قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

هواوی نوا 2 پلاس

در مطلب پیش رو به بررسی گوشی زیبا و خوش‌ساخت هواوی نوا ۲ پلاس می‌پردازیم که با قابلیت‌هایی مانند دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی و تراشه‌ی HiFi، از تمام میان‌رده‌های موجود در بازار متمایز است.

در سال‌های اولیه‌ی ورود هواوی به دنیای موبایل، کمتر کسی فکر می‌کرد این کمپانی به سومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌‌ هوشمند در جهان مبدل شود. بازار بزرگ چین به‌عنوان اولین هدف تجاری هواوی، این روزها محلی برای خودنمایی شرکت‌های بزرگ و کوچک شده؛ به‌طوری که رقابت با همین شرکت‌های نوپا نیز در این بازار به یک چالش تبدیل شده است.

فعالیت‌های برون مرزی هواوی، برگ برنده‌ی اصلی این شرکت در رقابت با شرکت‌های دیگر چینی است. هواوی در حال حاضر ۱۶ مرکز تحقیق و توسعه در سراسر جهان دارد و با بیش از ۱۸۰ هزار کارمند، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این بخش به شمار می‌رود.

بازار گوشی‌های هوشمند را می‌توان به سه دسته‌ی اصلی پرچم‌داران، میان‌رده‌ها و گوشی‌های پایین‌رده تقسیم کرد. بازار میان‌رده‌ها، شلوغ‌ترین بخش از بازار گوشی‌های هوشمند است؛ به‌طوری که گاهی اوقات شرکت‌ها چندین خانواده از گوشی‌های خود را به این بخش از بازار اختصاص می‌دهند. هواوی در سال‌های اخیر به لطف برند آنر و حتی نسخه‌های لایت پرچم‌داران خود، به یک بازیگر مهم در این بخش از بازار تبدیل شده است.

هواوی در IFA 2016 سری جدیدی از میان‌رده‌های خود با نام نوا و نوا پلاس را رونمایی کرد. نوا و نوا پلاس به ترتیب گوشی‌هایی ۵ و ۵.۵ اینچی بودند که هواوی در طراحی آن‌ها از نکسوس ۶ پی و گوشی‌های سری میت خود الهام گرفته بود. حال تقریبا یک سال پس از رونمایی این دو گوشی، هواوی نسل جدید این گوشی‌ها را معرفی و عرضه کرده است.

نوا ۲ پلاس با تکیه بر ویژگی‌های ممتاز خود برای به چالش کشیدن میان‌رده‌های ساخت سامسونگ پای به میدان گذاشته است. بهره‌مندی از ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، نمایشگر ۵.۵ اینچی IPS در کنار دوربین دوگانه و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی، نوا ۲ پلاس را به رقیبی جدی برای گوشی‌های سری A سامسونگ مبدل کرده است. پیش از شروع بررسی نوا ۲ پلاس نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری این گوشی و مقایسه‌ی آن با گوشی نسل گذشته‌ی این سری خواهیم داشت.

نمایشگر

دیدن یک نمایشگر تمام اچ‌دی در نوا ۲ پلاس چندان دور از ذهن نبود؛ زیرا هواوی در پرچم‌داران خود نیز از چنین رزولوشنی استفاده کرده است. هواوی در تبلیغات خود مانور زیادی روی این بخش از گوشی جدید خود نداده؛ با این حال نمی‌توان گفت چنین نمایشگری یک نقطه‌ضعف برای نوا ۲ پلاس است.

هواوی از یک پنل LTPS IPS در نوا ۲ پلاس استفاده کرده است؛ این پنل‌ها برای از بین بردن گرمای بیش از حد به‌عنوان یکی از مشکلات رایج در نمایشگرهای با تراکم پیکسل بالا وارد بازار شده‌اند. شاید اگر هواوی همانند پی ۱۰ از پنل‌های گران‌تر IPS NEO استفاده می‌کرد شاهد رنگ مشکی غلیظ‌تر و نمایش بهتر رنگ‌ها در زوایای مختلف می‌بودیم؛ با این حال هنوز هم پنل‌ استفاده‌شده نوا ۲ پلاس از نمونه‌های خوب IPS به شمار می‌رود.

نمایشگر ۵.۵ اینچی نوا ۲ پلاس با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچ برای این گوشی به ارمغان می‌آورد. این تراکم پیکسل برای یک میان‌رده کاملا مناسب ارزیابی می‌شود و در استفاده‌ی عادی مشکلی از نظر دیده شدن پیکسل‌ها یا دندانه‌دار شدن تصاویر و متون دیده نمی‌شود.

نتیجه تصویری برای نوا ۲ پلاس


نوا ۲ پلاس از نسخه‌ی دوم Eye Comfort برای استفاده‌ی راحت‌تر از گوشی در نور کم بهره می‌برد. این قابلیت را می‌توان در بخش تنظیمات نمایشگر فعال کرد. خوشبختانه امکان زمان‌بندی فعال شدن این قابلیت و تنظیم میزان گرمی رنگ فیلتر در رابط کاربری گنجانده شده است.

حداکثر روشنایی رنگ سفید در نمایشگر نوا ۲ پلاس در حالت دستی و خودکار تقریبا یکسان است؛ اعداد به‌دست‌آمده در آزمایش‌های زومیت برای حالت دستی و خودکار، به ترتیب برابر ۴۸۶ و ۴۸۳ نیت است. حداقل روشنایی نمایشگر نیز در تست‌های انجام‌شده برابر با ۲.۳۰ نیت بود که برای یک گوشی در این رده مناسب ارزیابی می‌شود؛ حداقل نور نمایشگر، یکی از معیارهای مهم برای استفاده از گوشی در محیط‌های کم‌نور محسوب می‌شود.

نمایش رنگ مشکی در نمایشگر نوا ۲ پلاس همانند برادر پرچم‌دارش یعنی پی ۱۰، قابل رقابت با نمونه‌های امولد بازار نیست. البته این مشکل در بیشتر پنل‌های IPS بازار وجود دارد؛ با این حال استفاده‌ی رقبای نوا ۲ پلاس از نمایشگر‌های سوپر امولد را نباید نادیده گرفت. در آزمایش‌های ما حداکثر کنتراست Native این نمایشگر ۱۲۱ بود و در روشنایی صد درصد نمایشگر به‌ دست‌ آمد.

رابط کاربری

هواوی همانند گوشی‌های اخیر خود، از نسخه‌ی ۵.۱ رابط کاربری EMUI و اندروید ۷.۰ نوقا در نوا ۲ پلاس استفاده کرده است؛ نسخه‌ی جدید EMUI نسبت به گذشته ساده‌تر شده و از امکانات اضافه آن تا حد ممکن کاسته شده است. یکی از گلایه‌های اصلی کاربران از نسخه‌های پیشین رابط کاربری هواوی، فقدان اپ دراور (App Drawer) در آن بود. خوشبختانه هواوی در نسخه‌ی پنجم EMUI به خواسته‌ی کاربران توجه کرده و امکان افزودن اپ دراور را به رابط کاربری خود اضافه کرده است.

بخش نوتیفیکیشن‌ها زیباتر از گذشته شده و شباهت بیشتری به اندروید خالص پیدا کرده است. با پایین کشیدن نوار اعلان‌ها، پنج آیکون برای میانبرها در دسترس کاربر خواهد بود؛ علاوه بر این آیکون‌ها، لغزنده‌ی مربوط به تغییر روشنایی نمایشگر و گزینه‌ی تنظیم خودکار آن نیز در این بخش در دسترس کاربر خواهد بود. با کشیدن دوباره‌ی بخش اعلان‌ها، لیست کاملی از آیکون‌های میانبر در اختیار کاربر خواهد بود؛ هواوی در این نسخه از رابط کاربری خود، تمام آیکون‌ها را در یک صفحه قرار داده است.

اسپیکر

بی‌شک موسیقی یکی از مهم‌ترین علایق جوانان امروزی محسوب می‌شود؛ بنابراین آن‌ها حین انتخاب گوشی در کنار پارامترهایی مانند قیمت، کیفیت ساخت، دوربین و شارژدهی، به این موضوع هم توجه خواهند کرد. هواوی نیز با علمِ به این نکته، تمام تلاش خود را به‌ کار گرفته است تا نوا ۲ پلاس، تجربه‌ی موسیقی بی‌نقصی برای کاربر به ارمغان آورد.

نوا ۲ پلاس را می‌توان نخستین گوشی میان‌رده‌ای دانست که از مبدل دیجیتال به آنالوگ بهره می‌برد؛ این گوشی از تراشه‌ی HiFi با شماره مدل AKM4376A استفاده می‌کند که از مشخصات فنی آن می‌توان به مواردی مانند فرکانس نمونه‌برداری ۳۸۴ کیلوهرتزی، مبدل دیجیتال به آنالوگ (DAC) استریوی ۳۲ بیتی و آمپلی‌فایر هدفون اشاره کرد.

هواوی مدعی است که نوا ۲ پلاس با فناوری صوتی سه‌بعدی Huawei Histen، تجربه‌ی موسیقی زنده را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. کیفیت و شفافیت صدای خروجی از اسپیکر نوا ۲ پلاس بسیار خوب است. شفافیت در سطوح مختلف حجم صدا حفظ شده و از این حیث، با یکی از اسپیکرهای خوب در گوشی‌های این بازه‌ی قیمتی طرف هستیم.

شفافیت صدا و واضح بودن آن فقط به اسپیکر ختم نمی‌‌شود و تجربه‌ی موسیقی با هدفون‌ موجود در جعبه‌ی نوا ۲ پلاس هم نتیجه‌ی یکسانی دارد. چنانچه علاقه‌ی زیادی به موسیقی دارید، نوا ۲ پلاس می‌تواند برای شما انتخابی مناسب در بین تمام‌ گوشی‌های این بازه‌ی قیمت در بازار باشد؛ چرا که به‌ لطف تراشه‌ی HiFi به‌کاررفته در آن، خروجی صدای هدفون بسیار شفاف، رسا و عاری از هرگونه نویز است.

دوربین

در نوا ۲ پلاس تمرکز ویژه‌ای روی دوربین شده است. بخش مهمی از تبلیغات هواوی در مورد نوا ۲ پلاس به دوربین دوگانه‌ی پشت گوشی و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی آن اختصاص دارد. این ترکیب وسوسه‌کننده‌‌ در نوا ۲ پلاس، با قابلیت‌های نرم‌افزاری خوب آن تکمیل شده است تا رقبای خود را به تکاپو بیندازد.

دوربین دوگانه‌ی نوا ۲ پلاس از دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید و ۸ مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو، به ترتیب با گشودگی دیافراگمf/1.8 و f/2.4 استفاده می‌کند؛ دوربین ۸ مگاپیکسلی استفاده‌شده در این گوشی علاوه بر امکان‌پذیر ساختن زوم اپتیکال، به تغییر فوکوس تصاویر نیز کمک می‌کند. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی نوا ۲ پلاس با گشودگی دیافراگم f/2.0 و امکان ثبت تصاویری با رزولوشن ۵۱۲۰ در ۳۸۴۰، برای هر خریداری جالب به نظر خواهد بود. متأسفانه نوا ۲ پلاس تنها قادر به فیلم‌برداری با رزولوشن تمام اچ‌دی است و این مسئله برای هر دو دوربین پشتی و سلفی صادق است.

درحالی‌که دوربین اکثر گوشی‌های هوشمند، برای بزرگنمایی از زوم دیجیتال استفاده می‌کند، نوا ۲ پلاس مثل آیفون ۷ پلاس و وان‌پلاس ۵، از دوربین دوم خود برای این کار کمک می‌گیرد. پس بدون نگرانی از افت کیفیت تصاویر می‌توان از بزرگ‌نمایی در این گوشی لذت برد؛ در این حالت دوربین دوم پس از ثبت تصویر با دوربین اولیه، تصویری با فاصله‌ی کانونی دو برابر ثبت می‌کند؛ سپس الگوریتم‌های نرم‌افزاری این دو را ترکیب می‌کنند تا نتیجه‌ای مشابه با زوم اپتیکال دو برابر حاصل شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد