قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

قیمت انواع گوشی های موبایل سامسونگ و هواوی و سونی

اعلام آخرین قیمت های گوشی های موبایل و نمایندگی سامسونگ

بهترین گوشی‌‌ های هوشمند - آبان 94

هر ساله کمپانی‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند، حداقل یک دستگاه را تولید می‌کنند که گل سرسبد محصولات آن‌ها به حساب می‌آید و در دنیای تکنولوژی آن‌ها را به اصطلاح «پرچم‌دار» لقب می‌دهند. سهم بزرگی از فروش و سود این کمپانی‌ها توسط همین دستگاه‌های پرچم‌دار تأمین می‌شود و کاربران زیادی نیز برای خرید این دستگاه‌ها، مدت‌ها انتظار می‌کشند. در این مطلب، راهنمایی برای شما علاقه‌مندان به خرید دستگاه‌های پرچم‌دار گرد آورده‌ایم، با ما همراه باشید.

دستگاه‌های پرچم‌ دار از پیشرفته‌ترین امکانات زمان خود برخوردارند و بدیهی است که با قیمتی بالاتر از سایر دستگاه‌های هر کمپانی در دسترس کاربران قرار گیرند. انتخاب‌ها در این حوزه وابستگی زیادی به نیاز شما دارد و باید تعیین کنید که چه ملاک‌هایی در انتخاب گوشی آینده نسبت به باقی فاکتور‌ها، برای‌تان اهمیت دارد. در واقع در این زمینه رقابت بین دستگاه‌های کمپانی‌های متفاوت بسیار شدت می‌گیرد و هر کدام از آن‌ها برتری واضحی نسبت به باقی دارند و همچنان سعی بر حفظ آن می‌کنند. برای مثال اپل با اکوسیستم iOS خود در آیفون، سامسونگ با سری نوت و قلم کاربردی، سونی با مگاپیکسل‌ دوربین و بدنه‌ی ضد آب، اچ‌تی‌سی با طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالا و ال جی با ویژگی‌های نرم‌افزاری و صفحه نمایش خاص، سعی بر جذب نظر مثبت کاربران دارند.

best-flagship-2014-۱

همانطور که گفتیم رقابت شدید است، اما در اینجا نمی‌توان گفت برای مثال اگر یک دستگاه از ویژگی نرم‌افزاری بیشتری برخوردار است، دستگاه رقیب از شرکت دیگر فاقد آن ویژگی‌های نرم‌افزاری است. این جنبه‌ها برتری هر شرکت، تنها خاصیت ارزش افزوده دارند و همه شرکت‌ها در همه زمینه‌ها سعی بر برتری نسبت به دیگران دارند. بسیاری از دستگاه‌ها، سال قبل پرچم‌دار شرکت خود بوده‌اند؛ اما با آمدن نسل جدید، به بخش میان رده یا با قیمت متوسط سقوط کرده‌اند. بنابراین لازم است بدانید که با خرید یک دستگاه پرچم‌دار، گوشی شما نسبت به دستگاه‌های میان رده، افت قیمت به مراتب بیشتری را در مدت زمانی کوتاه تجربه خواهد کرد. حتی با وجود این موضوع اگر دوست دارید خیال خود را از دستگاه‌ی که می‌خرید راحت کنید و بهترین انتخاب را کرده باشید، پرچم‌دار‌ها همیشه پیشنهاد اول ما هستند.

