قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

بکارگیری دوربین دوگانه در آیفون در آینده ای نزدیک

پتنت دوربین دوگانه اپل

پتنت دوربین دوگانه اپل

آخرین پتنت اپل نشان از این دارد که احتمالا در آیفون‌های بعدی شاهد استفاده از دوربین دوگانه در پشت گوشی هوشمند خواهیم بود. یکی از این دوربین‌ها برای ثبت تصاویر زاویه‌ی دید عریض و دیگری با فاصله‌ی کانونی بالا خواهد بود.


براساس اطلاعات برگرفته از آخرین پتنت ثبت شده توسط اپل به نظر می‌رسد این کمپانی در آیفون‌های آینده‌ی خود از دوربین دوگانه در پشت گوشی‌هوشمند استفاده خواهد کرد. یکی از این دوربین‌ها از سنسوری با زاویه‌ی دید عریض و دیگری از فاصله‌ی کنونی بالا بهره خواهد برد. با کنار هم قراردادن این دوربین دوگانه با نرم‌افزاری که اپل برای آن توسعه خواهد داد، باید شاهد دوربینی باشیم که کیفیت آن در زمان زوم کردن نزدیک به لنزها با زوم اپتیکال بوده و حاصل آن تصاویر بسیار با کیفیت‌تری در مقایسه با دوربین‌های مجهز به زوم دیجیتال است.

بهبود کیفیت در زمان زوم یا بزرگنمایی را باید تنها یکی از قابلیت‌هایی خواند که استفاده از دو دوربین در اختیار کاربران قرار خواهد داد. دوربین دو گانه کاربردهای دیگری نیز خواهد داشت که یکی از آن‌ها امکان تهیه تصاویر سه بعدی یا افزایش کیفیت تصاویر در زمان ثبت تصاویر با زاویه‌ی دید بالا است. ثبت تصاویر در این حالت با اضافه کردن جزئیات بیشتر به تصویر، نتیجه‌ی بسیار بهتری را به همراه خواهد داشت.

appledual e0590

مزایای استفاده از دوربین دوگانه تنها محدود به ثبت تصاویر نبوده و در زمان ثبت تصاویر ویدیویی نیز باید شاهد بهبود وضعیت باشیم. همچنین استفاده از دو دوربین امکان ایجاد افکت‌هایی نظیر ثبت ویدیو‌های تصویر در تصویر را ممکن می‌کند. ضمنا باید به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این قابلیت می‌توان از یک لنز برای ثبت ویدیو در حالت معمول و از دیگری برای ثبت ویدیو موسوم به تایم لپس یا اسلوموشن استفاده کرد.

شاید بتوان سیستم مورد استفاده توسط اپل را شبیه به نمونه‌ای خواند که سال گذشته توسط کمپانی Light معرفی شد.دوربین کمپانی Light که L16 نام دارد از وجود ۱۶ سنسور در پشت بهره می‌برد. اپل سال گذشته‌ی میلادی کمپانی LinX را که در این زمینه مشغول به فعالیت بود، خرید. همانطور که اشاره کردیم کمپانی LinX در زمینه‌ی طراحی سیستم دوربین‌های دوگانه فعالیت می‌کند و از این‌رو استفاده از این نوع دوربین در آیفون‌های اپل چندان دور از انتظار نیست.

گزیده ای از بهترین گوشی‌‌ های هوشمند سال ۲۰۱۵

امروز اولین روز از سال ۲۰۱۶ است و اکنون فرصت مناسبی دست داده تا با بررسی عملکرد گوشی‌ های معرفی شده در سال گذشته، بتوانیم قضاوت درستی نسبت به آنها داشته باشیم. با ما همراه باشید تا بهترین گوشی‌ های هوشمند معرفی شده در سال ۲۰۱۵ میلادی را به شما معرفی کنیم.

هر ساله تعداد زیادی گوشی هوشمند با طراحی، مشخصات فنی و امکانات متفاوت در تمامی رده‌ های قیمتی وارد بازار می‌شوند. بسیاری از کمپانی‌ ها تلاش می‌ کنند با پیاده‌ سازی نوآوری‌ های خود در کنار بهره‌ گیری از تکنولوژی‌ های روز دنیا، محصولاتی را معرفی کنند که بتوانند گوی سبقت را از رقبا بربایند. همیشه انتخاب بهترین‌ ها کار دشواری است و معمولا در بین انبوهی از انتخاب‌ ها سر در گم می‌شوید.

بهترین گوشی‌های سال ۲۰۱۵ میلادی

آیفون ۶ اس اپل

iphone6ssss

امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر، اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس نسبت به نسل قبلی خود به استثنای طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد.

همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل روبرو باشیم. تنها تفاوت آیفون ۶ اس با ۶ اس پلاس را باید در اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدانیم و از نظر دیگر مشخصات فنی و رنگ‌بندی‌های قابل انتخاب با یکدیگر یکسان هستند. دوربین آیفون ۶ اس یکی از بهترین نمونه‌های موجود در بازار است. امسال آیفون ۶ اس علاوه بر رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری و طلایی در رنگ رزگلد نیز معرفی شده که می‌تواند سخت‌پسندان را راضی کند.

گلکسی نوت ۵ سامسونگ

note55

فبلت‌های سری نوت سامسونگ از آن دست محصولاتی هستند که هر سال نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. طبق سنت قدیمی سامسونگ در جریان رویداد ایفا برلین از سری جدید نوت رونمایی می‌کرد و سال گذشته برای اولین گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اج را همزمان معرفی کرد. اما امسال این غول کره‌ای تصمیم گرفت سنت‌شکنی کرده و برای رقابت جدی و ربودن گوی سبقت از آیفون‌های اپل، کمی زودتر از موعد گلکسی نوت ۵ را معرفی کند. مطابق انتظار فبلت جدید سامسونگ در ادامه سبک گلکسی اس ۶، از طراحی جذاب و زیبا در کنار مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌برد و با اینکه چند وقتی است معرفی شده ولی رضایت مخاطبان و کارشناسان را در پی داشته است. گرچه برخی محدودیت‌ها مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یا حذف مادون قرمز عجیب به نظر می‌رسد ولی از بهینه‌سازی‌های صورت گرفته و قلم بهتر نباید به سادگی عبور کنیم.

اکسپریا زد ۵ سونی

cc7586f2bffb137a1c4e96805c3 9e818

به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها باید اکسپریا زد ۵ سونی را یک محصول استراتژیک برای این برند ژاپنی بدانیم. اگر برای طرفداران دو آتشه‌ی محصولات سونی حساب ویژه‌ای باز کنیم، به جز آنها کاربران و کارشناسان زیادی نسبت به عرضه‌ی هر شش ماه یک پرچمدار با وجه تمایزهای کم انتقاد داشتند. شاید خیلی‌ها از طراحی‌های تکراری یا پیشرفت‌های اندک گوشی‌های سونی خسته شده بودند که این کمپانی یک بار دیگر با دست پر وارد رویداد ایفا ۲۰۱۵ برلین شد تا قدرت خود را به رخ رقبا بکشد. بی‌تردید اکسپریا زد ۵ سونی یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار است که در کنار اکسپریا زد ۵ کامپکت و اکسپریا زد ۵ پرمیوم برای تغییر قواعد بازی به سود سونی پا در میدان رقابت گذاشته‌اند.

این بار سونی با اینکه از همان زبان طراحی مشهور خود بهره می‌برد؛ ولی محصولی زیبا و چشم‌نواز را وارد بازار کرده که همچون گذشته کیفیت ساخت بسیاری خوبی دارد. علاوه بر طراحی از نظر مشخصات فنی به ویژه سنسور  دوربین، یک بار دیگر سونی موفق عمل کرده و به اعتقاد خیلی‌ها بهترین دوربین گوشی‌های موبایل روی اکسپریا زد ۵ سونی نصب شده است. این دوربین به راحتی می‌تواند بی‌وقفه ویدیوهای 4K ضبط کند. از نظر سخت‌افزار داخلی و دیگر امکانات جانبی سونی برای سری اکسپریا زد ۵ سنگ تمام گذاشته است. تعبیه‌ی اسکنر اثر انگشت داخل دکمه پاور از دیگر نوآوری‌های این شرکت ژاپنی است. ولی این گوشی نسبت به اکسپریا زد ۳ شارژدهی کمتری دارد.

