت فوق‌العاده که کار با آن بسیار لذت‌بخش است. به طور قطع این ترک پد از نکات قوت سرفیس بوک به شمار می‌رود.

ترک‌پدِ سرفیس بوک چندلمسی است و به راحتی می‌توانید ژست‌های چندلمسی ویندوز ۱۰ را در آن اجرا کنید تا کنترل سیستم‌عامل به روش‌های گوناگون میسر شود.

قلم سرفیس

قلم ارائه شده همراه سرفیس بوک از نقاط قوت اصلی آن‌ها است تا مایکروسافت علاوه بر کاربران معمولی، بتواند نظر طراحان و هنرمندان را نیز به سمت لپ‌تاپ دو منظوره‌ی خود جلب کند. این قلم می‌تواند تا ۱۰۲۴ سطح فشار را تشخیص دهد که نشان از دقت و حساسیت بالای آن دارد.

تجربه‌ی کاربری با قلم سرفیس بوک بسیار شبیه به نوشتن با مداد شده است. اگر اهل یادداشت برداری در حجم زیاد هستید سرفیس بوک در حالت تبلت یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار برای شما به حساب می‌آید. به خصوص که قابلیت تشخیص دست خط زبان انگلیسی ویندوز برای تبدیل دست نوشته به کلمات و تایپ آن‌ها، تا حدود زیادی بدون عیب و دقیق عمل می‌کند.

سوال اصلی که در این میان به وجود می‌آید این است که قلم سرفیس آیا برای طراحی نیز همانند یادداشت برداری کاربردی است؟ پاسخ این سوال به میزان کاربرد شما بازخواهد گشت. اگر کاربری شما در حد متوسط است، سرفیس پن می‌تواند به خوبی نیاز‌هایتان را پاسخ دهد. اما اگر پیش‌تر با قلم‌های حرفه‌ای Wacom به کار مشغول بودید و به دنبال جایگزین هستید، بهترین راه‌کار استفاده از همان قلم حرفه‌ای خودتان است.

قلم سرفیس دقیق و کاربردی است و استفاده از آن لذت بخش است؛ اما این قلم به هیچ وجه حساسیت و دقت نمونه‌های حرفه‌ای بازار را ندارد. قلم سرفیس به فشار بیشتری بر روی سطح نسبت به قلم واکوم برای آغاز طراحی احتیاج دارد. همچنین یکی از نقاط ضعف دیگر آن دقیق نبودن نقطه‌ی آغاز خط است که این مساله با زاویه گرفتن بیشتر قلم حاد‌تر نیز می‌شود.

قیمت انواع گوشی های موبایل

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت و طراحی فوق‌العاده
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب
  • نمایشگر عالی
  • امکان استفاده در دو حالت لپ‌تاپ و تبلت
  • ترک پد بسیار دقیق و فوق‌العاده
  • پشتیبانی از قلم سرفیس

نقاط ضعف

  • وجود برخی باگ‌ها و ایرادات نرم‌افزاری

یادآوری قرص ، دارو و وقت دکتر با MediSafe Meds & Pill Reminde

MediSafe Meds & Pill Reminder

MediSafe Meds & Pill Reminder اپلیکیشنی بسیار مفید برای گوشی‌های اندروید و آی‌او‌اس است که به کمک آن می‌توانید یادآورهای گرافیکی و متعددی را برای زمان‌های مصرف دارو یا مراجعه به پزشک تنظیم کنید.

بدون استثنا همه‌ی ما بارها و بارها به بیماری‌های مختلف مبتلا شده‌ایم و قرص‌های بسیاری را در طول سال‌های زندگی مصرف کرده‌ایم که همگی آن‌ها وجهی مشترک و مهم را دارا بودند با نام ساعت مصرف. تقریبا تمام قرص‌های موجود، از قرص‌های ساده‌ی سرماخوردگی تا قرص‌های بیماری‌های جدی‌تر نیازمند مصرف در یک زمان خاص هستند. ساعتی که زمان خوردن قرص‌ها، یا فاصله‌ی زمانی بین دو قرص را مشخص می‌کند فوق العاده با اهمیت است به طوری که با رعایت نکردن آن، تاثیری که باید را روی فرد بیمار نخواهد داشت. البته همیشه همه چیز به همین آسانی و بی خطری نخواهد بود و بیماری‌هایی وجود دارند که اگر قرص‌های مربوطه را به طور منظم و مرتب مصرف نکنید، ممکن است خطرات جانی بسیاری در پی داشته باشد. از همین رو وجود اپلیکیشن‌هایی که مسئول یادآوری مصرف دارو‌ها باشند به شدت لازم و ضروری است که MediSafe Meds & Pill Reminder نیز یکی از شناخته شده‌ترین و البته محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در این زمینه به حساب می‌آید.

MediSafe Meds & Pill Reminder از ظاهری زیبا و کاربرپسندی برخوردار است و می‌توانید تعداد نامحدودی آیتم یادآوری برای مصرف دارو یا مراجعه به پزشک در آن مشخص کنید. نکته‌ی بسیار جالبی که در این اپلیکیشن وجود دارد امکان همگام سازی آنلاین آن است به طوری که می‌توانید با نصب آن در گوشی دیگر افراد خانواده یا حتی گجت‌های پوشیدنی، اطلاعات موجود در اپلیکیشن شخص یا اشخاص خانواده را در تمام دستگاه‌ها در دسترس داشته باشید تا حتی اگر شخص مورد نظر از خوردن داروی خود بازداری کرد، شما با مطلع شدن از زمان مصرف داروی او، به نوعی او را وادار به مصرف دارو کنید. در بخش دیگری که با عنوان برنامه‌ی امروز در دسترس قرار گرفته است می‌توانید نوبت‌های پزشکی خود را به طور کامل مدیریت کنید و با ثبت زمان و روز مراجعه به پزشک، نوبت‌های دکتر خود را نیز به طور مداوم به یاد داشته باشید. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

معرفی اوپو A33

اوپو ای 33

اوپو گوشی جدید پایین‌رده‌ی خود با نام A33 را معرفی کرد. این گوشی مجهز به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۱۰ و صفحه نمایش با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ پیکسل شده است. با زومیت همراه باشید.

اوپو امروز گوشی جدیدی با نام ای ۳۳ معرفی کرد. این گوشی دارای ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است. از سایر مشخصات اوپو ای ۳۳ می‌توان به دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی و دوربین ثانوبه ۵ مگاپیکسل اشاره کرد.

گوشی جدید اوپو ۱۴۶ گرم وزن داشته و ابعاد آن ۱۴۲.۷ در ۷۱.۷ در ۷.۵۵ میلی‌متر است. سیستم عامل گوشی اندروید ۵.۱ با رابط کاربری Color OS 2.1 اوپو خواهد بود. همچنین این گوشی از نسل چهارم اینترنت همراه، LTE نیز پشتیبانی می‌کند.

اوپو ای ۳۳ در دو رنگ سفید و مشکی و با قیمت ۲۳۵ دلار روانه‌ی بازار شده است.