2015-smartphone-comparison-

راهنمای خریدی که در ادامه مطالعه خواهید کرد برای کاربرانی توصیه می‌شود که در آبان ماه قصد خرید یک دستگاه پرچم‌دار دارند. توجه داشته باشید که گوشی‌های لیست شده در این راهنما به صورت تصادفی مرتب شده‌اند و جایگاه آنها در این فهرست نشانه‌ی برتری نسبت به دستگاه دیگر نیست. انتخاب در بین گوشی‌های پرچم‌دار بهتر است بدون داشتن تعصب بر برند یا دستگاه صورت گیرد؛ چرا که در این صورت شما می‌توانید به فراخور نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

بروزرسانی آبان ماه:

همچون مدت اخیر همچنان قیمت گوشی‌های مختلف به ویژه پرچمداران با نوسانات زیادی همراه بوده و برخی مدل‌ها چون آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس، نکسوس ۶  و جی ۴ ال‌جی تقریبا افت قیمت خوبی داشته‌اند و نسبت به گذشته راحت‌تر می‌توانید آنها را خریداری کنید. ولی گلکسی نوت ۵ و گلکسی اس ۶‌ اج پلاس سامسونگ با افزایش قیمت روبرو شده‌اند. البته لیست آبان ماه ۹۴ بازیگران تازه از راه رسیده‌ای چون اکسپریا زد ۵ سونی و میت اس هواوی را به خود می‌بیند که شاید در اولین روزهای ورود به بازار قیمت بالایی داشته باشند؛ ولی خیلی زود با افت قیمت روبرو خواهند شد. از طرف دیگر ممکن است برخی مدل‌ها مانند لومیا ۱۵۲۰ و بلک‌بری پسپورت خیلی راحت پیدا نشوند و برای خرید آنها باید وقت بیشتری صرف کنید. از طرف دیگر با ورود مدل‌های جدید و برای اینکه لیست ما هدفمند و کاربردی‌تر باشد، علیرغم اینکه گوشی‌هایی چون آیفون ۶ و ۶ پلاس اپل، گلکسی اس ۶ اج و گلکسی نوت اج سامسونگ، جی فلکس ۲ و اکسپریا زد ۳ پلاس همچنان در قامت یک پرچمدار واقعی هستند و می‌توان با قیمت مناسبی آنها را در بازار پیدا کرد، ولی در ماه جاری این محصولات را حذف کردیم. البته نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که هنوز پرچمداران جدید موتورولا، گوگل و مایکروسافت وارد بازار نشده‌اند و همچنان علی‌رغم افت قیمت زیاد، باید پرچمداران قدیمی را در این فهرست جای دهیم تا در ماه‌های آتی شاهد بروزرسانی‌های جدید باشیم. با ما در معرفی بهترین پرچم‌داران همراه باشید.

چند توصیه و نکته مهم در زمان خرید و انتخاب دستگاه‌های پرچم‌دار:

۱. قدرت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار تقریبا در یک سطح قرار دارد و همه آن‌ها می‌توانند بدون هیچ لگ یا تاخیر سیستم عامل تعبیه شده و همچنین انواع اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را اجرا کنند. بنابراین در این زمینه لازم نیست زیاد سخت بگیرید و اسیر اعداد و ارقام شوید. اما یادآور می‌شویم که فراوان‌ترین پردازنده‌ای که در گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی لیست ما مشاهده خواهید کرد، پردازنده‌های چهار یا هشت‌ هسته‌ای قدرتمند اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۸۰۵ و ۸۰۸ است که وظایف خود را به خوبی انجام می‌دهد. با این‌حال پردازنده Ax اپل، پردازنده‌های مدیاتک و پردازنده سامسونگ (اکسینوس) رقبای سرسخت پردازنده اسنپدراگون شرکت کوالکام هستند.

۲. نمایشگر‌هایی با اندازه، رزولوشن و پنل متفاوت را در لیست خواهید دید. کیفیت و مقدار وضوح نمایشگری که برای گوشی خود انتخاب می‌کنید بسیار اهمیت دارد چرا که مهم‌ترین بخشی که هر روز شما با آن کار خواهید داشت همین نمایشگر دستگاه است. بنابراین بر مقدار تراکم پیکسلی و مقدار رزولوشن مناسب با اندازه نمایشگر حتما توجه داشته باشید. در این لیست نمایشگر محصولات سامسونگ با رزولوشن QHD و پنل Super AMOLED وضوح و کیفیت بالاتری دارند.

۳. کیفیت ساخت و طراحی دستگاه موضوع مهم دیگری است که باید به آن بسیار توجه کنید. دستگاه‌های پرچم‌دار قیمت بالایی دارند و شاید با خرید آن‌ها مجبور به حفظ و استفاده از آن‌ها تا یک یا دو سال شوید، بنابراین دستگاهی را انتخاب و خرید کنید که از طراحی و امکانات آن لذت می‌برید. کیفیت ساخت و بدنه دستگاه‌های همچون اچ تی سی وان ام ۹، گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵، اکسپریا زد ۵، آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس اپل، جی ۴ ال‌جی و موتو ایکس ۲۰۱۴ از باقی دستگاه‌ها بهتر به نظر می‌رسد.

۴. ویژگی با اهمیت دیگر دستگاه‌های پرچم دار قطعا دوربین و بازده‌‌ی آن‌ها در عکس و فیلم‌برداری است. دوربین پرچم‌دار‌های جدید اکثرا کیفیت مناسبی دارند، اما باز هم تفاوت وجود دارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم با بررسی کافی نسبت به انتخاب گوشی دوربین محور اقدام کنید. 

۵. گوشی‌های پرچمدار با نمایشگر ۵ اینچی عموما ابعاد مناسبی برای در دست گرفتن دارند اما شما باید درباره دستگاه‌های با اندازه نمایشگر ۵.۵ اینچی به بالا با کمی احتیاط بیشتر انتخاب خود را انجام دهید. آیفون ۶ اس با نمایشگر ۴.۷ اینچی تنها دستگاه‌های کوچک‌تر از ۵ اینچ لیست ما است که از ارگونومی بسیار خوبی بهره می‌برد. ابعاد و وزن گوشی هوشمند تاثیر به سزایی بر تجربه کاربری شما با دستگاه دارد، بنابراین با توجه به سلیقه و ترجیح خود سعی کنید دستگاه‌ای با ضخامت کم، ابعاد مناسب، قرارگیری آسان در دست و وزن سبک و مناسب را انتخاب و خرید کنید. در این بخش پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی اختصاصی ما با عنوان «اهمیت «ارگونومی» در تلفن‌های هوشمند: آیفون ۶ پلاس در برابر جی ۳» را مطالعه کنید.

۶. سعی کنید قبل از خرید هر کدام از این گوشی‌ها، آن‌ها را در دست بگیرید و موردی را انتخاب کنید که بیشتر به سلیقه شما نزدیک است. صرفا تعصب خاص رو برند ملاک نیست و سعی کنید بهترین گزینه را براساس بودجه و نیاز خود انتخاب کنید.

۷.برای اطلاع و آشنایی بیشتر با هر دستگاه می‌توانید به لینک بررسی هر کدام از این گوشی‌های هوشمند سر بزنید و بررسی تخصصی ما از آن‌ها را مطالعه کنید.

۸. ترتیبی در قرار گرفتن گوشی‌ها وجود ندارد و همگی از نظر ما انتخاب مناسبی محسوب می‌شوند.

آیفون ۶ اس پلاس اپل 

مشخصات فنی:

  • تک سیم کارته
  • وزن ۱۹۲ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Apple A9 Chipset Dual-Core 
  • صفحه‌نمایش ۵.۵ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۰۱ پیکسل بر اینچ
  • حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
  • حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
  • دوربین ۱۲ مگاپیکسل - فلاش
  • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
  • سیستم عامل آی‌او‌اس ۹
  • ابعاد: ۱۵۸.۲ در ۷۷.۹ در ۷.۳ میلی‌متر

 امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس پلاس نسبت به نسل قبلی خود به جز طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد که همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل روبرو باشیم. این محصول یکی از زیباترین و در عین حال جذاب‌ترین پرچمدارانی است که به تازگی وارد بازار شده به لطف بهره‌گیری از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ دیگر خبری از خم شدن آن نیست. همه چیز در این آیفون ۶ اس پلاس با کمترین مشکل عمل می‌کند و سنسور اثر انگشت آن نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

قیمت ۲/۹۳۸/۰۰۰ تومان

آیفون ۶ اس اپل 

مشخصات فنی:

  • تک سیم کارته
  • وزن ۱۴۳ گرم
  • پردازنده‌ی ۶۴ بیتی Apple A9 Chipset Dual-Core 
    صفحه‌نمایش ۴.۷ اینچ با رزولوشن ۱۳۳۴ در ۷۵۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۳۲۶ پیکسل بر اینچ
    حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایت
    حافظه‌ی رم ۲ گیگابایت
    دوربین ۱۲ مگاپیکسل - فلاش
    دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
    سیستم عامل آی‌او‌اس ۹
  • ابعاد: ۱۳۸.۳ در ۶۷.۱ در ۷.۱ میلی‌متر
  • امسال یک بار دیگر در ماه سپتامبر اپل از پرچمداران جدید خود یعنی آیفون ۶ اس پلاس و آیفون ۶ اس رونمایی کرد که در واقع نسخه‌های ارتقاء یافته پرچمداران سال گذشته این شرکت به شمار می‌روند. اما همچون رویه‌ی همیشگی اپل، آیفون ۶ اس پلاس نسبت به نسل قبلی خود به جز طراحی در بخش‌های دیگر پیشرفت‌های چشمگیری داشته است که می‌توان به بهره‌گیری از پردازنده‌ی قدرتمند ای ۹، رم ۲ گیگابایتی، سنسور دوربین ۱۲ مگاپیکسل، فناوری فورس‌تاچ و سیستم عامل آی‌اواس ۹ اشاره کرد که همه‌ی موارد باعث می‌شود با بهترین گوشی اپل روبرو باشیم. تنها تفاوت آیفون ۶ اس با ۶ اس پلاس را باید در اندازه نمایشگر و رزولوشن آن بدانیم و از نظر دیگر مشخصات فنی و رنگ‌بندی‌های قابل انتخاب با یکدیگر یکسان هستند.

    گلکسی نوت ۵ سامسونگ

    مشخصات فنی:

    • دو سیم کارته
    • وزن ۱۷۱ گرم
    • پردازنده‌ی Exynos 7420 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
    • صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن  ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
    • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
    • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
    • دوربین ۱۶ مگاپیکسل -  فلاش
    • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
    • سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱
    • باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
    • ابعاد: ۱۵۳.۲ در ۷۶.۱ در ۷.۶ میلی‌متر
    • فبلت‌های سری نوت سامسونگ از آن دست محصولاتی هستند که هر سال نگاه‌های زیادی را به سمت خود جلب می‌کنند. طبق سنت قدیمی سامسونگ در جریان رویداد ایفا برلین از سری جدید نوت رونمایی می‌کرد و سال گذشته برای اولین گلکسی نوت ۴ و گلکسی نوت اج را همزمان معرفی کرد. اما امسال این غول کره‌ای تصمیم گرفت سنت‌شکنی کرده و برای رقابت جدی و ربودن گوی سبقت از آیفون‌های اپل، کمی زودتر از موعد گلکسی نوت ۵ را معرفی کند. مطابق انتظار فبلت جدید سامسونگ در ادامه سبک گلکسی اس ۶، از طراحی جذاب و زیبا در کنار مشخصات فنی قدرتمند بهره می‌برد و با اینکه به تازگی معرفی شده باید کمی صبر کنیم تا از نظر نحوه‌ی عملکرد مورد بررسی کامل قرار بگیرد. گرچه برخی محدودیت‌ها مانند عدم پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی یا حذف مادون قرمز عجیب به نظر می‌رسد. البته از بهینه‌سازی‌های صورت گرفته و قلم بهتر نباید به سادگی عبور کنیم.