میت اس هواوی

mate s 5 f15de

کمپانی چینی هوآوی در جریان نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ برلین از یک پرچمدار جدید به نام میت اس رونمایی کرد که از نظر مشخصات فنی با گوشی پی ۸ این شرکت تفاوت زیادی ندارد. این غول چینی در طول سال گوشی‌های متعددی را روانه بازار می‌کند و قصد دارد در بخش محصولات پرچمدار فعال‌تر عمل کند و از این رو در حالی که گفته می‌شود در آینده‌ی نزدیک قرار است فبلت میت ۸ عرضه شود، گوشی میت اس را نیز به عنوان  یکی دیگر از اعضای این خانواده معرفی کرد. همین محصولات و فروش خوب آنها باعث شده تا هواوی با عبور از شیائومی به عنوان برند شماره یک چین مطرح شود.

این گوشی در رنگ‌بندی جذاب سفید، نقره‌ای، طلایی و رزگلد وارد بازار شده است و علاوه بر پوشش گوریلا گلس ۴ از فناوری فورس‌تاچ نیز پشتیبانی می‌کند. میت اس نسبت به نمایشگر ۵.۵ اینچی خود ابعاد مناسبی دارد و می‌توانید با یک دست با آن کار کنید. کیفیت ساخت این گوشی آلومینیومی بسیار خوب است و استحکام قابل قبولی دارد. میت اس در مقایسه با گوشی پی ۸ از پردازنده‌ی نسبتا قوی‌تری بهره می‌برد و سنسور اثر انگشت آن در پشت دستگاه تعبیه شده است. حسگر اثر انگشت میت اس عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و بدون شک یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. یکی دیگر از مزایای میت اس به نمایشگر آمولد آن با حاشیه‌ی بسیار کم است.

موتو ایکس استایل موتورولا

motoxstyle ab9d5

موتورولا طی سال‌های اخیر نسل جدیدی از گوشی‌های سری جی و ایکس را روانه بازار کرده است. امسال این کمپانی مشهور سه مدل موتو ایکس پلی، موتو ایکس فورس و موتو ایکس استایل را معرفی کرد که گوشی سوم را باید یکی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین محصولات این برند بدانیم. طراحی زیبا با امکان سفارشی‌سازی در کنار کیفیت ساخت بالا سبب شده از نظر ظاهری این محصول چیزی کم نداشته باشد.

موتورولا برای پرچمدار سال ۲۰۱۵ خود سراغ یک پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۰۸، رم ۳ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی رفته که با توجه به اندروید ۵.۱ خام که تغییرات جزئی در آن ایجاد شده، هنگام کار با این دستگاه مشکل خاصی نخواهید داشت. به نظر می‌رسد موتورولا از داغ کردن اسنپدراگون ۸۱۰ کمی ترسیده و محافظه‌کارانه عمل کرده؛ ولی قطعا تجربه‌ی کاربری روان و بی‌نقص این محصول شما را راضی می‌کند. نمایشگر با روشنایی بالا ۵.۷ اینچی کواد اچ‌دی، دوربین جذاب ۲۱ مگاپیکسل و دریافت بروزرسانی اندروید ۶ مارشمالو را باید از دیگر مشخصات بارز موتو ایکس استایل موتورولا بدانیم که باعث می‌شود این گوشی در مقابل رقبای سرسختش حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال

lumia 950xl 3 fbb7e f6a76

بعد از تصاحب بخش موبایل نوکیا توسط مایکروسافت همه‌ی طرفداران سیستم عامل ویندوز موبایل در انتظار معرفی گوشی پرچمدار جدید ویندوز فونی بودند. ردموندی‌ها اما عجله نکردند و با کار بر روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل و به هنگام آماده شدن آن اقدام به عرضه‌ی دو گوشی پرچمدار جدید خود با نام‌های لومیا ۹۵۰ و لومیا ۹۵۰ ایکس ال کردند.

بهره‌گیری از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و نمایشگر ۵.۷ اینچی کواد اچ‌دی، از لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال یک پرچمدار ویندوزی تمام عیار ساخته که نه تنها طراحی ساده و زیبا، کیفیت ساخت بالا و امکانات جذابی دارد بلکه به زودی با تکامل ویندوز ۱۰ موبایل و برطرف شدن مشکلات موجود می‌تواند یکی از بی‌نقص‌ترین محصولات بازار باشد. از جمله دیگر قابلیت‌های جذاب و جدید این گوشی می‌توان به حسگر عنبیه چشم و کانتینیوم اشاره کرد. شما می‌توانید با اتصال گوشی به داک مخصوص، از لومیا ۹۵۰ ایکس‌ال به عنوان یک دستگاه کامپیوتری کامل استفاده کرده و از امکانات آن روی یک نمایشگر بزرگتر لذت ببرید.

نکسوس 6P هواوی و گوگل

nexus6p 01 39086 8f597

گوشی‌های نکسوس همواره طرفداران خاص خود را داشته‌اند و در طول سال بسیاری انتظار معرفی جدیدترین نسخه از این خانواده توسط گوگل را می کشند. امسال نیز گوگل رو به همکاری با ال‌جی و هواوی آورده است تا دو گوشی از سری نکسوس را روانه‌ی بازار کند. گوشی نکسوس ۶ پی نسخه‌ی پریمیوم دو نکسوس امسال است که در واقع ایراد چشمگیری ندارد.

گوگل بالاخره توانسته ضعف همیشگی دوربین نکسوس‌ها را در نکسوس ۶ پی حل کند و عملکرد دوربین نکسوس‌های جدید در حد بهترین‌های بازار است. نکسوس ۶ پی هواوی طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی دارد. این فبلت جذاب مانند بسیاری از پرچمدارن سال ۲۰۱۵ از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۱۰، رم ۳ گیگابایتی و ۳۲، ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد که در کنار نسخه‌ی خام اندروید ۶ مارشمالو تجربه‌ای لذت‌بخش و بدون‌ نقصی را برای شما به ارمغان می‌آورد. بدنه‌ی فلزی، سنسور اثر انگشت، پورت یو‌اس‌بی نوع سی و نمایشگر ۵.۷ اینچی کواد ا‌چ‌دی از دیگر مشخصات این فبلت قدرتمند است.

ال‌جی V10

d612533ed21029352aa2c7f3be1bd9ab xl 466e6

وی ۱۰ جدیدترین محصول ال‌جی و یکی از زیباترین آن‌ها است که همراه با خود نوآوری‌های زیادی را نیز به یدک می‌کشد. صفحه نمایش ۵.۷ اینچی با رزولوشن QHD به همراه صفحه نمایش دوم کوچک که همواره روشن خواهد بود، بدنه‌ای بسیار مستحکم، دوربین سلفی دوگانه و استفاده از سه میکروفن برای ثبت شفاف صدا از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ال‌جی وی‌۱۰ است. وی ۱۰ با قابلیت‌های منحصر به فرد خود باعث موفقیت بیشتر ال‌جی خواهد شد. مقاومت بسیار بالا در حد استانداردهای نظامی، صفحه نمایش دوم جهت کمک به چندوظیفگی، دوربین سلفی دوگانه با لنز عریض برای ثبت عکس‌های زیبا بدون نیاز به مونوپاد و فیلمبرداری با تنظیمات دستی برتری‌های وی ۱۰ به گوشی‌های حال حاضر جهان است. 

ال‌جی تلاش کرده تا محصولی متفاوت را در قالب پرچمداری جدید روانه بازار کند. این کمپانی کره‌ای قصد دارد بعد از معرفی گوشی‌های جی ۴ و نکسوس ۵ ایکس، با وی ۱۰ بخش بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. براساس گزارش‌های منتشر شده ال‌جی توانسته در همین مدت کوتاه ۴۵۰،۰۰۰ دستگاه گوشی وی ۱۰ را در بازار آمریکا به فروش برساند که نشان از اقبال زیاد کاربران نسبت به این محصول متفاوت دارد. به زودی گوشی وی ۱۰ با قیمت حدودی دو میلیون تومان بازار وارد ایران می‌شود. 

بهترین گوشی‌ های 4G با قیمت زیر ۸۰۰ هزار تومان

راهنمای خرید


بعد از نسل سوم اینترنت همراه حالا با توجه به ارائه پروانه ی بهره‌ برداری به اپراتور های کشور، نوبت ارائه خدمات شبکه ی پرسرعت نسل چهارم یا 4G به کاربران رسیده است. اما بسیاری تصور می‌کنند برای استفاده از اینترنت نسل چهارم باید گوشی های گران قیمت داشته باشند که در این راهنما می خواهیم بهترین محصولات ۴ جی با قیمتی کمتر از ۸۰۰ هزار تومان را به شما معرفی کنیم.

در حالی که روزگاری استفاده از اینترنت 3G در کشور ما جزو آرزوهای بزرگ کاربران به شمار می‌رفت و تنها گوشی‌های پیشرفته وارد بازار می‌شدند، حالا کم‌کم اوضاع رو به بهبودی است و هر سه اپراتور بزرگ کشور در صدد ارائه‌ی بهترین سرویس‌های اینترنتی نسل چهارم به مخاطبان خود هستند. اگر چه هنوز سرعت و کیفیت اینترنت در ایران به وضعیت مطلوب جهانی نرسیده ولی هر روز اخبار زیادی از بهتر شدن سرعت و پهنای باند به گوش می‌رسد.

اپراتورهای مختلف بسته‌های اینترنتی متنوع خود را با قیمت‌های مختلف و پیشنهادهای گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌دهند و حالا دیگر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار می‌توانند از اینترنت 3G و 4G این اپراتورها به خوبی پشتیبانی کنند و خریداران نیز امکان بهره‌گیری از سرعت بیشتر را پیش روی خود می‌بینند.

بسیاری از خریداران و کاربران گوشی‌های هوشمند تصور می‌کنند برای استفاده از اینترنت ۴ جی باید محصولات گران قیمتی را خریداری کنند که شاید تا چندی پیش این تصور درست بود ولی با پیشرفت پردازنده‌ها و دیگر سخت‌افزارهای موجود و به کارگیری آنها روی محصولات میان‌رده یا حتی پایین‌رده حالا شما می‌توانید با قیمتی در حدود ۴۰۰ هزار تومان نیز دستگاه‌هایی را پیدا کنید که از اینترنت ۴ جی پشتیبانی می‌کنند و بهترین گزینه‌ برای آن دست از کاربرانی به شمار می‌روند که نمی‌خواهند هزینه‌ی زیادی برای خرید گوشی جدید بپردازند. تعداد زیادی از گوشی‌های راهنمای خرید امروز ما را بدون شک محصولات جذاب و خوش‌قیمت هوآوی تشکیل می‌دهند که بی‌تردید علیرغم انتقادات موجود نسبت به برندهای چینی، بهترین امکانات را در ازای قیمت خود ارائه می‌کنند.

بروزرسانی دی ماه:

در این راهنما قصد داریم بهترین نمونه‌های موجود بازار در تمامی رده‌های قیمتی را تا ۸۰۰ هزار تومان به شما معرفی کنیم که به سیستم‌عامل‌های اندروید و ویندوزفون مجهز شده‌اند. این راهنما که در دی‌ماه ۹۴ تهیه شده شامل جدیدترین قیمت‌ها و محصولات می‌شود و برای خرید آنها باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. بیشتر محصولات نسبت به ماه گذشته افت قیمت خوبی داشته‌اند. در فهرست دی ۹۴ سعی کردیم محصولاتی چون گلکسی جِی ۵ سامسونگ که به سختی نسخه‌ی ۴ جی آن پیدا می‌شود را حذف کرده و به جای آن گلکسی جِی ۲ تازه وارد را اضافه کنیم. از طرف دیگر گوشی جی ۶۲۰ اس هواوی به مراتب بهتر از وای ۶۳۵ است و به همین دلیل آن را به لیست جدید خود اضافه کردیم. در نهایت برای اینکه بتوانید یک گوشی ارزان قیمت با پشتیبانی از شبکه اینترنت ۴ جی داشته باشید، سراغ لنوو اِی ۲۰۱۰ رفتیم که کمتر از ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد.

نکاتی که باید بدانید:

۱- برای تهیه این راهنما سعی شده گوشی‌های مختلف از برندهای متفاوت معرفی شود تا خریداران بتوانند حق انتخاب داشته باشند. ولی بدون شک تمام محصولات از بین مدل‌های میان و پایین‌رده هستند که نمی‌توان انتظار یک پرچمدار را از آنها داشت.

۲- این گوشی‌ها معمولا دارای طراحی و کیفیت ساخت متوسط هستند. ولی مواردی چون جی ۷، آنر ۶ و ۴ ایکس هوآوی یا اکسپریا تی ۳ سونی نسبت به سایر رقبا برتری مشخصی دارند که البته برای خرید آنها باید بهای بیشتری بپردازید.

۳- این محصولات اکثرا به پردازنده‌های مدیاتک یا اسنپدراگون مجهز شده‌اند و با توجه به نسخه‌ی به کار رفته در این گوشی‌ها عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارند و عموما نیز آنقدر سریع نیستند که در استفاده‌ی روزمره با آن‌ها شاهد لگ و تاخیر نباشید.

۴- به جز گبرخی از گوشی‌های این راهنما که نمایشگری با رزولوشن فول‌اچ‌دی دارند در بقیه موارد شاهد استفاده از صفحه نمایش‌های اچ‌دی یا رزولوشن‌های پایین‌تر هستیم که بسته به رده‌ی محصول، نوع نمایشگر در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد.

۵- قطعا سرعت اینترنت نسل چهارم روی گوشی شما علاوه برا ارائه‌دهنده سرویس به مدل و مشخصات فنی دستگاه نیز بستگی دارد و بی‌تردید محصولاتی با سخت‌افزار قوی‌تر در هر رده‌ی قیمتی می‌توانند امکانات و سرعت بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

۶- پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید هر کدام از گوشی‌های نام‌برده شده، به فروشگاه‌های رسمی برندهای مرتبط با آن‌ها مراجعه کرده و از نزدیک با گوشی مورد نظر خود کار کنید تا با کم و کیف آن بیشتر آشنا شوید.

۷- به برند هیچ کدام از گوشی‌ها چندان توجه نکنید و سعی کنید محصولی را بخرید که بیشتر از باقی با نیازهای شما مطابقت دارد.

۸- این که تلفن ساخت کدام کشور است اهمیتی ندارد. آن چه مهم است اصل بودن و نو بودن دستگاه است. مسایل مربوط به محل ساخت گوشی، در واقع ترفندی است که برخی فروشندگان غیرمتعهد برای گران فروشی‌ به کار می‌برند. مثلا کیفیت یک گوشی سامسونگ که روی جعبه آن نوشته تولید کره با نمونه دیگر همان گوشی که در چین تولید شده هیچ تفاوتی ندارد.

۹- اگر تمایل دارید در هنگام خرید گوشی لوازم جانبی مثل محافظ نمایشگر یا قاب بدنه تهیه کنید، قبل از رفتن به بازار قیمت آنها را نیز مورد توجه قرار دهید. امروزه اکثر تلفن‌های رده بالا نمایشگرهایی بسیار مقاوم دارند که از محافظ‌های پلاستیکی و تلقی بی نیاز هستند. برای گوشی‌های میان رده و پایین‌رده نیز، این محافظ‌ها قیمتی بین ۷ تا حدودا ۲۰ هزار تومان دارند.

۱۰- تفاوت اصلی گوشی‌های هوشمند با نمونه‌های غیر هوشمند، داشتن سیستم عامل و امکان نصب انواع اپلیکیشن روی آنها است. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا هر کاربری بتواند با آنها کار کند. نصب اپلیکیشن روی تلفن‌های اندرویدی، آیفون و ویندوزفون‌ها بسیار ساده و راحت است و نیازی نیست شما هزینه هنگفتی برای نصب آنها به فروشنده بپردازید. شما می‌توانید از طریق مارکت‌های اپلیکیشن، هر آن چه نیاز دارید را به ساده‌ترین شکل ممکن روی گوشی خود نصب کنید. اگر هم هیچ چیز در این باره نمی‌دانید، می‌توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود کمک بگیرید.

بهترین گوشی‌های ارزان قیمت 4G بازار

آنر 4X هوآوی

4xx

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۶۵ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • نمایشگر ۵.۵ اینچ IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۶۷ پیکسل بر اینچ
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت با پشتیبانی از درگاه  microSD
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش 
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد  ۱۵۲.۹ در ۷۷.۲ در ۸.۷ میلی‌متر

کمپانی هوآوی همواره به تولید محصولات خوش قیمت با طراحی قابل قبول و مشخصات فنی مناسب شهرت داشته و با توجه به همین رویه روز به روز در حال پیشرفت است. به طوری که حتی کمپانی‌های بزرگی چون گوگل به آن اعتماد کرده و طراحی و ساخت قدرتمندترین عضو خانواده‌ی نکسوس یعنی نکسوس ۶ پی را به این غول چینی می‌سپارند. این شرکت در تمامی رده‌های قیمتی محصولات جذابی دارد و در لیست امروز ما تعداد زیادی از گوشی‌های جذاب با پشتیبانی از شبکه‌ی ۴ جی را به خود اختصاص داده است. البته می‌توان در کنار محصولات این لیست به گوشی جی ۷ هواوی نیز فکر کرد که از طراحی زیبا، امکانات و سخت‌افزار مناسب در کنار کیفیت ساخت بالا بهره می‌برد.

آنر ۴ ایکس نسخه‌ی ارتقا یافته‌ای از آنر ۴ سی  است که از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی با رزولوشن اچ‌دی، باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسل، پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای کرین ۶۲۰ تولید هوآوی با معماری ۶۴ بیتی و ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد و با توجه به طراحی و قیمت خود می‌تواند یکی از بهترین و پرفروش‌ترین گوشی‌های این راهنما باشد که از شبکه نسل چهارم پشتیبانی می‌کند. شاید اگر از ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی یا اندروید ۵ استفاده می‌شد کمتر کسی در خرید آن شک داشت. این محصول از سری جذاب و موفق آنر در پشت بدنه‌ی خود دارای طرح بافت‌گونه است که علاوه بر زیبایی مانع سرخوردن گوشی می‌شود. ضمن اینکه در ساخت آنر ۴ ایکس از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت ۵۸۸,۰۰۰ تومان در بازار 

پی 8 لایت هوآوی

1c68dbb60bbe0eb94eebf0e03e404bf5 XL

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن  ۱۳۱ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی HiSilicon Kirin 620 Chipset
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت 
  • حافظه رم  ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل در پشت
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسلی در جلو
  • سیستم عامل اندروید ۵.۰ آب نبات چوبی
  • باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۷.۷ × ۷۰.۶ × ۱۴۳ میلی‌متر

هوآوی طی یک رویداد اختصاصی پرچمدار جدید خود را در سال جاری با نام P8 معرفی کرد که در کنار از دو نسخه‌ی دیگر به نام‌های P8 Max و P8 Lite نیز پرده برداشت. پی ۸ لایت نمونه‌ی ضعیف‌تر این پرچمدار به شمار می‌رود که می‌تواند با توجه به قیمت و مشخصات فنی خود که مکمل طراحی زیبای سری پی ۸ است، در بین میان‌رده‌ها گزینه‌ی مناسبی برای خرید باشد. استفاده از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی ساخت هوآوی در کنار ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سبب شده با توجه به نمایشگر ۵ اینچی، پی ۸ لایت نیز مشخصاتی شبیه بسیاری از گوشی‌های میان‌رده داشته باشد. البته این گوشی از دو سیم کارت و شبکه پرسرعت نسل چهارم نیز پشتیبانی می‌کند و در کنار اندروید ۵ آب نبات چوبی باعث شده آنهایی که به طراحی گوشی اهمیت می‌دهند سراغ پی ۸ لایت بروند. در ساخت این گوشی از پلاستیک استفاده شده است.

قیمت ۶۲۳,۰۰۰ تومان

گلکسی J2 سامسونگ

j22 a9609

مشخصات فنی:

      • دو سیم کارته
      • وزن ۱۵۶ گرم
      • پردازنده‌ی Exynos 3475 Quad-core 1.3 GHz Cortex-A7
      • صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ با رزولوشن ۹۶۰ × ۵۴۰  پیکسل - تراکم پیکسلی: ۲۳۴ پیکسل بر اینچ
      • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت
      • دوربین ۵ مگاپیکسل - فلاش
      • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
      • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱.۱ آب نبات چوبی
      • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
      • ابعاد: ۱۳۶.۵ در۶۹ در ۸.۴ میلی‌متر

در تمامی رده‌های قیمتی می‌توان گوشی‌های متنوعی از سامسونگ را مشاهده کرد. شاید این غول کره‌ای در بخش محصولات پایین و میان‌رده تا حدودی قافیه را به محصولات چینی باخته باشد ولی همچنان به روند تولید و عرضه‌ی محصولات خود ادامه می‌دهد و گوشی‌های سری J را باید جدیدترین اعضای خانواده‌ی سامسونگ بدانیم. مدت زیادی نیست که گلکسی جی ۲ معرفی شده و خیلی زود راه خود را به سمت بازار داخلی پیدا کرده است. این گوشی از پردازنده‌ی اکسینوس ۳۴۷۵ سامسونگ بهره می‌برد که به لطف آن می‌توانید از اینترنت پرسرعت ۴ جی لذت ببرید. از نظر دیگر مشخصات فنی سامسونگ تقریبا مشابه دیگر محصولات این رده‌ی قیمتی عمل کرده و شاهد استفاده از ۱ گیگابایت رم در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و دوربین ۵ مگاپیکسلی هستیم. یکی از مزایای این گوشی سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ است که تجربه‌ی کاربری خوبی را در اختیار شما قرار می‌دهد. یادتان باشد نسخه‌ی ۳ جی این گوشی قیمت کمتری دارد.

قیمت ۴۵۰,۰۰۰ تومان در بازار

دیزایر 626 اچ‌تی‌سی

626

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته 
  • وزن  ۱۴۰ گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 410 Chipset Quad-cor Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم  ۲۹۴ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم یک گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
  • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۱۹ در ۷۰.۹ در ۱۴۶.۹ میلی‌متر

دیزایر ۶۲۶ اچ‌تی‌سی یکی از جدیدترین محصولات میان‌رده‌ی این کمپانی تایوانی است که مشخصات فنی و طراحی آن کاملا نشان می‌دهد با یک گوشی از سری دیزایر روبرو هستیم و تفاوت چندانی با رقبای مشابه خود در شرکت‌های دیگر ندارد. گوشی‌های سری دیزایر اچ‌تی‌سی با هدف قیمت معقول تولید و عرضه می‌شوند و دیزایر ۶۲۶ نیز با یک نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ و سنسور دوربین ۱۳ مگاپیکسلی خود دی تاییدی بر این ادعاست. این گوشی از سری دیزایر با توجه به قیمت خود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد که رنگ‌بندی مختلف به فروش می‌رسد. شاید حافظه‌ی کم رم و ظرفیت کم باتری آن را بتوان جزو نقاط ضعف این گوشی دانست که امکان دارد در فروش کمتر آن در مقابل رقبا موثر باشد. ولی به هر حال طرفداران محصولات اچ‌تی‌سی می‌توانند به این میان‌رده‌ی جدید امیدوار باشند.

قیمت ۷۹۰,۰۰۰ تومان در بازار 

لومیا 640XL LTE مایکروسافت

2774388f12f4a4a4f5230e4d9cf23e57 XL

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته 
  • وزن ۱۷۱ گرم
  • پردازنده Qualcomm Snapdragon 400 Chipset
  • صفحه نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل و تراکم ۲۵۹ پیکسل بر  اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم یک گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل ویندوزفون ۸.۱
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۹ در ۸۱.۵ در ۱۵۷.۹ میلی‌متر

مایکروسافت در جریان کنگره‌ی جهانی موبایل ۲۰۱۵ بارسلون اسپانیا از دو گوشی میان‌رده‌ی جذاب به نام لومیا ۶۴۰ و لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال رونمایی کرد که طی چند ماه گذشته طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند و حتی در خبرها داشتیم که توانسته‌اند رکورد فروش یک گوشی ویندوزفونی را در آمریکا از چنگ لومیا ۵۲۰ در بیاورند. لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال از نظر طراحی و رنگ‌بندی با دیگر گوشی‌های سری لومیا تفاوت چندانی ندارد و نسخه‌ی 4G آن به تازگی در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده است. این گوشی‌هوشمند از صفحه‌ی نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن اچ‌دی بهره می‌برد که می‌توان آن را دنباله‌روی لومیا ۱۳۲۰ خواند. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند می‌توان به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و همچنین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه فلاش ال‌ای‌دی اشاره کرد. ضمنا ردموندی‌ها یک سنسور ۵ مگاپیکسلی را در جلوی گوشی‌هوشمند تعبیه کرده‌اند. حافظه‌ی داخلی لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال نیز ۸ گیگابایت و از حافظه‌ی رم یک گیگابایتی در آن استفاده شده است. نقطه برتری لومیا ۶۴۰ ایکس‌ال مایکروسافت به دوربین پرقدرت و باتری خوب آن بر می‌گردد که به راحتی می‌تواند با پرچمداران مختلف مقابله کند و باعث شده این گوشی به یک انتخاب جذاب تبدیل شود.

قیمت ۸۰۰,۰۰۰ تومان در بازار      

هواوی G620s

huawei ascend g620scrop f490d

مشخصات فنی:

      • یک سیم کارته
      • وزن ۱۶۰ گرم
      • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Qualcomm MSM8916 Snapdragon 410 Chipset Quad-Core Cortex-A53 CPU
      • صفحه‌نمایش سایز ۵ اینچ با رزولوشن ۱۲۸۰ × ۷۲۰ پیکسل -  تراکم پیکسلی: ۲۹۴ پیکسل بر هر اینچ
      • حافظه‌‌ی داخلی ۸ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت
      • دوربین ۸ مگاپیکسل - فلاش
      • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
      • سیستم‌عامل اندروید ۴.۴ کیت‌کت
      • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
      • ابعاد: ۸.۵ در ۷۲.۰۵ در ۱۴۲.۹۵ میلی‌متر

گوشی‌های سری G هواوی جزء محصولات پایین‌رده ولی با کیفیت این برند به شمار می‌روند که باید آنها را بین محصولات سری Y و سری آنر بدانیم. به همین دلیل در راهنمای خرید ماه جاری به دلایل مختلف گوشی جی ۶۲۰ اس را با توجه به امکانات و قیمت مناسب جایگزین مدل وای ۶۳۵ کردیم. این گوشی طراحی خوبی دارد و بهره‌گیری از یک پردازنده‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون، سنسور دوربین ۸ مگاپیکسلی، نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و پشتیبانی از شبکه اینترنت ۴ جی را می‌توان از مهمترین مزایای آن دانست. بسیاری از محصولات در این بازه‌ی قیمتی به ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده‌اند، ولی جی ۶۲۰ اس از ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی استفاده می‌کند. در مجموع با توجه به مشخصات فنی این گوشی می‌توان آن را یکی از بهترین انتخاب‌های مقرون به صرفه دانست. یکی از نقاط منفی جی ۶۲۰ اس را باید تک سیم کارته بودن آن دانست.

قیمت ۴۱۸,۰۰۰ تومان

K3 Note لنوو

Lenovo K3 Note2

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۵۰ گرم
  • پردازنده Mediatek MT6752 Octa-core 1.7 GHz Cortex-A53
  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰  پیکسل و تراکم ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۵ آب‌نبات چوبی
  • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸ در ۷۶.۲ در ۱۵۶.۲ میلی‌متر

بازار گوشی‌های میان‌رده شلوغ‌تر از آن چیزی است که تصورش را بکنید. به نوعی این بازار توسط برندهای چینی قبضه شده و انقدر آمار فروش دارد که کمپانی‌هایی نظیر لنوو نیز دید ویژه‌ای داشته باشند. شرکت‌های چینی با ارائه محصولات خوش قیمت در کنار مشخصات فنی قابل قبول توانسته‌اند فروش خوبی را تجربه کنند و گوشی کا ۳ نوت لنوو نیز از این قاعده مستثنی نیست. این گوشی از همان زمان عرضه‌ی خود با توجه به سخت‌افزار و قیمت مناسب سر و صدای زیادی به پا کرد. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای، ۲ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و نمایشگر فول‌اچ‌دی با توجه به دیگر مشخصات فنی، مشکلی را در اجرای دستورات شما ایجاد نمی‌کند و احتمالا برای خرید آن وسوسه خواهید شد. به نظر می‌رسد باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این محصول میان‌رده شما را راضی خواهد کرد. کا ۳ نوت لنوو رقبایی چون ردمی نوت ۲ شیائومی را پیش روی خود می‌بیند که کمی کار را برای آن سخت کرده‌اند. همچنین اعلام شده تابستان سال آینده اندروید ۶ مارشمالو برای کا ۳ نوت ۳ منتشر می‌شود. گرچه باید در آینده نزدیک منتظر معرفی کا ۴ نوت لنوو باشیم.

قیمت ۶۰۰,۰۰۰ تومان در بازار

A2010 لنوو

lenovo2010 f555e

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۳۷ گرم
  • پردازنده  ۶۴ بیتی Mediatek MT6735M Chipset Quad-core Cortex-A53 CPU
  • صفحه نمایش ۴.۵ اینچ با رزولوشن  ۴۸۰ × ۸۵۴ پیکسل و تراکم ۲۱۸ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه داخلی ۸ گیگابایت
  • حافظه رم ۱ گیگابایت
  • دوربین ۵ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۲ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب‌نبات چوبی
  • باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۹.۹ در ۶۶.۵ در ۱۳۱.۵ میلی‌متر

لنوو به همان اندازه که به گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده توجه داشته سعی کرده با حفظ سیاست همیشگی خود، محصولات پایین‌رده و خوش قیمت را کماکان در سبد خریدش داشته باشد. با فراگیر شدن استفاده از شبکه‌ی ۴ جی در بین کاربران، کمپانی‌های مختلف نیز تلاش کرده‌اند تا گوشی‌های ارزان قیمت را با امکان پشتیبانی از شبکه‌ی ۴ جی وارد بازار کنند. گوشی A2010 لنوو از جمله همین گوشی‌های پایین‌رده‌ای است که با توجه به قیمت خود امکانات مناسبی دارد و می‌تواند از جمله رقبای اصلی جی ۶۲۰ اس هواوی باشد.

اِی ۲۰۱۰ لنوو یک گوشی دو سیم کارته با بدنه‌ی پلاستیکی است که از یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای مدیاتک با معماری ۶۴ بیتی، ۱ گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد تا به لطف سیستم عامل اندروید ۵.۱ آب نبات چوبی در انجام کارهای روزانه و استفاده از شبکه اینترنت ۴ جی مشکل خاصی نداشته باشید. طراحی، کیفیت دوربین و رزولوشن نمایشگر این گوشی شاید در حد و اندازه‌ی ۶۲۰ اس هواوی نباشد ولی قطعا با توجه به محدوده‌ی قیمتی خود از محصولات دیگری چون وای ۶۳۵ یا وای ۵۵۰ هواوی، عملکرد بهتری دارد. این گوشی یک نمایشگر ۴.۵ اینچی دارد که با توجه به اقبال کاربران نسبت به نمایشگرهای بزرگتر، شاید بهتر بود از یک صفحه نمایش ۵ اینچی استفاده می‌شد. نکته‌ی دیگر به سیستم عامل اِی ۲۰۱۰ لنوو برمی‌گردد که برخلاف پردازنده‌ی ۶۴ بیتی آن، از یک اندروید ۳۲ بیتی برای گوشی استفاده شده است. در مجموع اِی ۲۰۱۰ لنوو ارزش خرید بالایی دارد و بسیاری از کاربران از خرید این گوشی راضی بوده‌اند.

قیمت ۳۵۵,۰۰۰ تومان در بازار

ردمی نوت ۲ پرایم شیائومی

xiaomi redmi note 2

مشخصات فنی:

  • دو سیم کارته
  • وزن ۱۶۰ گرم
  • پردازنده Mediatek MT6795 Octa-core 2.0 GHz Cortex-A53Octa-core 2.2 GHz Cortex-A53
  • صفحه نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۰۱ پیکسل بر هر اینچ
  • حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت
  • حافظه رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۳ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل اندروید ۵ آب‌نبات چوبی
  • باتری ۳۰۶۰ میلی آمپر ساعت
  • ابعاد: ۸.۳ در ۷۶ در ۱۵۲ میلی‌متر

شیائومی به خوبی توانسته با محصولات متنوع خود نه تنها در چین که در بازارهای جهانی نیز نامی برای خود دست و پا کند. طراحی قابل قبول، مشخصات فنی قدرتمند، قیمت مناسب و رابط کاربری اختصاصی از جمله مشخصات مهم گوشی‌های شیائومی به شمار می‌رود که به همین دلیل اپل چین توانسته جایگاه خوبی در بین کمپانی‌های فروشنده گوشی‌های هوشمند داشته باشد. ردمی نوت یکی از محصولات پرطرفدار شیائومی بود که چندی پیش ردمی نوت ۲ نیز با هدف ادامه موفقیت نسل قبلی خود معرفی شد. این گوشی یکی از بهترین گزینه‌های این محدوده‌ی قیمتی است که به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای قدرتمند از مدیاتک، نمایشگر فول‌اچ‌دی، رم ۲ گیگابایتی، ۳۲ گیگابایت و یک باتری ۲۰۶۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و با توجه به قیمت این فبلت می‌توان روی آن حساب ویژه‌ای باز کرد. ردمی نوت ۳ نیز با بدنه‌ی فلزی و حسگر اثر انگشت وارد بازار شده که فعلا نسخه‌‌ی موجود مدل بین‌المللی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی نیست و قیمتی آن بالاتر از ۸۰۰ هزار تومان است. ولی در ماه‌های آینده حتما این گوشی جذاب را وارد لیست خود خواهیم کرد.

قیمت ۶۹۰,۰۰۰ تومان در بازار

شما کدامیک از این تلفن‌ها را ترجیح می‌دهید؟

مشخصات فنی گوشی لومیا 950 ایکس ال مایکروسافت (Microsoft Lumia 950 XL)

مایکروسافت در این گوشی موبایل از پلاستیکی بسیار مرغوب بهره برده است و برخلاف حسی که شاید بتوان از یک گوشی پلاستیکی انتظار داشت، به هیچ عنوان حس یک کالای ارزان‌ قیمت را به کاربر منتقل نخواهد کرد. به علاوه این پوشش پلاستیکی باعث شده است تا به راحتی بتوان آن را جدا کرده و به باتری قابل تعویض و درگاه افزایش حافظه دسترسی داشت. باید گفت که قبل از در دست گرفتن گوشی و تنها با دیدن تصاویر و ویدیوهای این گوشی تصور می‌کردیم با بدنه‌ی ضعیف پلاستیکی روبرو باشیم اما حسی که در دست گرفتن لومیا ۹۵۰ ایکس ال به کاربر منتقل می‌کند، هر چند متفاوت است اما چیزی کمتر از پرچمداران فعلی بازار ندارد.

مشخصات فنی گوشی لومیا ۹۵۰ ایکس ال:

  • پردازنده ۸ هسته‌ای  اسنپدراگون ۸۱۰
  • پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰
  • حافظه رم ۳ گیگابایتی
  • حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت با پشتیبانی از microSD تا ۲۰۰ گیگابایت
  • نمایشگر۵.۷ اینچ امولد با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و تراکم ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
  • دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل ویندوز ۱۰ موبایل
  • پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, hotspot و بلوتوث نسخه‌ی ۴.۱
  • باتری Li-Ion  قابل جدا شدن با ظرفیت ۳۳۴۰ میلی‌آمپرساعت
  • پورت یو‌اس‌بی نوع سی
  • ابعا 151.9x 78.4 x 8.1  میلی‌متر
  • وزن ۱۶۵ گرم

نقاط قوت

  • دوربین با عملکرد عالی به خصوص در محیط‌های تاریک و کم نور
  • امکان تعویض باتری و افزایش حافظه داخلی
  • بهبودهای چشمگیر ویندوز ۱۰ موبایل
  • صفحه نمایش فوق‌العاده از نوع امولد
  • اپلیکیشن دوربین با امکانات متعدد برای تنظیمات دستی

           نقاط ضعف

  • محل قرارگیری نامناسب دکمه‌ی پاور
  • سیستم عامل با اپلیکیشن‌های محدود

بهترین ساعت‌ های هوشمند کدامند

راهنمای خرید ساعت هوشمند


اگر شما هم جزو علاقمندان به دنیای ابزارهای پوشیدنی و به ویژه ساعت‌های هوشمند هستید و با انتخاب‌های متنوعی در این صنعت نوظهور روبرو شده‌اید،

شاید کمتر کسی تصور می‌کرد دنیای ابزارهای پوشیدنی به ویژه ساعت‌های هوشمند و دست‌بندهای سلامتی در سال‌های اخیر با چنین سرعتی باور نکردنی رشد کند. از کمپانی‌های بزرگی چون اپل، سامسونگ، ایسوس، موتورولا، هواوی، سونی،مایکروسافت، ال‌جی، شیائومی، نایکی، پبل و... گرفته تا شرکت‌های گمنام چینی به این صنعت روی آورده‌اند. حتی برندهایی چوان سواچ یا تگ‌هوئر نیز با آگاهی از وضعیت بازار نوظهور ساعت‌های هوشمند تلاش کرده‌اند با همکاری کمپانی‌های فناوری محصولات کلاسیک خود را در قالب مدل‌های هوشمند عرضه کنند.

تا امروز برخی از این کمپانی‌ها چندین نسل از ساعت‌های هوشمند خود را وارد بازار کرده‌اند. محصولات عرضه شده دارای طراحی، امکانات، سیستم عامل و قیمت متفاوتی هستند که در هر آیتم نشانه‌ای از سیاست‌های کاری کمپانی تولیدکننده دیده می‌شود. در بازار ایران نیز ساعت‌های هوشمندِ برندهای مختلف همگام با بازارهای جهانی عرضه شده‌اند که در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین مدل‌های موجود را در قالب یک راهنمای خرید جامع ارائه کنیم.

در راهنمای خرید آذر ماه ۹۴ سعی شده تا از محصولات موجود در بازار با طراحی، قیمت، سیستم عامل و امکانات مختلف بهترین نمونه‌ها انتخاب شود. 

نکاتی که پیش از خرید ساعت هوشمند باید در نظر بگیرید:

۱. به اعتقاد بسیاری از کاربران در شرایط فعلی ساعت هوشمند با توجه به قیمت خود یک کالای لوکس به شمار می‌رود. پس تلاش کنید محصولی را مطابق با نیاز خود انتخاب کنید تا در ازای هزینه‌ی پرداختی  دقیقا آن چیزی که نیاز دارید را خریداری کنید. البته می‌توان گفت تمامی ساعت‌های هوشمند از بلوتوث، محافظ نمایشگر، قابلیت سفارشی‌سازی، قابلیت ضدآب، امکان بروزرسانی و گارانتی معتبر برخوردار هستند.

۲. پیش از خرید محصول حتما طراحی، کیفیت ساخت و قابلیت سفارشی‌ سازی  ساعت هوشمند را بررسی کنید تا بتوانید براساس سلیقه‌ی خود انتخاب درستی داشته باشید. طراحی و راحتی ساعت هوشمند اهمیت زیادی دارد و از طرف دیگر قابلیت سفارشی‌سازی آن نیز اهمیت بالایی دارد. معمولا مدل‌های فلزی نسبت به مدل‌هایی با بند چرمی یا پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

۳. یکی از مهمرین آیتم‌های انتخاب یک ساعت هوشمند به سیستم عامل آن باز می‌گردد. محصولات موجود در بازار از سیستم عامل‌های آی‌او‌اس، اندروید ور، تایزن و... پشتیبانی می‌کنند. پیش از خرید درباره‌ی هر کدام از این اکوسیستم‌ها و مزایا و معایب آنها تحقیق کنید. 

۴. حتما از سازگاری گوشی خود با ساعت هوشمند مطمئن شوید. برخی از ساعت‌ها تنها با مدل‌های خاص یا سیستم عامل‌های مشخص سازگار می‌شوند که باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید. برخی از ساعت‌های هوشمند تنها از یک سیستم عامل پشتیبانی می‌کنند، اما بسیاری مدل‌ها نیز از چند پلتفرم مختلف پشتیبانی کرده و با همه آنها سازگارند.

۵. عمر باتری، اندازه و کیفیت نمایشگر نیز اهمیت زیادی دارد. سعی کنید فارغ از تعصب نسبت به برند خاص به این ویژگی‌ها توجه کنید تا بتوانید بسته‌ به نحوه‌ی کارایی ساعت و میزان استفاده‌ی شما از آن، انتخاب خوبی داشته باشید.

۶. تلاش کنید پیش از خرید، به نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کرده و از نزدیک ساعت‌های مورد نظر را دقیق بررسی کنید و در نهایت براساس میزان بودجه و نوع نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید.

اپل واچ

921dcac48dabd0c39274d3b391b4fb88 xl ade06 

مشخصات فنی:

  • وزن ۲۵ گرم (مدل زنانه) - ۳۰ گرم (مدل مردانه)
  • پردازنده‌ی S1
  • صفحه نمایش مدل زنانه ۱.۳۲ اینچ با رزولوشن ۳۴۰ در ۲۷۲ پیکسل، مدل مردانه ۱.۵ اینچ با رزولوشن ۳۹۰ در ۳۱۲ پیکسل
  • حافظه‌ی داخلی ۸ گیگابایت
  • باتری ۲۰۵ میلی آمپر ساعت
  • سیستم عامل WatchOS (مبتنی بر iOS)
  • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
  • سازگار با آیفون ۵، ۵ اس، ۵ سی، ۶، ۶ پلاس، ۶ اس و ۶ اس پلاس
  • ابعاد: مدل زنانه ۳۸ در ۳۳.۳ در ۱۰.۴ میلی‌متر - مدل مردانه ۴۲ در ۳۵.۸ در ۱۰.۴ میلی‌متر
  • اپل واچ تنها ساعت هوشمندی است که توانسته با استقبال گسترده کاربران روبرو شود. این محصول رکورد فروش تمام ساعت‌های هوشمند را زده و توانسته به یکی از محصولات موفق اپل تبدیل شود. این که فروش بالای آن مربوط به قابلیت‌ها و طراحی ظاهری آن است یا قدرت برند اپل جای بحث دارد، اما به هر حال لقب محبوب‌ترین ساعت هوشمند بی چون و چرا در اختیار اپل واچ است. اپل واچ در سه نسخه‌ تولید شده: اپل‌واچ، اپل‌واچ اسپورت و اپل‌واچ ادیشن. تنها تفاوت بین این سه نسخه‌ در جنس بدنه‌ و بندآنها است. این ساعت‌ها در دو اندازه ۳۸ میلیمتر برای خانم‌ها و ۴۲ میلیمتر برای آقایان ارائه شده‌اند. نسخه ۳۸ میلی‌متری این ساعت هوشمند نمایشگر خیلی کوچکی دارد و به عقیده ما کار با آن حتی برای خانم‌ها هم آسان نیست.

    اپل همواره در محصولات خود زیبایی، کیفیت ساخت بالا و تجربه‌ی کاربری ایده‌آل را مد نظر داشته و هیچ آیتمی را فدای قیمت محصول نمی‌کند. این موضوع به خوبی درباره‌ی اپل واچ نیز صدق می‌کند. قیمت انواع مدل‌های اپل واچ موجود در بازار ایران از حدود ۱.۳ میلیون شروع شده و به ۵ میلیون تومان نیز می‌رسد. اپل ترجیح داده از یک نمایشگر مربعی شکل برای ساعت هوشمند خود استفاده کند که ساده و زیبا به نظر می‌رسد ولی ساعت‌های هوشمندی که اخیرا از سوی کمپانی‌های رقیب عرضه شده‌اند بیشتر به صفحه‌ی گرد مجهز شده‌اند. یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اپل واچ را باید فناوری فورس‌تاچ بدانیم که وجه تمایز آن با دیگر محصولات رقیب است. این ساعت در رنگ‌بندی مشکی، سفید، آبی، سبزو صورتی به فروش می‌رسد. البته نسخه‌ی رز گلد نیز به تازگی معرفی شده است. 

    گیر اس ۲ سامسونگ

    gear s2 1 7f045 fc9a5 

    مشخصات فنی:

    • وزن ۴۷ گرم
    • پردازنده‌ی دوهسته‌ای اکسینوس ۳۲۵۰
    • صفحه نمایش ۱.۲ اینچی امولد با رزولوشن ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل و تراکم ۳۰۲ پیکسل بر اینچ
    • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
    • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
    • باتری ۲۵۰ میلی آمپر ساعت
    • سیستم عامل تایزن
    • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
    • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۴ به بالا و ۱.۵ گیگابایت رم
    • ابعاد: ۱۱.۴ در ۴۹.۸ در ۴۲.۳ میلی‌متر
    • ساعت هوشمند جدید سامسونگ در دو نسخه با بندهای چرمی و پلاستیکی با نام‌های گیر اس ۲ و گیر اس ۲ کلاسیک (با طراحی کلاسیک و بند چرمی) روانه بازار شده است. نسخه‌ای ویژه با نام گیر اس ۲ 3G هم  وجود دارد که به آن سیم کارت متصل می‌شود. البته نسخه‌ی کلاسیک و ۳ جی قیمت بالاتری دارند. در همان نگاه اول باید حلقه‌ی چرخان دور صفحه‌ی گیر اس ۲ را یکی از خلاقانه‌ترین مزایای این ساعت نسبت به رقبا بدانیم که نشان می‌دهد سامسونگ در زمینه‌ی طراحی و کاربردی کردن ساعت هوشمند خود به تکامل خوبی رسیده است. این ساعت در تمامی نسخه‌های خود دارای صفحه گرد است. محافظ شیشه‌ای روی ساعت گیر اس ۲، گوریلا گلس ۳ است که مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربات دارد و به این راحتی نمی‌‌توانید آن را بشکنید یا روی آن خط و خش بیاندازید. با این حال این محافظ شیشه‌ای در مقایسه با شیشه سافایر اپل واچ مقاومت کمتری دارد و از این نظر اپل واچ کمی مقاوم‌تر است.

      سامسونگ تا پیش از این ساعت هوشمند چندین مدل دیگر را وارد بازار کرده بود که به نظر می‌رسد بیشتر برای سنجش بازار بوده است. گیر اس ۲ سامسونگ در عین سادگی طراحی زیبا و شکیلی دارد و به نظر می‌رسد نسخه‌ی کلاسیک آن طرفداران بیشتری خواهد داشت. امکان سفارشی‌سازی صفحه‌ی این ساعت فراهم شده و کمپانی‌ها یا کاربران می‌توانند براساس سلیقه یا خواسته‌ی خود طرح صفحه را تغییر دهند. گیر اس ۲ به سیستم عامل تایزن مجهز شده که به صورت اختصاصی توسط سامسونگ توسعه یافته است. با توجه به سخت‌افزار موجود کمتر پیش می‌آید هنگام کارکردن با گیر اس ۲ دچار مشکل شوید. اما به نظر می‌رسد پلتفرم نوپای تایزن هنوز به اندازه‌ی واچ اواس و اندروید ور به تکامل نرسیده است. البته حلقه‌ی چرخان گیر اس ۲ به خوبی با تایزن سازگار شده تا بهترین استفاده را از آن ببرید.

      واچ اِربین ال‌جی

      3b79db930b3303a3601230bf121 35ed7 

      مشخصات فنی:

      • وزن ۶۶.۵ گرم
      • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰
      • صفحه نمایش ۱.۳ اینچ با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل و تراکم ۲۴۵ پیکسل بر اینچ
      • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
      • باتری ۴۱۰ میلی آمپر ساعت
      • سیستم عامل اندروید ور
      • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
      • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی و آیفون
      • ابعاد: ۱۰.۹ در ۵۲.۲ در ۴۵.۵ میلی‌متر
      • واچ اربین ال‌جی را باید یکی از زیباترین و قدرتمندترین ساعت‌های هوشمند موجود در بازار بدانیم که در نسخه‌های مختلف ۴ جی و لوکس نیز به بازار عرضه شده است. در واقع این ساعت اولین مدلی است که از شبکه‌ی LTE پشتیبانی می‌کند. واچ اربین ال‌جی یکی دیگر از محصولات صفحه گرد بازار است که علاوه بر نسخه‌ی چرمی دارای مدلی با بند فلزی است که بیش از پیش بر زیبایی‌های آن افزوده است. البته نسخه‌ی لوکس این ساعت به طلای ۲۴ عیار مجهر شده که طبیعتا قیمت بالایی هم دارد. مدلی که ما در لیست خرید این ماه ارائه می کنیم در واقع همان نسخه‌ی پایه‌ی این محصول است که در بازار ایران نیز موجود است. ال‌جی به خوبی توانسته رابط کاربری خود را برای صفحه‌ی گرد بهینه کند تا کاربران تجربه‌ی کاری قابل قبول و لذت‌بخشی داشته باشند.

        البته هنوز مدل‌های دیگری چون نسخه‌ی دوم واچ اربین ال‌جی که در نمایشگاه ایفا ۲۰۱۵ معرفی شد وارد بازار نشده است. نسخه‌ی دوم این ساعت نسبت به نسل قبل به مراتب زیباتر و قوی‌تر شده ولی نسل اول اربین که بعد از جی واچ ال‌جی معرفی شد نیز همچنان با یکی از بهترین گزینه‌های خرید است. این ساعت از نظر اپلیکیشن‌ها و حسگرهای حوزه‌ی سلامت و ورزش نیز چیزی کم ندارد و می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. البته ساعت هوشمند ال‌جی کمی نسبت به رقبا سنگین‌تر است ولی در عوض یکی از مزایای آن سازگاری با انوع گوشی‌های هوشمند اندرویدی و آیفون است.

        موتو ۳۶۰ موتورولا

        moto360 31 ddec3 

        مشخصات فنی:

        • وزن ۴۹ گرم
        • پردازنده‌ی OMAP 3 تگزاس اینسترومنت
        • صفحه نمایش ۱.۵۶ اینچ با رزولوشن ۳۲۰ در ۲۹۰ پیکسل و تراکم ۲۰۵ پیکسل بر اینچ
        • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
        • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
        • باتری ۳۲۰ میلی آمپر ساعت
        • سیستم عامل اندروید ور
        • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب و قطب‌نما
        • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۳ و بالا تر
        • ابعاد: ۴۶ در ۴۶ در ۱۱.۵ میلی‌متر
        • موتو ۳۶۰ موتورولا طرفداران زیادی دارد. شاید علت اصلی این علاقه را باید این موضوع بدانیم که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مفهوم اصلی یک ساعت هوشمند زیبا و تمام عیار برای اولین بار در موتو ۳۶۰ جلوه‌گر شده است. همانطور که می‌دانید موتو ۳۶۰ اولین ساعت هوشمند مجهز به اندروید پوشیدنی گوگل با صفحه نمایش گرد است. زمانی که موتو ۳۶۰ را با ساعت‌های هوشمند مبتنی بر اندروید وِر موجود در بازار مقایسه می‌کنید متوجه اهمیت طراحی گرد این دستگاه می‌شوید. در واقع یکی از دلایل طراحی موتو ۳۶۰ برای موتورولا این است که صفحه گرد شباهت بسیار بیشتری به ساعت‌ها دارد و اولین خصوصیت ساعت‌های هوشمند نیز، نمایش زمان یا همان ویژگی ساعت بودن آن‌ها است. این شرکت البته علاوه بر شکل کلی دستگاه به عناصر دیگر مثل جنس بدنه ساعت و مواد استفاده شده در آن توجه ویژه داشته است. بخش گرد و اصلی ساعت از فولاد ضد زنگ و روکشی از شیشه ساخته شده و بند‌‌ها نیز در مدل چرمی با همکاری شرکت معروف هورون در شیکاگو ساخته شده و بند فلزی نیز از جنس استیل است.

          موتو ۳۶۰ از یک سیستم-روی-یک-چیپِ OMAP 3 بهره می‌برد که ساخت کمپانی تگزاس اینسترومنتز است. این پردازنده در مقایسه با Snapdragon 400 که در اکثر ساعت‌های هوشمندی اندروید به کار رفته، نه‌تنها قدیمی‌تر است، بلکه ضعیف‌تر نیز عمل می‌کند. با این حال به ندرت اتفاق می‌افتد که در موتو ۳۶۰ با کندی روبرو شوید و حتی می‌توانید در آن برخی از بازی‌های سازگار با اندروید ور را نیز اجرا کنید. این ساعت هوشمند از سیستم شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. نسل جدید این ساعت در ایفا ۲۰۱۵ برلین معرفی شده که جذاب‌تر از نسل قبل به نظر می‌رسد ولی هنوز وارد بازار ایران نشده است. 

          هواوی واچ

          6b74f878cce095a542f9cb6b524577e7 xl 28726 

          مشخصات فنی:

          • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰
          • صفحه نمایش ۱.۴ اینچی امولد با رزولوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ پیکسل و تراکم ۲۸۶ پیکسل بر اینچ
          • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
          • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
          • باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت
          • سیستم عامل اندروید ور
          • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
          • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۳ به بالا و آی‌او‌اس ۸.۲ و بالاتر
          • ابعاد: ۱۱.۳ در ۴۲ در ۴۲ میلی‌متر
          • اسمارت‌واچ ۳ سونی

            img 1575 40cb2 

            مشخصات فنی:

            • وزن ۴۵ گرم
            • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای 
            • صفحه نمایش ۱.۶ اینچی امولد با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل و تراکم ۲۸۳ پیکسل بر اینچ
            • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
            • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
            • باتری ۴۲۰ میلی آمپر ساعت
            • سیستم عامل اندروید ور
            • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
            • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۳ به بالا
            • ابعاد: ۱۰ در ۳۶ در ۵۱ میلی‌متر
            • سونی در زمینه‌ی تولید ساعت‌های هوشمند شرکت با سابقه‌ای به شمار می‌رود و بعد از عرضه‌ی دو نسل از محصولات خود، در جریان ایفا ۲۰۱۴ برلین از نسل سوم ساعت هوشمند خود موسوم به اسمارت‌واچ ۳ رونمایی کرد. این ساعت نسبت به دیگر محصولات معرفی شده در این فهرست دو وجه تمایز عمده دارد. اول اینکه نسبت به خیلی از آنها ارزان‌تر است و دوم اینکه دارای نمایشگر مستطیلی شکل است. با اینکه طراحی بند و جنس ساعت هوشمند جدید سونی تغییر پیدا کرده٬ اما ظاهرا این کمپانی تغییری در دیگر بخش‌های این ساعت در مقایسه با نسل‌های قبل ایجاد نکرده است. SmartWatch 3 از همان صفحه نمایشگر LCD با اندازه ۱.۶ اینچ و رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل بهره می‌برد. اسمارت‌واچ ۳ سونی با داشتن ویژگی‌هایی چون ضدآب بودن، دست‌بند قابل تعویض و سیستم‌عامل اندروید ور، شاهد تغییرات مثبت بزرگی در مقایسه با نسل پیشین خود بوده است.

              اسمارت‌واچ ۳ سونی قابلیت‌های سفارشی‌سازی خوبی دارد که می‌تواند باعث جذب مخاطبان شود. این ساعت طراحی ساده و زیبایی دارد، ولی به نظر می‌رسد با توجه به وضعیت بازار سونی باید در نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود به دنبال محصولی با صفحه‌ی گرد باشد. شاید خارج کردن بخش اصلی ساعت و امکان تعویض بند مورد استفاده، یکی از بهترین قابلیت‌هایی باشد که بخشی از کاربران را جذب خود خواهد کرد، چراکه این قابلیت امکان خرید چندین دست‌بند نگه‌دارنده در رنگ‌های متنوع را برای کاربرانی تنوع‌طلب میسر خواهد کرد که می‌توانند بدون نگرانی ساعت‌هوشمند خود را در رنگ‌های مختلف مورد استفاده قرار دهند. اسمارت‌واچ ۳ هم مانند بسیاری از رقبای خود دارای بند پلاستیکی و فلزی است. جدیدترین ساعت اندروید ور سونی به پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای، ۵۱۲ مگابایت رم و ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز شده که از این نظر نیز، میان اسمارت‌واچ ۳ سونی با دیگر ساعت‌های این راهنمای خرید تفاوت عمده‌ای دیده نمی‌شود ولی پشتیبانی نکردن از دستگاه‌های مجهز به آی‌او‌اس را می‌توان یکی از نقاط ضعف این ساعت دانست.

              زن‌واچ ایسوس

              201409031835354867 1fd81 

              مشخصات فنی:

              • وزن ۷۵ گرم
              • پردازنده‌ی چهار هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰
              • صفحه نمایش ۱.۶۳ اینچی امولد با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل و تراکم ۲۷۸ پیکسل بر اینچ
              • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
              • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
              • باتری ۱.۴ وات ساعت
              • سیستم عامل اندروید ور
              • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
              • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۳ به بالا
              • ابعاد: ۷.۹ در ۳۹.۹ در ۵۱ میلی‌متر
              • وان‌تاچ واچ آلکاتل

                alcatel onetouch watch 0bf82 

                مشخصات فنی:

                • وزن ۶۰ گرم
                • پردازنده‌ی STM431
                • صفحه نمایش ۱.۲ اینچی امولد با رزولوشن ۲۴۰ در ۲۰۴ پیکسل
                • حافظه‌ی داخلی ۴ گیگابایت
                • حافظه‌ی رم ۵۱۲ مگابایت
                • باتری ۲۱۰ میلی آمپر ساعت
                • سیستم عامل: پلتفرم آلکاتل
                • حسگرها: شتاب سنج , ژیروسکوپ , گام شمار , شمارش ضربان قلب
                • سازگار با تمامی گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۴.۳ به بالا و آی‌اواس ۷ و بالاتر