      اکسپریا زد ۵ سونی 

      مشخصات فنی:

      • یک سیم کارته
      • وزن ۱۵۴ گرم
      • پردازنده‌ی Qualcomm Snapdragon 810, 2.0GHz / 1.5GHz Octa-core
      • صفحه‌نمایش ۵.۲ اینچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۴۲۸ پیکسل بر اینچ
      • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
      • حافظه‌ی رم ۳ گیگابایت
      • دوربین ۲۳ مگاپیکسل - فلاش
      • دوربین جلو ۵.۱ مگاپیکسل
      • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱
      • باتری ۲۹۳۰ میلی آمپر ساعت
      • ابعاد: ۱۴۶ در ۷۲ در ۷.۳ میلی‌متر
      • به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها باید اکسپریا زد ۵ سونی را یک محصول استراتژیک برای این برند ژاپنی بدانیم. اگر برای طرفداران دو آتشه‌ی محصولات سونی حساب ویژه‌ای باز کنیم، به جز آنها کاربران و کارشناسان زیادی نسبت به عرضه‌ی هر شش ماه یک پرچمدار با وجه تمایزهای کم انتقاد داشتند. شاید خیلی‌ها از طراحی‌های تکراری یا پیشرفت‌های اندک گوشی‌های سونی خسته شده بودند که این کمپانی یک بار دیگر با دست پر وارد رویداد ایفا ۲۰۱۵ برلین شد تا یک بار دیگر قدرت خود را به رخ رقبا بکشد. بی‌تردید اکسپریا زد ۵ سونی یکی از بهترین پرچمداران حال حاضر بازار است که در کنار اکسپریا زد ۵ کامپکت و اکسپریا زد ۵ پرمیوم برای تغییر قواعد بازی به سود سونی پا در میدان رقابت گذاشته‌اند.

        این بار سونی با اینکه از همان زبان طراحی مشهور خود بهره می‌برد؛ ولی محصولی زیبا و چشم‌نواز را وارد بازار کرده که همچون گذشته کیفیت ساخت بسیاری خوبی دارد. علاوه بر طراحی از نظر مشخصات فنی به ویژه سنسور  دوربین، یک بار دیگر سونی موفق عمل کرده و به اعتقاد خیلی‌ها بهترین دوربین گوشی‌های موبایل روی اکسپریا زد ۵ سونی نصب شده است. این دوربین به راحتی می‌تواند بی‌وقفه ویدیوهای 4K ضبط کند. از نظر سخت‌افزار داخلی و دیگر امکانات جانبی سونی برای سری اکسپریا زد ۵ سنگ تمام گذاشته است. تعبیه‌ی اسکنر اثر انگشت داخل دکمه پاور از دیگر نوآوری‌های این شرکت ژاپنی است. ولی اکسپریا زد ۳ نسبت به نسل جدید خود شارژدهی بیشتری دارد.

        قیمت ۲/۳۰۰/۰۰۰ تومان در بازار 

        گلکسی اس ۶ اج پلاس سامسونگ

        مشخصات فنی:

        • تک سیم کارته
        • وزن ۱۵۳ گرم
        • پردازنده‌ی Exynos 7420 Chipset Quad-core Cortex-A53 & Quad-core Cortex-A57 CPU
        • صفحه‌نمایش ۵.۷ اینچ با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل - تراکم پیکسلی: ۵۱۸ پیکسل بر اینچ
        • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت
        • حافظه‌ی رم ۴ گیگابایت
        • دوربین ۱۶ مگاپیکسل - فلاش
        • دوربین جلو ۵ مگاپیکسل
        • سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱
        • باتری۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت
        • ابعاد: ۱۵۴.۴ در ۷۵.۸ در ۶.۹ میلی‌متر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد